Airbus A380
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Ven 14 Oct 2011, 13:24
Pour information, seulement.
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Rolls-Royce powers China’s first A380 delivery
Friday, 14 October 2011
Factuellement vrai. de mon point de vue !
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Rolls-Royce powers China’s first A380 delivery
Friday, 14 October 2011
Le "repeat business" pour le motoriste est toujours encourageant.Rolls-Royce, the global power systems company, today powers the delivery of the first Airbus A380 aircraft to a Chinese airline.
The aircraft is the first of five ordered by China Southern Airlines, all equipped with Rolls-Royce Trent 900 engines, to be delivered.
Si Xianmin, Chairman, China Southern Airlines, said: “We have enjoyed a long and positive relationship with Rolls-Royce, operating a range of its engines in our current fleet, and look forward to this continuing in the future.”
Le discours du rituel.Phil Harris, Rolls-Royce, Senior Vice President – Civil Aerospace, said: “We are proud that our market leading Trent technology is powering China Southern Airlines’ new fleet of A380 aircraft, the first to enter service in China. China Southern Airlines is an extremely important customer and we look forward to extending our positive relationship as we support their continued growth.”
The Trent 900 has been selected by 11 out of 16 operators globally, seven out of eight operators in Asia and has been the choice of all A380 customers who have made engine selection decisions this year.
Factuellement vrai. de mon point de vue !
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Re: Airbus A380
par Jeannot Sam 15 Oct 2011, 17:16
Le prix d'un 380 pour Emirates est de 234 millions de $.
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Mais est-ce avac ous sans les moteurs ?Emirates price tag for an A380 stands at $234,000,000
Quick item from the Department of Things That Probably Weren't Meant to be Posted on the Internet: WSJ.com inexplicably posted [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] from Nimrod Capital LLC, which today bought the first of three A380s it is leasing to Emirates, each for 12 years.
All the headlines have been focused on China Southern's [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] today, but for Doric Nimrod Air Two Limited, MSN077 is their first aircraft, and the 16th of 90 that the Dubai-based carrier has on order.Doric Nimrod Air Two Limited (the "Company") is pleased to announce that its wholly owned subsidiary, MSN 077 Limited (the "Subsidiary"), has today acquired an Airbus A380-800 aircraft bearing manufacturer's serial number 077 (the "Aircraft") for the sum of US$234,000,000. The Aircraft was delivered to the Subsidiary today at the Airbus delivery centre in Hamburg, Germany.
The Airbus list price of an A380 currently stands at $375.3 million, providing an interesting glimpse into what Airbus' largest superjumbo customer is paying for its new aircraft. At $234 million, Emirates is receiving a 38% discount off list price, which is not far off the industry standard for the magnitude of the carrier's order.
What's not clear from this figure is if the price of the Engine Alliance GP7200 engines, which list for $16.6 million each, is included in that price. Further, what share of the price includes the extensive interior customization and in-flight entertainment is also not known, but at the price Nimrod is paying, you begin to get a rough sense of the share that revenue that actually goes back to Airbus.
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Sam 15 Oct 2011, 17:53
Pour faire court :
- en général, aujourd'hui, les moteurs sont 'vendus' ou 'mis en leasing' sous leurs propres contrats, et les motoristes et Lessors, le cas échéant, font leurs 'montages' entre eux ;
- il y a des contrats spécifiques entre les motoristes et les acquéreurs qui font leurs 'acquisitions' ou contrats (sur base 'power-by-the-hour') ;
- bien sûr, il peut y avoir des accords du type "TotalCare" (entre les motoristes et les acquéreurs), qui soient séparés ou intégrés à la command-moteurs principale, .... ou aménagés de manière appropriée, pour couvrir tous les angles et axes contractuels, s'il y a des Lessors dans les circuits ;
- bien entendu, on peut mettre une dernière touche, concernant les moteurs, si jamais les premiers montages cèdent la place à une opération de 'vente et lease-back' !
Dernière édition par SEVRIEN le Sam 15 Oct 2011, 23:03, édité 1 fois
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Sam 15 Oct 2011, 23:05
Merci, Jeannot !
On a, peut-être, vu la fin des menaces de reports de livraisons de MAS !
On a, peut-être, vu la fin des menaces de reports de livraisons de MAS !
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Re: Airbus A380
par Jeannot Lun 17 Oct 2011, 22:33
Le TrentXWB prêt à commencer ses essais en vol.
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Avec en prime une photo du TrentXWB sous l'aile d'un Airbus.Airbus Readies A350 Engine For Flight Testing on A380
Airbus is about to begin flight trials of the Rolls-Royce TrentXWB on the A380.
It is the first time the A380 will serve as an engine flying testbed for another program. Rolls and Airbus had committed to flying the engine before year-end.
The flight test aircraft is MSN001, powered by Trent 900s.
Once the TrentXWB flight trials are complete, the Trent 900 will be reinstalled and the aircraft will return to the A380 program.
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Lun 17 Oct 2011, 22:35
Merci, Jeannot !
Le RR Trent XWB-900 n'est pas petit !
Le RR Trent XWB-900 n'est pas petit !
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Re: Airbus A380
par Jeannot Dim 23 Oct 2011, 10:25
La version améliorée du Trent 900 rentre en production
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Upgraded Rolls-Royce Trent 900 enters production
A first phase of performance improvements for the Rolls-Royce Trent 900 will enter production by the end of this year, clearing the way for enhanced engines providing a 1% cut in specific fuel consumption (SFC) to be fitted to new-build Airbus A380s from early-2012.
The package one improvements use technology borrowed from the Trent 1000 and Trent 700EP programmes and introduce elliptical (rather than "circular arc") leading edges (ELE) for intermediate- and high-pressure compressor blades and vanes, as well as reduced low-pressure turbine tip clearances, said the UK manufacturer.
"With the improvements we've made, we've delivered a 1% improvement in SFC, which is being delivered to customers now," said Rosie Toogood, Trent 900 programme director. "More than half of these improvements are retrofittable," she added, either on-wing or during shop visits.
A second tranche of improvements is due to be made available for the Trent 900 in 2013, using further technologies developed for the Trent 1000 and Trent XWB, such as an optimised air system and improved turbine case cooling for better performance retention.
"We're targeting an up to 0.8% improvement through these modifications," said Toogood. Phase two also incorporates optimised fan blade tip clearances, improved sealing in the low-pressure turbine and ELEs for engine section stators, she added.
Peter Johnston, R-R head of Airbus marketing, said: "The [package one] 1% means the engine meets specification, and in fact puts it a little bit ahead, and then the [package two] 0.8% is even better."
He added: "It's nice that the world's airlines are really focusing on the A380 again as the economy starts to come back a bit this year."
The three-shaft Trent 900 powered the first A380 to enter service, with Singapore Airlines in 2007, and the engine now equips 30 aircraft in service with the Singapore flag-carrier, Qantas Airways and Lufthansa. The powerplant - offered for the A380 in competition with the Engine Alliance GP7200 - has accumulated around 945,000 flying hours during 103,000 engine cycles, said Toogood.
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Dim 23 Oct 2011, 12:38
Bonjour, chers tous. Merci, Jeannot.
On reconnaît la prudence de RR. Il semble que RR mentionne les valeurs d'amélioration, en se basant sur les résultats obtenables dans le cas des "retrofits", et non pas dans celui des "new build", ... qui sont / seront meilleurs.
A voir.
On reconnaît la prudence de RR. Il semble que RR mentionne les valeurs d'amélioration, en se basant sur les résultats obtenables dans le cas des "retrofits", et non pas dans celui des "new build", ... qui sont / seront meilleurs.
A voir.
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Re: Airbus A380
par DayAfter Mer 26 Oct 2011, 14:14
Thales UK fournira les FFS, simulateurs de vol, pour les A 380 de British Airways
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The simulator will be delivered to the British Airways Flight Training Center, Cranebank, located near London's Heathrow Airport, in January 2013, and will initially be used to provide advance training for BA pilots and aircrew in readiness for the entry into service of the first tranche of BA's new A380 aircraft later in 2013, Thales said.
The A380 simulator will be built at Thales U.K.’s Crawley facility.
DayAfter- CLUB
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Ven 28 Oct 2011, 08:14
Bonjour, chers tous.
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Transaero reportedly committing to A380s
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | October 28, 2011
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Transaero Airlines 747-400. By Rob Finlayson
Lien :
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Transaero reportedly committing to A380s
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | October 28, 2011
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Transaero Airlines 747-400. By Rob Finlayson
Information encourageante, si elle se confirme ! De toutes les façons, ... une chose est certaine : les derniers problèmes largement diffusés sjur le B747-8, avec Cargolux, ne milite pas en faveur de Boeing, aux yeux des décideurs russes.Transaero Airlines (UN), Russia’s second-largest carrier, is expected to sign a memorandum of understanding (MOU) with Airbus Friday for A380s, ATW learned from a well-placed source. If the MOU is signed, it would make UN the first carrier in Russia and the CIS to order the A380. Deliveries are expected to start no earlier than 2015.
Emirates va continuer à chercher des destinations là ou il semble y avoir un marché, même un marché qu'Emirates pourrait 'piquer' aux actuels opérateurs ! Emirates ne vise pas à faire croître la "production" du transport aérien ! Cette compagnie regarde son nombril, et ses intérêts (on ne peut pas vraiment lui reprocher cela ! ) et cehrcher à augmenter ses volumes, là où elle 'opère' / exploite des lignes, et se moque totalement d'où viennent ces volumes !UN could not be reached for comment, but in August CEO Olga Pleshakova revealed the company was analyzing possible orders for the A380 and/or the Boeing 747-8 ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
The A380s / 747-8s would be used to replace older 747s and expand the carrier's fleet from 2015 onward, Pleshakova said. She noted the final decision will “be based upon deep research of commercial offers, the Russian aviation market situation and airport infrastructure development.”
According to Russian media, Moscow Domodedovo (DME) airport is analyzing the installation of double-deck passenger boarding bridges for A380 use. UN would deploy the A380 from DME, but reportedly Emirates has also indicated interest in operating the A380 to DME.
Ce serait une opération encourageante pour Airbus et l'UE, si le MoU espéré se transformait en commande ferme, et pour l'UE, si Moscou fait le choix de motorisation approprié. C'est-à-dire, celui du RR Trent 900-EP, qui , grâce à l'EIS assez proche de la version "EP" ("Enhanced Performance") aura mis "daylight" / de la distance entre lui et le GP7200 de l'EA, qui n'offre aucune perspective réelle et / ou valable de développement, ... alors que que le RR Trent 'en a encore sous la semelle' !In August, UN signed an MOU with Airbus to buy eight A320neos plus options on an additional four, making it the first A320neo customer in Russia, the CIS and Eastern Europe ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Privately held UN is historically a loyal Boeing customer and operates 70 aircraft, comprising 19 747s, eight 777s, 13 767s, 27 737s and three Tupolev Tu-214s. It operated an Airbus A310 from 2000-2002. It is the largest operator of widebodies in Russia, CIS and Eastern Europe.
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Ven 28 Oct 2011, 09:00
Rebonjour, chers tous.
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Russia's Transaero set to take four 700-seat A380s
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London Oct. 28 /10 /2011
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Russia's Transaero set to take four 700-seat A380s
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London Oct. 28 /10 /2011
Intéressant ! Si l'affaire se concrétisait, cela pourrait aider à ouvrir la voie vers la version "stretch" A380-900 !La Russie pourrait entrevoir de graandes possibilités pour un tel appareil sur ses lignes intérieures, et internationales !Russia's Transaero is set to become the launch carrier for the Airbus A380 in the country, after signing a tentative agreement to take four of the type.
The airline intends to fit the aircraft with around 700 seats, in three classes, the second-highest density so far disclosed for the type.
Naturellement, la motorisation fera l'objet d'un autre appel d'offres !Transaero already operates a fleet of high-capacity aircraft including Boeing 747s and 777, and had been a loyal Boeing customer before opting to acquire Airbus A320neos earlier this year.
The Moscow-based carrier has not identified an engine selection or a potential delivery date, but Airbus said it had signed a memorandum of understanding for the four double-deck aircraft.
Affaire à suivre avec attention, donc !"Transaero is experienced in operating long-range wide-body aircraft, and is now ready to offer the A380," said Transaero chief Olga Pleshakova.
"I am sure that the operation of this high-capacity aircraft will stimulate the development of Russia's aviation sector, in particular airports' infrastructure, while passengers will benefit from a completely new experience."
Flightglobal reported in August that Airbus viewed both Transaero and Aeroflot as potential customers for the A380. The airframer displayed the A380 at the MAKS Moscow Air Show for the first time this year.
SEVRIEN- Membre
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Re: Airbus A380
par SEVRIEN Ven 04 Nov 2011, 01:53
Encore Qantas, encore un A380, et encore un incident RR Trent 900 !
IFSD !
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Qantas A380 in mid-air engine mishap
A voir.Additif.
S'il s'agit du 'problème pylône', récemment signalé, cela est le problème de l'Airframer, Airbus, et non pas du motoriste RR.
L'AD émis, récemment, concerne Airbus, qui est en train d'apporter / faire apporter les modifications, qui seront bientôt terminées pour tous les moteurs & avions en exploitation (les pylônes 'new-build' étant fabriqués directement selon ne nouveau standard, sans besoin de "re-work").
Ce n'est absolument pas un problème RR ou du moteur RR Trent 900 !
Mais on comprend, aisément, que certains aient du mal à comprendre cela, ou, dans leurs mauvaise foi et parti-pris, ne veuillent tout simplement pas l'admettre.
D'ailleurs, en ce qui concerne les incidents-moteurs, ils feraient bien mieux d'aller regarder plus profondément le récent incident (bien signalé) sur le GP7200 de l'EA, qui a obligé le déroutement avec IFSD, et atterrissage d'urgence en Inde, d'un A380 d'Emirates.
IFSD !
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Qantas A380 in mid-air engine mishap
A ce stade, RR ne semble pas s'agiter outre mesure ! Qantas semble un peu "edgey" !Embattled Australian carrier Qantas Friday diverted one of its superjumbo A380 planes to Dubai after it developed an engine problem, a spokeswoman said.
Qantas flight 31 from Singapore to London was carrying 258 passengers, four pilots and 21 cabin crew when it was forced to change course. It landed in the United Arab Emirates early Friday.
"QF31 Singapore to London has diverted to Dubai this morning following an issue with the aircraft number four engine," the spokeswoman told AFP, adding there were no further details currently available.
"In line with standard operating procedures the engine was shut down and the aircraft is expected to land without further incident."
A voir.Additif.
S'il s'agit du 'problème pylône', récemment signalé, cela est le problème de l'Airframer, Airbus, et non pas du motoriste RR.
L'AD émis, récemment, concerne Airbus, qui est en train d'apporter / faire apporter les modifications, qui seront bientôt terminées pour tous les moteurs & avions en exploitation (les pylônes 'new-build' étant fabriqués directement selon ne nouveau standard, sans besoin de "re-work").
Ce n'est absolument pas un problème RR ou du moteur RR Trent 900 !
Mais on comprend, aisément, que certains aient du mal à comprendre cela, ou, dans leurs mauvaise foi et parti-pris, ne veuillent tout simplement pas l'admettre.
D'ailleurs, en ce qui concerne les incidents-moteurs, ils feraient bien mieux d'aller regarder plus profondément le récent incident (bien signalé) sur le GP7200 de l'EA, qui a obligé le déroutement avec IFSD, et atterrissage d'urgence en Inde, d'un A380 d'Emirates.
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Re: Airbus A380
par Jeannot Ven 04 Nov 2011, 12:39
Pour l'instant je nrai pas vu de référence au problème de "Pylone". Attendons d'en savoir plus. Enfin le problème du vol QF32 a peut aussi entraîné un excès de prudence.
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Re: Airbus A380
par Jeannot Ven 04 Nov 2011, 12:39
Hong Kong Airlines très intéressée par les slots 380s laissés libres par Qantas
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Cela semble vouloir dire que cette commande est toujours vivante...Hong Kong Airlines eyes Qantas A380 slots
Hong Kong Airlines is discussing with Airbus to take over the A380 slots that were previously filled by Australia's Qantas Airways.
Earlier this year, Qantas deferred its order for six A380s, which it was due to receive in 2014, to be delivered between 2018 and 2012.
The aircraft may be taken over by Hong Kong Airlines, which is keen to order the aircraft to increase its capacity on its long-haul routes, said an industry source close to the company.
This may be part of a bigger order for 10 A380s, which was placed by China's HNA Group, Hong Kong Airlines' parent company that also owns mainland carrier, Hainan Airlines.
The remaining A380s may be placed with Hong Kong Airlines or operated by Hainan Airlines itself, the source said.
Airbus said at the Paris Airshow in June this year it had signed a tentative agreement for 10 A380s with an undisclosed customer.
Sources later told Flightglobal the customer was Hong Kong Airlines, although neither the carrier nor the airframer confirmed the information.
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Jeannot- Membre
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