Yakovlev Yak-11
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Re: Yakovlev Yak-11
Yak-11U
In 1951, Yakovlev revised the design of the Yak-11, adding a retractable [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with two variants proposed, the Yak-11U basic trainer and Yak-11T proficiency trainer, which carried similar equipment to contemprary jet fighters.
The new aircraft had reduced fuel capacity and was unsuitable for operations on rough or snow covered runways, and so was rejected for Soviet service, although a few examples were built in Czechoslovakia as the C-11U.
In 1951, Yakovlev revised the design of the Yak-11, adding a retractable [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with two variants proposed, the Yak-11U basic trainer and Yak-11T proficiency trainer, which carried similar equipment to contemprary jet fighters.
The new aircraft had reduced fuel capacity and was unsuitable for operations on rough or snow covered runways, and so was rejected for Soviet service, although a few examples were built in Czechoslovakia as the C-11U.
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Re: Yakovlev Yak-11
Operational history
The Yak-11 entered service in 1947, serving as a standard advanced trainer with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Both Yak-11 and C-11 were used in all [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] countries and were exported to eighteen countries, including many African, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Asian countries.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Yak-11s were used in combat in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with one Yak-11 being the first North Korean aircraft shot down by US forces when it was shot down by a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] over [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on 27 June 1950.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] used the Yak-11 to intercept American [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The Yak-11 entered service in 1947, serving as a standard advanced trainer with the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Both Yak-11 and C-11 were used in all [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] countries and were exported to eighteen countries, including many African, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and Asian countries.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Yak-11s were used in combat in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], with one Yak-11 being the first North Korean aircraft shot down by US forces when it was shot down by a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] over [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on 27 June 1950.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] used the Yak-11 to intercept American [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Yakovlev Yak-11
Survivors
Due to its Yak-3 lineage, the Yak-11 has recently seen widespread popularity among [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] enthusiasts. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] versions of the Yak-11 can be frequently seen at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. About 120 Yak-11s remain in airworthy condition.
Due to its Yak-3 lineage, the Yak-11 has recently seen widespread popularity among [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] enthusiasts. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] versions of the Yak-11 can be frequently seen at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. About 120 Yak-11s remain in airworthy condition.
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Re: Yakovlev Yak-11
Compared to the AT-6 Texan
Like the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the U.S. military, the Yak-11 was the principal trainer aircraft for the Soviet Air Force. Both aircraft remained in service for over a decade, and were similar in design, though the Yak-11 had superior performance due to its fighter heritage.
Like the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the U.S. military, the Yak-11 was the principal trainer aircraft for the Soviet Air Force. Both aircraft remained in service for over a decade, and were similar in design, though the Yak-11 had superior performance due to its fighter heritage.
- Though the Yak-11 was smaller than the T-6, both aircraft weighed about the same.
- The Yak-11 had a 700 hp engine while the engine of the T-6 was rated at 600 hp.
- The Yak-11 had an operational range of 795 miles while the T-6 had a range of 730 miles on internal fuel.
- The Yak-11 was a much faster aircraft with a maximum speed of 289 mph and a cruise speed of 230 mph. The T-6 had a maximum speed of 208 mph and a cruise speed of 145 mph, making it nearly 100 mph slower.
- The Yak-11 had a maximum ceiling of 23,289 ft., while the T-6 had a slightly higher ceiling of 24,000 ft.
- A total of 4,566 Yak-11s were constructed, while a total of 15,495 T-6s of all variants were built, making T-6 production nearly four times greater.
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Re: Yakovlev Yak-11
Specifications (Yak-11)
General characteristics
General characteristics
- Crew: Two - student and instructor
- Length: 8.20 m (26 ft 10½ in)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 9.4 m (30 ft 10 in)
- Height: 3.28 m (10 ft 5 in)
- Wing area: 15.40 m² (166 ft²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1,900 kg (4,189 lb)
- Loaded weight: kg (lb)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 2,440 kg (5,379 lb)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 1 × [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] air-cooled radial piston engine, 521 kW (700 hp)
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