Airbus A380
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 02 Aoû 2010, 22:39
Tim CLARK, Emirates, parle !
Est-ce que le monde l'écoute ?
Est-ce que Boeing L'écoute ? Vraiment ?
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Sunday, August 1, 2010 - Page updated at 01:01 AM
Article par Dominic GATES
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TED S. WARREN / ASSOCIATED PRESS
A Boeing 777 owned by Dubai's Emirates airline lands in Everett earlier this year.
The airline is Boeing's biggest buyer of the 777.
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SEYLLOU / AFP/GETTY IMAGES
Emirates President Tim Clark, seen last week, met with a Boeing official in April to outline what his airline wants.
Ceci est basé sur une viéille interview, que nous connaissons ! C'est du réchauffé ; "old hat" !
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BEN STANSALL / AFP/GETTY IMAGES
Sheikh Ahmed Bin Saeed Al-Maktoum, right, chairman and CEO of Emirates Airline and Group, and Jim Albaugh, CEO of Boeing Commercial Airplanes, sign contracts.
Today's Boeing777-300ER
Price: List price is $272 million; aircraft-valuation firm Avitas estimates actual purchase price at $150 million.
Capacity: 354 passengers in Emirates' luxury three-class configuration.
Planned Airbus A350-1000
Price: Scheduled to enter service in five years, the A350-1000 has a list price of $285 million; Avitas estimates actual purchase price at $147 million.
Capacity: 320 passengers in Emirates' luxury three-class configuration.
Source: Boeing, Airbus, Avitas
Oui ! Mais n'exagérons rien aujourd'hui ! Tim CLARK n'y sera pas éternellement ! Il parle (il lit, aussi, pour avoir des idées de ce qu'il veu, ... pour pouvoir en parler) ! Il a toujours voulu l'avion qui n'existait pas, que les "airframers" ne construisaient pas, et n'ont pas construit, ... sauf pour l"Airbus A380, ..... peut-être !Boeing gets earful of 777 advice from a customer with clout
By Dominic Gates
Seattle Times aerospace reporter
Peut-être, ... mais n'exagérons rien !One Boeing customer may have more influence than any other outsider on the crucial decision facing the company this year concerning the future of its star wide-body, the 777.
Qu'on nous prouve qu'il a gagné de l'argent ! Il y a de fortes chances pour que l'actuel avion (le B777-200F exclu), n'arrive même pas à atteindre le nombre de livraisons de la version B777-200ER, dont le programme, ... lui, ... était vraiment rentable !Tim Clark, president of giant Dubai airline Emirates, wielded his clout 10 years ago to define the long-range 777-300ER that is flying today. The resulting plane is the largest and best-selling aircraft in the 777 family.
Là, cela vaut la peine d'écouter Tim CLARK ! Il faut bien que Boeing commence à écouter quelqu'un ! Mais Boeing devrait surtout écouter les motoristes, ou, du moins, certains d'entre eux !Now the 777's biggest buyer is exerting his influence again on the strategic choice ahead for Boeing: To head off a looming competitive threat from the fuel-efficient, mostly composite A350-1000 that Airbus has in development,
Cela fait des années que Boeing marmonne ce choix ! Rien de nouveau là !Boeing executives say they will either modify and improve the 777 or invest much more to go for an all-new plane.
"Familiar technique" ! Tim CLARK l'emploie bien ! Il parle bien ! Il sait "tenir son public", ... il sait "tenir une salle" !In April, Clark met with Lars Andersen, the former head of the 777 program who came out of retirement late in 2009 to head the Boeing team that will make the decision by year-end.
"I said, 'Lars, you may run out of the room screaming, but this is what we want,' " Clark said in an interview this month at the Farnborough Air Show.
Oui ! Rien de nouveau ! "Plus de rayon d'action" ! Il veut un "hub machine" à long rayon d'action ! Il n'y a rien d'autre de nouveau sous le soleil ? Il veut une machine à faire Dubai -Los Angeles, avec un ventre plein de fret ! Il a lu ! Il nous a lus, aussi, parmi d'autres !His prescription is an airplane the precise size of the 777-300ER but able to fly several hundred miles farther with a full 55-ton payload.
And should Boeing go for new or improved? He'll buy an improved version if it delivers that performance.
Lui, .... oui ! Tim CLARK, ... oui ! Mais personne d'autre ! Il n'a pas compris que, là où l'A350 d'origine à échoué, ... le B777-3000ER revampé échouera , aussi ! C'est le marché qui ne va pas permettre que Boeing offre du réchauffé ! Il suffit de regarder le bide, le "flop" total qu'est le B747-8I ! Tim CLARK ne fait pas le standard !
Et puis, .... ce n'est pas lui qui va, seul, décider de l'acquisition de ce genre d'engin !
Il nous a lus, parmi d'autres (nous n'avons pas le monopole du bon sens) ! Nous avons "fixé" une famille de 2 membres à la base !But in the interview he also laid out an alternative concept he has pitched to Andersen: a new, large twin-engined jet family.
Steve UDVAR-HAZY envisageait la même chose, mais lui, aussi, a commencé par pencher pour une version revampé, ... "re-vamped, re-winged tin-tube stretch" !
Cela est possible, si notre 'concept' ést adopté :He also delivered a surprising judgment: He thinks Boeing executives shouldn't see their key 777 model under serious threat from the slightly smaller Airbus A350-1000.
-- Superbi- "tout composite" de base avec 410 à 420 places, dans une config. cabine, 3 classes std., selon les normes modernes de confort spacieux ! Le grand "grand frère" serait un Superbi- de 470 à 480 places, selon le même type de config.
Là, c'est un genre de mégalomanie qui entre en piste ! Dommage ! Cela décrédibilise Tim CLARK, même q'il peut avoir raison ! C'est comme ça ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]"They think it'll take out the 777-300ER," Clark said. "People like me are saying, 'It's not going to do that. And as your largest customer, don't worry about it.' "
C'est précisément pour cette raison qu'il ne peut pas servir de Standard, .......que ses besoins ne peuvent pas servir de standard ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Emirates is an airline completely off the industry charts.
Il convient de regarder d'un plus près !Many air carriers parked jets and deferred orders last year. Yet, even as the Dubai economy wobbled in the global financial crisis, the extraordinary growth of Emirates has not slowed.
Dominic GATES devrait lire notre explication et notre analyse de tout ça !At the Berlin Air Show in June, Emirates stunned its competitors —, the big international airlines such as British Airways, Australia's Qantas and Germany's Lufthansa — when Clark ordered 32 Airbus A380s, bringing the carrier's total of superjumbo jet orders to 90.
Dominic GATES devrait lire notre explication et notre analyse de tout ça !Emirates already has 86 Boeing 777s — the largest 777 fleet in the world — and had 16 more scheduled for delivery before it announced a massive order for another 30 at Farnborough last week.
Oui ! Mais, avec 86 x B777-300ER, Tim CLARK a trop commandé ! Il a commandé l'obsolescence avec des moteurs à IFSD garantis !Analyst Richard Aboulafia of the Teal Group said Emirates' "fast growth rates make them a big player in any future 777 update or replacement decision."
Oui ! Mais Emirates n'aura pas, avant longtemps, assez de ressources pour acheter les autres A350-XWB (modernes) qu'il souhaite , ... car il va être longtemps "scotché" avec tous ces B777-300ER ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Not only is it the biggest 777 customer, "they're also the second-biggest A350 customer. That makes this a one-airline horse race for the two manufacturers," he said.
What Clark wants
Le style du mégaphone CLARK !Clark said that back in 2000, when Boeing's leadership gave the go-ahead to develop the 777-300ER, he told program chief Andersen that the original design of this new long-range version wasn't good enough.
Oui, ... il a transmis les calculs de ses ingénieurs !He demanded that Boeing make changes to raise the allowed takeoff weight and boost the engine thrust.
Et, avec ça, il a obtenu un avion qui ne peut toujours pas être efficace danpour les décollages dans des aéroports "hot & high" et même "hot" tout court ! En martière de "top of climb thrust", .... le B777-300ER et ses moteurs sont "short" ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]GE duly developed a version of the GE-90 engine with 115,000 pounds of thrust — more than any engine in aviation history. That enabled Boeing to design a heavier, higher-capacity airframe with the required range.
C'est une manière de présenter les choses ! Pas forcément la bonne ! Les clients de lancement furent Air France et les Japonais ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]"I said, 'Lars, if you want us to buy this airplane, this is what you have to do,' " said Clark. "He went away and pulled a rabbit out of a hat, and we bought a lot of them."
C'est le côté mythomane de Tim CLARK ! Mais il est sympa', n'est-ce pas ? "Entertaining" ! Il raconte une bonne histoire ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
"You tell us, Mr. GATES" ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]So what is Clark telling Boeing today?
Oui ! Pourquoi pas ! De cette façon, ... il partage bien les choses entre Boeing & Airbus ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]To fly his ultralong range, high-capacity routes, Clark plans to simplify his fleet to just three wide-body types — in order of increasing size, the Airbus A350, the Boeing 777 and the Airbus A380.
Si l'on veut !In the three-class luxury-cabin layout Emirates wants, those planes respectively carry 320, 354 and 489 passengers.
C'est l'évidence même, depuis le début !Clark is not interested in the Dreamliner, which is too small for his routes.
"Bullshit" !He sees the 777-300ER as an ideal size for that middle slot in his fleet. In 2017 he'll start retiring his older 777s, he said, and he'll want more than 70 new ones of the same size over the following four or five years.
"We really, really like that aeroplane," said Clark, an Englishman. "Without a replacement for the (777-300)ER, we have one almighty hole. ... We have to have a solution."
Il serait étonnant que cela se passe comme ça ! Boeing n'aime pas les "shrink" ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Clark said his advice to Boeing is to develop a new family of twin-jets larger than the largest Dreamliner. He recommends the base size be that of the 777-300ER, and that Boeing develop a shrunk version and a stretch version that will offer him options at roughly 300 seats, 350 seats and 400 seats.
Et l'A350-XWB-1000 pourra le faire ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Today, Emirates flies the 777-300ER from Dubai over the North Pole to the West Coast of the U.S. to as far south as San Francisco. But to fly that distance, the jet cannot be fully loaded — Emirates has to take out 20 seats.
For the new model, Clark wants planes that can fly nonstop from Dubai to Los Angeles with a full load.
Wow ! A force d'écouter Tim CLARK, Dominic GATES s'est réveillé ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]"I say to the guys, 'Listen, if we order $60 billion worth, don't worry about spending $15 billion to $20 billion on a new airframe (and) engine,' ." Clark said. "If you get it right, that line will last you 30 years."
Of course, that decision is not quite as easy for an airplane manufacturer as he makes it sound.
Oui !Boeing's board would have to sign off on a multibillion-dollar gamble, and hope to earn the money back over decades. And, said analyst Adam Pilarski of Avitas, it's possible that "the Emirates bubble will burst eventually and those hoping for all the deliveries will be bitterly disappointed."
Il a compris qu'Emirates ne saurait être le standard ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Boeing Chief Executive Jim McNerney pointed out that Emirates' requirements are heavily skewed toward bigger airplanes, and its needs often differ from other airlines'.
Oui ! Tim CLARK est toujours "entertaining ('divertissant') ! Mais, les airframers ne construisent pas lmes avions qu'il veut ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]"I'm pleased to hear his comments on the A350," said McNerney in an interview at Farnborough. "But there are those who don't have as long and thick routes as he does who see the A350-1000 in a more competitive light" against the 777.
"We are listening to (Clark). But we'll have to make the final decision on 777 in light of the entire market," McNerney said. "Satisfying Emirates, I am sure, is going to be part of that decision."
Passons ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
SEVRIEN- Membre
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Mer 04 Aoû 2010, 12:09
Oui !Adrian_P a écrit:Merci Sevrien
" Backbone of the future mid size wide bodies "
EIS toujours prévue 2013, réception Cathay 2016 : il y a du monde.
C'est donc le -900, baseline qui a été choisi au départ, voilà une logique de bon sens.
Suite :
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DATE:04/08/10SOURCE:Air Transport Intelligence news
Cathay to purchase 30 A350s and six 777s
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Le fait d'avoir exercé ses "purchase rights", pour les B777-300ER, aurait tendance à :Cathay Pacific Airways has signed a letter of intent to purchase 30 Airbus A350-900 aircraft, and plans to exercise purchase rights for six Boeing 777-300ERs.
-- laisser entendre que Cathay aurait opté pour l'A350-XWB, au lieu du B787 -du moins, à ce stade, pour l'étape de gestion de flotte prévue ;
-- le partenariat Boeing / GE a dû avancer le B777-300ER (dans des condtions attractives de prix) pour dissuader Cathay de commander des variantes A350-XWB-1000 à ce stade ;
-- ce qui n'a pas dû empêcher Cathay de négocier des droits de conversion entre les différentes varianted de l'A350-XWB, y inclus la variante -1000 !
Oui.The total value of the aircraft purchases is about HK$75 billion ($9.7 billion) at list price, says the Oneworld carrier. The A350s, to be powered by Rolls-Royce Trent XWB engines, have a catalogue price of about $7.8 billion. The General Electric-powered 777s have a list price of $1.6 billion.
L'A350-XWB-900 va, probablement, remplacer l'ensemble des A340-300, et, peut-être, permettre d'amorcer le remplacement des premiers B777-200 de Cathay Pacific.Cathay expects the A350s to be delivered between 2016 and 2019. The A350-900, which will enter service in 2013, will "form the backbone of Cathay Pacific's future mid-sized wide-body fleet", says the carrier.
It will operate the aircraft across its route network, including on non-stop flights to Europe and North America.
"The A350-900 is a perfect fit for the development of our fleet - a mid-size long-haul aircraft that is fuel efficient, environmentally friendly, and provides the kind of capacity, range and operating economics that we need to complement and enhance our existing fleet," says Cathay's CEO Tony Tyler.
Bien évidemment !"The delivery schedule fits our requirements very neatly. The 30 new aircraft will be deployed to replace older aircraft and grow our fleet to meet the challenges of the future."
Engagement sans équivoque, donc ! Airbus reçoit, ainsi, de la trésorerie, qui lui permettra de contribuer substantiellement au financement du programme A350-XWB !Under the letter of intent with Airbus, Cathay will pay a non-refundable commitment fee of $4.5 billion for the A350s, says the airline.
Sur des A350-XWB-1000? Même sur certains -800 ? Ou, sur une acquisition d'A380 ? [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]It plans to make a further announcement once it enters into a formal purchase agreement with the airframer.
Dossier à suivre, ... 'au fur et à mesure', ... donc ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Separately, the airline agreed to exercise purchase rights for six 777-300ERs, on top of 30 777s already on firm order.
Cathay has received 18 of the 30 777s and expects the remaining 12 to arrive by 2013.
The aircraft will be operated on routes to North America and Europe, says the airline, which has a fleet of 128 wide-body aircraft currently.
SEVRIEN- Membre
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Mar 10 Aoû 2010, 10:49
RR Trent 900.
NB : à ce stade, .... ceci ne s'appelle point un IFSD ("read on").
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DATE:10/08/10. SOURCE:Air Transport Intelligence newsLufthansa details engine shutdown on brand-new A380
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has disclosed that its second [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has undergone an in-flight engine shutdown just a couple of days after entering into service.
The aircraft, powered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines, was delivered on 19 July and put into service last week on the Frankfurt-Tokyo route.
Lufthansa says that the aircraft was flying the return sector on 6 August when, about an hour before landing at Frankfurt, the crew took a "precautionary" decision to shut the engine down.
On voit tout de suite la différence dans les procédures de "reporting" et les "reporting standards" , entre celles et ceux respectivement de LH / RR & celles et ceux d'Emirates / EA, ... ce dernier tandem n'aytant toujours pas reconnu publiquement le 2ème (au moins) vol dit "ferry" / "non-revenue", avec décollage et vol sur 3 moteurs , .... dont les détails sont connus dans les circuits et milieux professionnels !
A spokesman for the airline says the decision followed the generation of "confusing numbers" on a cockpit indicator.
The indicator showed that the problem centred on oil pressure. Lufthansa's main A380 maintenance base is located at Frankfurt, and the aircraft - serial number 41 - underwent an engine change in order to return it to service as quickly as possible.
Mesures conservatoires et de gestion prudente. C'est normal.
Inspection revealed "substances" in the filter but Lufthansa has not given further details. The company had a spare engine available and the aircraft went back into service on 7 August.
Rien qui nous permette de conclure sur une véritable panne moteur ; tel que décrit, cela ne s'appelle pas un "incident moteur". Il serait étonnant que la classication "IFSD" soit retenue ! Mais, ..... "tant qu'on ne sait pas, ... tout est possible" !
Both of the carrier's A380s are operating the Tokyo Narita route, providing a daily service to the Japanese capital from Frankfurt.
Mais, .... à suivre, ... donc !
Réactions ?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 16 Aoû 2010, 20:03
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Talks begin for huge order
Published: 16/08/2010 at 12:00 AM
Il faudra suivre ce dossier avec attention. Les Thailandias savent "se la jouer fine", et être compliqués à souhait, ... comme nous le voyons depuis pas mal de temps !Thai Airways International has begun talks with Airbus on the possibility of acquiring up to 30 of the next-generation A350XWB jets and six additional A380 superjumbos.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Il est fatigant d'avoir à commencer à lire des articles de ce tonneau par de telles phrases d'ouverture ! Les Thailandais font du "posturing" ! Et Airbus danse selon le rythme de Thai ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]Demand has been heavy for the A350XWB and deliveries may fall behind schedule.
Thai adore mettre l'airframer devant ce genre de challenge, .... pour lui extorquer le maximum de concessions financières et commerciales, allant jusque dans les dates de livrasions plus rapprochées que la Cie. ne mérite !THAI president Piyasvasti Amranand and Jean-Jacques Boissin, Airbus's Southeast Asia sales director, separately confirmed the discussions. If a sale materialises, it may represent the largest aircraft order in the 50-year history of the flag carrier.
C'est le rituel traditionnel dans le marché ! Mais Thai ne va pas acheter des B787 ou des B747-8I ! La Cie. n'est pas folle ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]The aircraft would cost US$9.12 billion on the open market, though Airbus tends to offer deep discounts to compete with US rival Boeing on major orders.
Et, compte tenu de la flotte d'A330 que Thai a "construite", en découvrant que la Compagnie préfère les exemplaires d'A330 construits plus récemment aux B777 qu'il a dans la flotte, il veut utiliser cette flotte d'A330 comme rampe de lancement vers les A350-XWB, .... approche qui conviendra parfaitement à Airbus !Airbus is pushing for orders of the new high-capacity jets as part of THAI's ongoing fleet renewal programme as it replaces ageing jets with planes that offer more advanced features and better fuel efficiency to appeal to customers.
Mais Thai n'a pas forcément les ressources financières à la hauteur de ses ambitions de flotte ! Il faufra, donc, que les airframers fassent des efforts et concessions sur les plans financier et commercial ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]According to a draft plan presented to THAI's board earlier, by 2026 the airline expects to have a fleet of 102 aircraft with an average age of 7.5 years.
Et Airbus "marchera", ... parce qu'il veut renforcer ses positions dans cette zone du Globe !
Oui !Currently there are 88 planes in THAI's fleet with an average age of 11.5 years, compared to competitors such as Singapore Airlines and Cathay Pacific whose aircraft are six to seven years old.
Oui ! Les hypothèses sont raisonnables.Mr Boissin believes THAI needs thirty A350s over the next decade to replace the A340s, Boeing B777-200ERs and B777-300ERs it uses on long-haul routes.
Airbus détecte un besoin potentiel, et veut pousser le B747-8I le plus loin possible en dehors de l'esprit et des terres de Thai !Airbus also wants to sell THAI another six double-decker A380s beyond the six units already ordered and due for delivery in 2012 and 2013 to operate primarily on European routes.
Bien évidemment ! Ils ne vont pas affaiblir leurs positions de négociation !"We are absolutely sure that THAI needs at least twice as many [A380s]," said Mr Boissin, though THAI executives did not comment.
Cela est une évidence !But THAI is interested in the 900 and 1000 versions of the long-range, mid-size, wide-body A350 which boasts advanced technology and fuel efficiency.
Cible qu'Airbus semble croire pouvoir dépasser !Priced at $240 million, the A350-900 seats 314 passengers in a three-class cabin layout. It has a standard range target of 15,000 km.
Oui ! Il n'y a que Boeing (et GE) qui espère(nt) que cela n'est pas vrai ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]The -900 version will debut in 2013 with the first aircraft going to Qatar Airways, to be followed by the 270-seat A350-800 ($208 million) in 2014. An even larger variant with 350 seats, the A350-1000, is scheduled to enter service in late 2015, according to Airbus.
Oui ! Et Thai sait que cela est dû an grande partie à des facteur dont Thai est directement responsable, ... tout en voulant masquer tout ça, et focaliser sur lees tentaitves de négocier des dates de livraison plus rapprochées auprès d'Airbus, .... qui chercherait à faire de grands efforts, s'il sentait la possibilité d'une commande ferme substantielle ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]However, Airbus may not be able to deliver the A350s to potential new customers soon enough due to a large order backlog, now at 530 planes from 33 customers, including Bangkok Airways which ordered four new jets.
"We are a victim of our own success. So we have to reorganise to improve production capacity," said Mr Boissin.
The earliest that Airbus could deliver the first A350 to THAI is 2017, he pointed out.
Oui, ... mais les commandes nombreuses ne masquent pas les problèmes dont Boeing est assailli, en ce moment, sur le B787 ! Boeing doit vraiment réussir ce programme B787 ! Et le monde de l'aviation civile, et du transport aérien, .... ont vraiment de la réussite de ce B787 !The A350 was designed to compete with Boeing's hot-selling 787 Dreamliner, which is running more than two years behind schedule. The US planemaker has already received more than 850 orders for the jet that will largely be made of composite materials.
Oui.The A350 will be the first Airbus plane with both fuselage and wing structures made largely of carbon fibre-reinforced plastic. Airbus claims the A350 will be more fuel efficient, with up to 8% lower operating costs than the B787.
Airbus projects demand for 5,000 aircraft in the 250- to 300-seat category over the next two decades, a segment that includes the A350 and B787.
SEVRIEN- Membre
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 16 Aoû 2010, 23:06
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DATE:16/08/10. SOURCE: Air Transport Intelligence news MAS expects first A380 in April 2012 after several delays
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Espéron s que cette Cie. va cesser de gémir et de geindre, et de ménacer d'annuler sa commande ! Il pourrait même passer une petite commande supplémentaire ![Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (MAS) will receive its first [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in April 2012, after several delays since it placed an order for six aircraft in 2003.
The airline had said in April that the first aircraft will arrive in the first half of 2012, but confirms today that it expects to receive its first A380 in April 2012.
Oui, ... mais MAS lui-même avait demande au moins un report de livraison, me semble-t-il, ....ou est-ce que je me trompe (confusion avec une autre Cie. cliente ? )?[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has delayed MAS' A380 deliveries three times. They were initially due to start arriving in January 2007, but the first delivery was postponed to January 2011 after delays in the Airbus programme, and then again to August 2011. The airline has received compensation from Airbus for the delays.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: Airbus A380
par SEVRIEN Mar 17 Aoû 2010, 07:40
Voici un des problèmes, qui se posent, quand un CEO ou Président de Cie. Aérienne décide / semble décider d'utiliser sa posotopn de bonnes relations avec les media / un ou quelques journaliste(s) pour rattraper un coup mal parti !
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Voici une tentative de mettre des "patches" sur un corps bien blessé, et de rattraper une affaire d'annulations dont tout le monde a bien compris les tenants et aboutissants, et tous les grands aspects du mic-mac de l'opération.
Le journaliste, qui est excellent, n'écrit pâs son avis ! Il écrit ce que son interlocuteur lui a dit (dans une vaine trentative de rectifier la mauvaise, mais vraie, impression donnée dans cette affaire de DA, .... ; on est encore daans des opérations de tentaives de se sauver la face, ..... aspect très important de certaines cultures).
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[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]DATE:17/08/10. SOURCE:Flight International
Struggling DAE Capital cuts $8 billion of orders from backlog
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Oui ! Et c'est pour cette raison que Boeing / Boeing GE ou GE-Boeing a recours, aussi, à un mécanisme pour empêcher Airbus de progresser alors que Boein,g aurait été en train de "stagner" ou de reculer ! Voir nos analyses à ce sujet !In a much-anticipated move, Dubai lessor [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has slashed $8 billion worth of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] orders from its backlog. The leasing company has dropped 50 orders, split equally between Airbus and Boeing, although the latter is the worst affected by value, having shed over $5 billion worth of business at list prices.
Oui, ... mais il y avait déjà eu du mic-mac sur les "freighters", parce qu'il y a vait eu une opération de "vente & lease-back" à ce sujet, ... pour soulager Emirates, ... mais préserver le Business Plan du MRO de la région (Dubai) ! On ne peut ni masquer ni nier les faits ! "What goes around comes around !"The Boeing cancellations include 10 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and 15 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]s, while Airbus has lost 18 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and seven [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Despite the move, DAE retains a firm backlog of more than 160 Airbus and Boeing aircraft, which includes up to 16 Boeing widebody freighters already placed with local airline Emirates.
Voilà !
A noter !DAE has completed various sale/lease back deals of in-service aircraft, the biggest of which was a 21-aircraft deal with GECAS in 2007.
Oui ! Max KINGSLEY-JONES veut bien écrire un article, mais sans chercher à nier les faits qu'il a dans sa base de données / la base de données de Flight International !
Oui !Dubai government-backed DAE, which has not commented about the cancellations, has been the subject of much speculation recently. At July's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Airbus's chief salesman John Leahy admitted that it was "no secret" that DAE was "in financial difficulty" and that it looked likely to struggle to accept all of the aircraft it had on order.
Possible."DAE is imploding because of Dubai's credit problems and a government that is massively overstretched, not necessarily because there aren't market opportunities for jet lessors," says Teal Group analyst Richard Aboulafia.
Pas de spéculation ! C'est un fait indéniable !Given the company's close ties to Emirates - both are state owned and headed by Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum - there has been speculation that the airline's recent big orders for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]s (32) and 777-300ERs (30) were connected to the expected cancellations.
Et tous les vrais professionnels de la région et d'aiileurs le savent ! Tim CLARK peut dire ce qu'il veut ! Mais ce n'est pas la peine qu'il essaie de nous faire croire le contraire de la réalité ! Nous ne sommes pas aux ordres de Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum !
La Cie. se cache derrière son petit doigt, en faisant allusion au seul contrat officiel, écrit entre les parties, EMIRATES & DAE ! Pour le reste , il n'ya pas de trace écrite formelle !However, the airline says that its only arrangement with DAE is its commitment to lease freighters for its cargo arm.
Et il n'ya aucun procès d'intention !C'est simplement que les vrais professionnels et le "public averti" n'ont plus envie d'être pris pour des idiots ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Réactions ? Il y a un paquet de bons professionnels, bien informés, qui connaissent & maîtrisent les données !
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Re: Airbus A380
par Jeannot Lun 23 Aoû 2010, 05:35
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]A380: Delivering on all commitments, exceeding expectations
Two and a half years into its commercial service life, the young A380 fleet of 33 aircraft has met all its commitments, and is even exceeding expectations at its four initial operators: Singapore Airlines, Emirates, Qantas, Air France and most recently Lufthansa.
The A380 Family starts from a baseline passenger aircraft with a capacity of 525 passengers in a three-class configuration, seated over two spacious decks, and with a range of 8,300nm / 15,400km.
Two and a half years into its commercial service life, the young A380 fleet of 33 aircraft has met all its commitments, and is even exceeding expectations at its four initial operators: Singapore Airlines, Emirates, Qantas, Air France and most recently Lufthansa.
The original “A3XX” concept promised a lot – now the A380 delivers. Indeed, the A380’s economic efficiency already allows airlines to boost profitability, stimulate demand and grow market share, while the A380 popularity with the travelling public has led to significant capacity growth and higher load factors on major routes.
In short, the A380 is clearly delivering the lowest fuel burn and operating cost; it is flying higher, further, and quieter; it is achieving greater revenue and profits by attracting passengers with its more spacious, more comfortable, and quieter cabin, resulting in higher average load factors; it has been seen to have the ability to increase its operator’s market share.
Over six million passengers have already enjoyed the unique experience of flying on board the all-new A380, between 18 major airports worldwide. The A380 programme has garnered 234 firm orders from 17 customers, while the in-service fleet has accumulated over 156,000 revenue flight hours in around 17,000 commercial flights.
With seating capacity ranging from 400 to more than 800 passengers, the A380 is an essential part of the solution to sustainable growth, doing more with less: alleviating traffic congestion at busy airports by transporting more passengers with no additional flights and at much lower cost.
Fleet highlights
Singapore Airlines took delivery of the first production A380 on 15th October 2007 and now has 11 aircraft in operation on routes from Singapore to Hong Kong, Tokyo, London, Paris, Zurich, Sydney and Melbourne. Emirates took delivery of its first A380 on 28th July 2008 and now has 11 aircraft in service on routes from Dubai to Bangkok, Seoul, Toronto, London, Paris, Sydney, Auckland, and Jeddah.
Qantas received its first A380 on 19th September 2008 and now has six aircraft in operation on routes from both Sydney and Melbourne to Singapore, London and Los Angeles. Air France received its first A380 on October 30th 2009, and now has three aircraft in operation on routes from Paris to New York and Johannesburg. Lufthansa received its first A380 on 19th May 2010, its second on July 16th 2010 and is operating its new aircraft between Frankfurt and Tokyo.
The fact that these A380 customers all started flying long sectors right from the start, is proof both of confidence in their carefully prepared A380 entry into service (covering airport operations, technical and spares support from Airbus), and in the A380’s maturity.
A380 operators have publicly reported a very smooth service entry, and, remarkably, significantly higher load factors on their A380 flights compared with other aircraft types in their fleets. In short, the A380 is having a noticeable effect on the market, comparable only to that of the 747 introduction in January 1970, over 40 years ago.
Outstanding fuel efficiency, superior performance, and half the noise
The former largest aircraft, the venerable Boeing 747-400, burns 20 percent more fuel per seat than the A380—a fact confirmed by A380 operators. Even the latest 747 derivative, the 747-8, burns eight percent more fuel per seat than the A380. And the twin-engined 777-300ER burns 12 percent more fuel per seat than the A380.
These figures result from Airbus best-estimate engineering analysis using same-comfort standards, three-class cabin layouts - a basic requirement for meaningful and credible comparisons. In fact, all four A380 operators have stated that the aircraft meets or exceeds all fuel efficiency expectations and guarantees.
The A380 excels in performance too. Compared with the 747-400, the A380 offers 1,100nm more range, requires 17 percent less runway to take-off and uses 11 percent less runway to land. In addition, the A380 not only offers a 4,000ft higher initial cruise altitude capability than the 747 (35,000ft versus 31,000ft), but also demonstrates a 20kt lower approach speed. Moreover, compared with the 747-8i derivative, the A380 offers 500nm more range and similar improvements in take-off, landing and climb capability.
The A380 also delivers on reduced noise, being the quietest long-haul aircraft for the foreseeable future, generating only half the noise on departure than the 747-400, and three to four times less noise on landing – while carrying 40% more passengers. These are facts which have now been documented by several airport noise-monitoring reports.
With the lowest fuel burn per seat, the A380 allows airlines to reduce substantially that environmental footprint in terms of CO2 emissions and to achieve profitable, sustainable growth for decades to come.
The A380 enables profitable growth... and profitable consolidation
The A380 also brings profitable consolidation, both in good times and in times less good. For example, the A380 allows operators to increase capacity by around 20 percent at no overall extra cost, or maintain the same capacity but fly it at 15 to 20 percent lower cost per trip and per seat, over a week’s schedule.
A key enabler for these figures is the A380’s step-change in cash operating costs, building on the fuel efficiency advantage mentioned above. This is due to cutting-edge technology in both structure and systems, thus substantially reducing maintenance costs. On a per-seat basis (again using same-comfort standards and comparable cabin layouts) the 747-400 costs 24 percent more, the 747-8i costs 14 percent more, and the 777-300ER costs 22 percent more to operate than the A380.
Importantly, as its early operators have said, the A380 delivers, on every single commitment. And the A380 even exceeds the high expectations it had generated. The A380 offers the most comfortable, quietest, most efficient and innovative cabin; the lowest fuel burn, cost per seat, and noise of any large aircraft; it leverages the latest technology, and has been certificated to the very latest standards; it has superior performance, and family development potential.
And it is hugely popular with passengers, leading to higher load factors and more revenue, for higher profitability. In short, the operator feedback is unanimous – and enthusiastic: nothing compares. It takes an A380 to compete with an A380.
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 23 Aoû 2010, 06:17
Oui, .... article intéressant. On y reviendra, surement !
Sans doute, ... il y a / y aura des nuances à apporter !
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 23 Aoû 2010, 06:18
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Lien :
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Bernstein Research: Airbus A350 first delivery likely delayed to 2014
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
August 23, 2010
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A350. Photo: Courtesy, Airbus.
Nous avons souvent vu à quel point Bersnstein se trompe ! Il est trop "émotif' et subjectif suyr ces sujets, et ddans ses analyses, ... quand cela lui convient ! Il ne supporte pas le spectacle des retards énormes sur B787, .... et qui risquent de s'allonger, ........ ainsi que ceux sur B747-8 ! Cela le vexe en tant qu'Américian, ... et il ne peut pas le cacher !Bernstein Research forecast that A350 deliveries will slip into 2014 and that Airbus will deliver only eight of the next-generation aircraft that year, flagging a significant slippage in the program.
Circonlocution, .. pour dire poliment que le rapport Bernstein est une fiction. Il serait intéressant de savoir si ce rapport est le fruit de 'own research", ...... ou la résultante d'une mission, payée par des BCL !Asked to comment, an Airbus spokesperson told ATW, “We don’t have any basis to confirm the data in the Bernstein report.”
Les rumeurs (sans doute de mauvaises langues ! ) circulent ! Il ne nous incombent pas d'aller les étouffer ou de les soutenir !ATWOnline devrait nous dire ce que lui a fait pour valider, tant que faire se peut, le Rapport Bernstein ! Cela fait partie de son job ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Pour ce qui est de Boeing, ... ce fut la soupe du jour ! Le menu a changé depuis. Tout est possible, .... mais Bernstein a tendance à donner dans la superficialité ! Il extrapole un peu trop vite, et sans véritable analyse . S'il y a un glissement dans le programme A350-XWB, cela ne devrait pas empêcher les premières livraisons en 2013. De toutes façons, à ce stade, il est simplement trop tôt pour tirer des conclusions de ce genre.Airbus has reassured the market in the past that the program is on track for a 2013 first delivery.
The New York-based research group predicted only two months ago that Airbus would be able to deliver four A350s in 2013 and 18 in 2014. Airbus plans to deliver the first A350-900 in 2013 and the A350-800 in 2014.
In the same report, Bernstein’s modeling shows twin-aisle aircraft making up more than 50% of Boeing’s deliveries from 2014, with the company regaining the mantle of top commercial aircraft supplier in 2011 and retaining it through 2014. That surge in twin-aisle deliveries reflects Boeing finally getting a handle on the 787 program with 107 Dreamliners to be delivered in 2014, Bernstein said.
Rien à dire, ... à ce stade.The report is based on the latest figures released by Airbus and Boeing. Analysis from Bernstein shows that A320 family aircraft will continue to have the highest build rate at 440 a year from 2012 onward, up from 386 this year. Boeing’s 737NG series is a close second at 404 per year by 2012.
Inévitable ! Boeing est en mode "catch-up"/ 'rattrapage' (pas uniquement "ramp-up") sur le programme B787, ..... après l'annonce de risques de retards supplémentaires, ... que Boeing ne plus cacher ! BERNSTEIN devrait le dire. Aussi, il devrait dire qu'il présuppose la certification à une certaine date. D'ailleurs, tout le monde, y compris Boeing, aimerait la connaître !The highest production rate twin-aisle in 2014 will be the 787, Bernstein forecast.
Mais Boeing n'arrive même pas à quantifier le travail, ou à fixer le calendrier, publiquement, pour la résolution du problème de "délaminarisation" !
Il y va de modificatiions de design et structurelles ! Tout comme Boeing, et nous, Bernstein est incapable d'évaluer le temps, et les répercussions de ces éléments (qui sont de véritables "issues") !
A330s will be built at a rate of 90 per year and the 777 at 81 annually, the report said.
Le B777(-300ER / -200LR) pendant combien de temps ? ... Car il y aura des annulations ! C'est seulment lme B777-200F qui va pouvoir se prolonger !
Que dit Airbus ?In the super-heavyweight class, Bernstein sees the A380 reaching a rate of 27 a year in 2012 and continuing at that level through 2014.
Après quelques livraisons de B747-8I à Lufthansa, ... ce taux va chuter vite, ... car, au-delà du B747-8F, dont le retard n'est toujours pas maîtrisé (qui veut parier ? ), il n'y aura vite rien à livrer ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]It sees Boeing delivering 35 747-8s next year, then settling back to a rate of 24 a year.
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 23 Aoû 2010, 06:32
Rien à dire ! Les analystes ont "ajusté", pour tenir compte du besoin d'avoir des bases de comparaison fiables (pas les bases "huffing & puffing", de l'époque Baseler, .. chez Boeing, ... ).
Cela positionne bien les chiffres. Et tous les détails chiffrés, à l'avantage del'A380, seraient, selon mes sources (il y en a qui sont déjà au travail ce lundi ! ), systématiquement ramenés au paramètre bas de la fourchette, ... par prudence, et pour ne pas stigmatiser, ou mettre plus favorablement en relief, les performances de tel ou tel opérateur à ce stade !
Performance à saluer pour Airbus ! Bravo !
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Re: Airbus A380
par Greek2 Mar 24 Aoû 2010, 17:50
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Sam 28 Aoû 2010, 12:56
Allons-y ! Elucubrons ! Ouvrons les élucubrations
Regardons les : Airbus A380.
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Re: Airbus A380
par Jeannot Dim 29 Aoû 2010, 10:11
sur : [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Le 29/08/2010
Hambourg bloque toujours un peu... Ces deux avions seront normalement livrés en configuration 4 classes.Yesterday, Air France’s sixth A380 (MSN064) performed her first flight. This was no ordinary first flight, in fact it marked a major milestone for the A380 program. MSN064 just happens to be the fiftieth A380 constructed.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
All of us here at A380 Production would like to congratulate Airbus and everyone involved in the A380 program on getting to this milestone.
Both MSN064 and MSN052 (Air France #5) will be stored in Toulouse until a spot opens up in the outfitting bays in Hamburg
Le 26/08/2010
Late last week Airbus delivered Lufthansa’s third A380 (MSN044).
MSN044 was scheduled to stay in Hamburg until the 25th August.
Le 24/08/2010
Some interesting news, Lufthansa’s fourth A380 (MSN048) has begun cabin testing prior to being painted.
To our understanding this is first tme a frame has begun cabin testing prior to being painted. We are unsure if this will become a common site. Only time will tell.
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Re: Airbus A380
par Jeannot Jeu 02 Sep 2010, 07:44
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Air France inaugure l'exploitation de l'Airbus A380 sur la ligne Paris-Tokyo
TOKYO — La compagnie aérienne française Air France a inauguré l'exploitation du très gros porteur Airbus A380 sur la ligne Paris-Tokyo, saluant dans la matinée de jeudi l'arrivée à l'aéroport de Narita du premier vol commercial en provenance de la capitale hexagonale.
"L'avion (parti de Paris mercredi en début d'après-midi) s'est posé sans problème à Tokyo jeudi à 07H49 (mercredi 22H49 GMT)", a confirmé à l'AFP un porte-parole d'Air France à Tokyo.
Il transportait 363 personnes pour une configuration de 538 sièges (dont 9 en première classe et 80 en classe affaires), selon Air France.
Cet A380 devait repartir à la mi-journée pour Paris.
Pour le moment, il effectuera trois rotations par semaine puis deviendra quotidien à compter du 5 octobre.
Tokyo est ainsi la première destination en Asie desservie en A380 par Air France, et la troisième dans le monde après New York (ligne ouverte en novembre 2009), et Johannesburg (en février 2010).
L'A380 d'Air France n'est pas le premier à se poser régulièrement à l'aéroport international de Narita, Singapour Airlines l'exploitant depuis des mois à destination de Tokyo.
L'avionneur européen Airbus pense pour sa part que, compte tenu des contraintes de vol vers le Japon (manque de créneaux), toutes les grosses compagnies clientes de l'A380 vont l'utiliser à destination de Tokyo, un facteur qui incitera celles qui n'ont pas encore opté pour cet appareil à s'y intéresser.
Airbus tente depuis des années, et pour le moment en vain, de convaincre les compagnies japonaises All Nippon Airways (ANA) et Japan Airlines (JAL), grosses clientes de son rival américain Boeing, de l'intérêt dudit A380, en termes de capacités mais aussi de confort.
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Re: Airbus A380
par Jeannot Mar 07 Sep 2010, 17:46
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Airbus dit être en mesure de livrer "au moins" 20 A380 en 2010
PARIS, 6 septembre (Reuters) - EADS est en mesure de livrer "au moins" 20 appareils A380 en 2010, a déclaré lundi un porte-parole du groupe.
* Il dément ainsi des informations de la Lettre de L'Expansion selon lesquelles le constructeur aéronautique n'atteindrait pas son objectif de 20 livraisons d'A380 cette année.[/color]
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Mar 07 Sep 2010, 18:49
Bien vu !Jeannot a écrit:Airbus dit être en mesure de livrer "au moins" 20 A380 en 2010[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Airbus dit être en mesure de livrer "au moins" 20 A380 en 2010
PARIS, 6 septembre (Reuters) - EADS est en mesure de livrer "au moins" 20 appareils A380 en 2010, a déclaré lundi un porte-parole du groupe.
* Il dément ainsi des informations de la Lettre de L'Expansion selon lesquelles le constructeur aéronautique n'atteindrait pas son objectif de 20 livraisons d'A380 cette année.[/color]
On se demande si les auteurs de fictions, que nous connaissons bien sur les Forums, ne 'vendent' pas leurs bobards à ces "véhicules des media", pour permettre aux 'journalistes' de ces derniers de noircir le papier avec les balivernes qu'ils voudraient faire gober comme vérité absolue à un lectorat en manque d'info' !
Quelle faune ! Quelle culture, .... de caniveau ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Info' ou intox ! "Choisis ton camp, camarade", .. comme dirait le faussaire ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Re: Airbus A380
par Jeannot Jeu 09 Sep 2010, 17:11
Pub... Intox... Info...Emirates record A380 jet order 'not enough' - Clark
Emirates, the world’s biggest airline by international traffic, said its order for 90 Airbus SAS A380 superjumbos won’t be enough to take up the demand for its services.
The jets on order “are well spoken for and frankly, the way things are going for us at the moment, the 90 certainly won’t be enough,” president Tim Clark said in a phone interview today.
He added: “Demand for our services seems to be continuing to grow apace. We’re moving forward very robustly.”
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Re: Airbus A380
par Nils Ven 10 Sep 2010, 10:35
Ce qui ferait un total de 100, comme annoncé par EK l'an dernier. Mais, bon....?
Nils- CLUB
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Ven 10 Sep 2010, 21:39
TCEmirates y excelle !
"Enivrez-vous, .... de vin, de vertu ou de poésie !"
Non ? Vous ne saviez pas ? La ligne n'est pas de moi !
Buvez-donc !
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Dim 12 Sep 2010, 13:58
Aussi, malgré les dramatisations de "non-incidents" par un certaine faune, qui n'est au courant de rien de significatif, bien évidemment, il n'y a aucun souci sérieux à avoir sur ce moteur.
The RR Trent 900 is doing fine ! The EP-style improvements ("Enhanced Performance") will be implemented at the opportune moment. The engine will progress, and that will be the shape of things to come, where there are no problèms between partners, as is the case within the EA (joint venture GE & P&W) !
Also, despite the dramatisation of "non-incidents" by a certain faction, of know-nothing critics, which, clearly, knows nothing significant, there is no need whatsoever for any serious worry on this engine !
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Re: Airbus A380
par Jeannot Mar 14 Sep 2010, 23:38
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]First China Southern Airlines Airbus A380 gets its tail
Airbus mounted the vertical tail on China Southern Airlines' first A380 super-jumbo jet on Tuesday at Airbus' A380 final assembly line in Toulouse, France. China Southern Airlines is scheduled to receive the first of its five ordered A380s next year
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