Hawker Sea Hawk
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Re: Hawker Sea Hawk
Sea Hawk de Hawker vu sur Wikipedia.en Thanks !
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The Hawker Sea Hawk was a British single-seat jet fighter of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (FAA), the air branch of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (RN), built by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and its sister company, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Although its origins stemmed from earlier Hawker piston-engined fighters, the Sea Hawk became the company's first jet aircraft.
After successful acceptance in the RN, the type proved to be a reliable and sturdy workhorse and went on to export success abroad.
Design and development
In the final years of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Hawker's design team explored jet engine technology, initially looking at "stretching" and modifying the existing [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] fitting a mid-engine [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet engine and moving the cockpit to the extreme front of the fuselage, creating the P.1035.
With encouragement from the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the design was altered substantially, with the wing losing the elliptical shape of the Fury and featuring wing-root air intakes and short [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet exhausts (which gained the name "trouser legs").
This redesign culminated in building the private venture P.1040.
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The unusual bifurcated jet pipe reduced jet pipe power loss and freed up space in the rear fuselage for fuel tanks, allowing the aircraft to have a longer range than many other early jets.
The aircraft's fuselage fuel tanks were fore and aft of the engine giving a stable centre of gravity in flight.
Initially, the P.1040 was intended for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (RAF) as an interceptor, even though a top speed of only 600 mph was forecast.
When in 1945 the RAF showed little interest in the project because it offered insufficient advance over jet fighters already in service such as the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the P.1040 was offered to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] as a fleet support fighter, the P.1046.
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After successful acceptance in the RN, the type proved to be a reliable and sturdy workhorse and went on to export success abroad.
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