Cessna AT-17
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1920 à 1939
Page 2 sur 4
Page 2 sur 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Cessna AT-17
AT-17B
As the AT-17A but with equipment changes, 466 built. Subsequent aircraft were built as UC-78Bs.
As the AT-17A but with equipment changes, 466 built. Subsequent aircraft were built as UC-78Bs.
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Cessna AT-17
AT-17E
AT-17 with gross weight limited to 5,300 lb (2,400 kg).
AT-17F
AT-17A with gross weight limited to 5,300 lb (2,400 kg).
AT-17G
AT-17B with gross weight limited to 5,300 lb (2,400 kg).
AT-17 with gross weight limited to 5,300 lb (2,400 kg).
AT-17F
AT-17A with gross weight limited to 5,300 lb (2,400 kg).
AT-17G
AT-17B with gross weight limited to 5,300 lb (2,400 kg).
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Cessna AT-17
UC-78
C-78 redesignated in 1943; variable-pitch propellers.
UC-78A
17 impressed civilian T-50s
C-78 redesignated in 1943; variable-pitch propellers.
UC-78A
17 impressed civilian T-50s
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Cessna AT-17
UC-78B
Originally the AT-17B, wooden propellers and reduced weight, 1806 built.
UC-78C
Originally the AT-17D, same as UC-78B with equipment changes, 196 built and 131 AT-17Ds redesignated.
Originally the AT-17B, wooden propellers and reduced weight, 1806 built.
UC-78C
Originally the AT-17D, same as UC-78B with equipment changes, 196 built and 131 AT-17Ds redesignated.
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Cessna AT-17
JRC-1
Navy light transport version of the UC-78 with two Jacobs R-775-9 engines, 67 delivered.
Navy light transport version of the UC-78 with two Jacobs R-775-9 engines, 67 delivered.
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Cessna AT-17
Crane I
Royal Canadian Air Force designation for T-50s with minor equipment changes, 640 delivered as light transports.
Royal Canadian Air Force designation for T-50s with minor equipment changes, 640 delivered as light transports.
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Re: Cessna AT-17
Operators
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Damien- CLUB
- Messages : 1064
Page 2 sur 4 • 1, 2, 3, 4
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1920 à 1939
Page 2 sur 4
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum