Boeing CH-47 Chinook
+4
Toricks
E_Dall
Guido
Anicet23
8 participants
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1956 à 1965
Page 11 sur 40
Page 11 sur 40 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40
Re: Boeing CH-47 Chinook
Bibliography
- Burden, Rodney A; Michael I Draper, Douglas A Rough, Colin R Smith, David L Wilton (1986). Falklands - The Air War. London: Arms and Armour Press. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Clements, Frank (2003). Conflict in Afghanistan: a historical encyclopedia. ABC-CLIO. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Ethell, Jeffrey; Alfred Price (1983). Air War South Atlantic. London: Sidgwick and Jackson. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Great Britain: Parliament (2006). [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. London: House of Commons: Defence Committee. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Great Britain: Parliament (2009). [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. London: House of Commons: Defence Committee. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Lowry, Richard S (2003). The Gulf War Chronicles: A Military History of the First War With Iraq. London: iUniverse. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
Retour vers le chapitre central CH 47 sur Wikipedia :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
------------------------------------------------------------------------------------------
CH-47D
The CH-47D model was originally powered by two T55-L-712 engines, but most are now fitted with the T55-GA-714A.
Models CH-47A, CH-47B, and CH-47C, all used the same airframe, but later models featured upgraded engines.
With its triple-hook cargo system, the CH-47D can carry heavy payloads internally and up to 26,000 pounds (for example, bulldozers and 40-foot / 12 m containers) externally, at speeds over 155 mph (250 km/h).
The aircraft's top cruising speed is 163 mph (142 knots).
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
------------------------------------------------------------------------------------------
CH-47D
The CH-47D model was originally powered by two T55-L-712 engines, but most are now fitted with the T55-GA-714A.
Models CH-47A, CH-47B, and CH-47C, all used the same airframe, but later models featured upgraded engines.
With its triple-hook cargo system, the CH-47D can carry heavy payloads internally and up to 26,000 pounds (for example, bulldozers and 40-foot / 12 m containers) externally, at speeds over 155 mph (250 km/h).
The aircraft's top cruising speed is 163 mph (142 knots).
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
The D-model was first introduced into service in 1979.
In air assault operations, it often serves as the principal mover of the 155 mm [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 30 rounds of ammunition, and an 11-man crew.
Like most [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] helicopters, the Chinook has advanced avionics and electronics, including the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
In air assault operations, it often serves as the principal mover of the 155 mm [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 30 rounds of ammunition, and an 11-man crew.
Like most [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] helicopters, the Chinook has advanced avionics and electronics, including the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
Nearly all of the Army production CH-47D models were conversions from previous US Army A, B, and C models with a total of 472 converted into D-models.
The last US Army D-model built was delivered to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], located at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in early 2002.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The last US Army D-model built was delivered to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], located at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], in early 2002.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] versions of the CH-47D are known as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and HC2A.
While the CH-47SD (also known as the "Super D") is a modified variant of the CH-47D, with extended range fuel tanks and higher payload carrying capacity;
the CH-47SD is currently in use by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The CH-47DG is an upgraded version of the CH-47C for Greece.
While the CH-47SD (also known as the "Super D") is a modified variant of the CH-47D, with extended range fuel tanks and higher payload carrying capacity;
the CH-47SD is currently in use by the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The CH-47DG is an upgraded version of the CH-47C for Greece.
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
In 2008, Canada purchased 6 CH-47Ds for use with the Canadian Helicopter Force Afghanistan from the United States for $252 million.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] The helicopters were transferred to the Canadian Forces on 30 December 2008.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] The helicopters were transferred to the Canadian Forces on 30 December 2008.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
MH-47D
The MH-47D variant was developed for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] operations and has in-flight refueling capability, a fast-rope rappelling system and other upgrades.
The MH-47D was used by US Army [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
12 MH-47D helicopters were produced. 6 were conversions from CH-47A models and 6 were conversions from CH-47C models.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The MH-47D variant was developed for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] operations and has in-flight refueling capability, a fast-rope rappelling system and other upgrades.
The MH-47D was used by US Army [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
12 MH-47D helicopters were produced. 6 were conversions from CH-47A models and 6 were conversions from CH-47C models.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Re: Boeing CH-47 Chinook
MH-47E
The current model used by US Army Special Operations is the MH-47E.
Beginning with the E model prototype manufactured in 1991, there were a total of 26 Special Operations Aircraft produced.
All aircraft were assigned to 2-160th SOAR(A)"Nightstalkers", home based at Fort Campbell Kentucky.
E models were conversions from existing CH-47C model airframes.
The current model used by US Army Special Operations is the MH-47E.
Beginning with the E model prototype manufactured in 1991, there were a total of 26 Special Operations Aircraft produced.
All aircraft were assigned to 2-160th SOAR(A)"Nightstalkers", home based at Fort Campbell Kentucky.
E models were conversions from existing CH-47C model airframes.
Anicet23- CLUB
- Messages : 749
Page 11 sur 40 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1956 à 1965
Page 11 sur 40
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum