Grumman F-14 Tomcat
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Marphil
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Flap_ron
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Re: Grumman F-14 Tomcat
The wings have a two-spar structure with integral fuel tanks. Much of the structure, including the wing box, wing pivots and upper and lower wing skins is made of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], a light, rigid and strong material, but also difficult to weld, and costly.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] are not fitted, with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] being provided by wing mounted [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at low speed (which are disabled if the sweep angle exceeds 57°), and by differential operation of the all-moving tailerons at high speed. Full-span [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] are used to increase lift both for landing and combat, with slats being set at 17° for landing and 7° for combat, while flaps are set at 35° for landing and 10° for combat.
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The twin tail layout helps in maneuvers at high AoA (angle of attack) while reducing the height of the aircraft to fit within the limited roof clearance of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] aboard [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Two under-engine nacelle mount points are provided for external fuel tanks carrying an additional 4,000 lb (1,800 kg) of fuel.
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The twin tail layout helps in maneuvers at high AoA (angle of attack) while reducing the height of the aircraft to fit within the limited roof clearance of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] aboard [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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