SIAI-Marchetti SF600
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SIAI-Marchetti SF600
Le bimoteur SIAI-Marchetti - Vulcanair- SF600 vu sur Wikipedia.Fr Merci
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Le SIAI-Marchetti SF600 Canguro (kangourou) est un bimoteur de transport léger développé en Italie à la fin des années 1970.
Malgré la volonté d'une large production en série, seuls dix exemplaires furent construits.
Conçu par l'ingénieur Stelio Frati, le Canguro est un avion monoplan classique à aile haute cantilever et dont la section de fuselage est rectangulaire.
Le train tricycle est fixe.
C'est SIAI Marchetti qui finança le premier prototype construit dans son usine d'Aviamilano.
Après des essais en vol favorables, le modèle fut produit sans toutefois attirer de nombreux acheteurs malgré le passage de la motorisation à pistons initiale vers les turbopropulseurs ainsi qu'un train rentrant possible en option.
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Le SIAI-Marchetti SF600 Canguro (kangourou) est un bimoteur de transport léger développé en Italie à la fin des années 1970.
Malgré la volonté d'une large production en série, seuls dix exemplaires furent construits.
Conçu par l'ingénieur Stelio Frati, le Canguro est un avion monoplan classique à aile haute cantilever et dont la section de fuselage est rectangulaire.
Le train tricycle est fixe.
C'est SIAI Marchetti qui finança le premier prototype construit dans son usine d'Aviamilano.
Après des essais en vol favorables, le modèle fut produit sans toutefois attirer de nombreux acheteurs malgré le passage de la motorisation à pistons initiale vers les turbopropulseurs ainsi qu'un train rentrant possible en option.
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Re: SIAI-Marchetti SF600
Le développement fut continué par Agusta, suite au rachat de SIAI Marchetti et un contrat de licence de fabrication fut conclu en 1992 avec l'entreprise Sammi de Corée du Sud, mais n'eut pas de suite.
Un accord semblable conclu avec PADC aux Philippines n'eut pas plus de succès.
En 1997, Vulcanair acheta à Finmeccanica (maison mère d'Agusta) la licence, mais même si quelques exemplaires furent produits il n'y eut pas de construction en série.
À partir de ce développement, Vulcanair annonca une évolution, l'A-Viator pour 11 passagers.
En septembre 2011, il y avait encore quatre SF600 en exploitation.
Un accord semblable conclu avec PADC aux Philippines n'eut pas plus de succès.
En 1997, Vulcanair acheta à Finmeccanica (maison mère d'Agusta) la licence, mais même si quelques exemplaires furent produits il n'y eut pas de construction en série.
À partir de ce développement, Vulcanair annonca une évolution, l'A-Viator pour 11 passagers.
En septembre 2011, il y avait encore quatre SF600 en exploitation.
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Re: SIAI-Marchetti SF600
Les SF 600 et TP sur Wikipedia.en
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The Vulcanair SF.600 Canguro (en: "Kangaroo") was a feederliner developed in Italy in the late 1970s.
Despite a number of attempts to put the aircraft into series production, only a small number were ever built.
The Canguro was a high-wing cantilever monoplane of conventional configuration with a fuselage of rectangular cross-section and a high-set tail.
The tricycle undercarriage was not retractable, and its main units were carried on sponsons on the fuselage sides.
SIAI Marchetti provided funding towards the construction of the prototype, and constructed this aircraft at the former Aviamilano plant.
After flight testing proved positive, the type was put on sale, but failed to attract buyers in any number, even when the original piston engines were exchanged for turboprops and retractable undercarriage was offered as an option.
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The Vulcanair SF.600 Canguro (en: "Kangaroo") was a feederliner developed in Italy in the late 1970s.
Despite a number of attempts to put the aircraft into series production, only a small number were ever built.
The Canguro was a high-wing cantilever monoplane of conventional configuration with a fuselage of rectangular cross-section and a high-set tail.
The tricycle undercarriage was not retractable, and its main units were carried on sponsons on the fuselage sides.
SIAI Marchetti provided funding towards the construction of the prototype, and constructed this aircraft at the former Aviamilano plant.
After flight testing proved positive, the type was put on sale, but failed to attract buyers in any number, even when the original piston engines were exchanged for turboprops and retractable undercarriage was offered as an option.
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Re: SIAI-Marchetti SF600
The design continued to be offered by Agusta, following their acquisition of SIAI Marchetti, and a contract for joint production was signed with Sammi in South Korea in 1992, but nothing came of this.
A similar venture to produce the aircraft in conjunction with PADC in the Philippines proved similarly fruitless.
In 1997, Vulcanair purchased the design from Finmeccanica (Agusta's parent company), but although a small number of examples were produced, no series production was undertaken. Vulcanair next proceeded to use the Canguro's fuselage to develop the single-engine Misson.
A similar venture to produce the aircraft in conjunction with PADC in the Philippines proved similarly fruitless.
In 1997, Vulcanair purchased the design from Finmeccanica (Agusta's parent company), but although a small number of examples were produced, no series production was undertaken. Vulcanair next proceeded to use the Canguro's fuselage to develop the single-engine Misson.
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Re: SIAI-Marchetti SF600
Specifications (SF.600TP)
Data from Jane's All The World's Aircraft 1988–89
General characteristics
Crew: One-two pilots
Capacity: 9 passengers
Length: 12.15 m (39 ft 10½ in)
Wingspan: 15.00 m (49 ft 2½ in)
Height: 4.60 m (15 ft 1 in)
Wing area: 24.00 m2 (258.3 ft2)
Aspect ratio: 9.1:1
Empty weight: 1,875 kg (4,133 lb)
Gross weight: 3,400 kg (7,495 lb)
Powerplant: 2 × Allison 250-B17C turboprops, 313 kW (420 hp) each each
Data from Jane's All The World's Aircraft 1988–89
General characteristics
Crew: One-two pilots
Capacity: 9 passengers
Length: 12.15 m (39 ft 10½ in)
Wingspan: 15.00 m (49 ft 2½ in)
Height: 4.60 m (15 ft 1 in)
Wing area: 24.00 m2 (258.3 ft2)
Aspect ratio: 9.1:1
Empty weight: 1,875 kg (4,133 lb)
Gross weight: 3,400 kg (7,495 lb)
Powerplant: 2 × Allison 250-B17C turboprops, 313 kW (420 hp) each each
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Re: SIAI-Marchetti SF600
Performance
Maximum speed: 306 km/h (190 mph)
Cruising speed: 287 km/h (178 mph)
Range: 1,580 km (981 miles)
Service ceiling: 7,315 m (24,000 ft)
Rate of climb: 7.5 m/s (1,480 ft/min)
Maximum speed: 306 km/h (190 mph)
Cruising speed: 287 km/h (178 mph)
Range: 1,580 km (981 miles)
Service ceiling: 7,315 m (24,000 ft)
Rate of climb: 7.5 m/s (1,480 ft/min)
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Re: SIAI-Marchetti SF600
References
Taylor, John W. R. (1988). Jane's All The World's Aircraft 1988-89. Coulsdon, UK: Jane's Defence Data. ISBN 0-7106-0867-5.
Taylor, Michael J. H. (1989). Jane's Encyclopedia of Aviation. London: Studio Editions. pp. 417. ISBN 0-7106-0710-5.
Simpson, R. W. (1995). Airlife's General Aviation. Shrewsbury: Airlife Publishing. pp. 366. ISBN 1-85310-577-5.
Taylor, John W. R. (1988). Jane's All The World's Aircraft 1988-89. Coulsdon, UK: Jane's Defence Data. ISBN 0-7106-0867-5.
Taylor, Michael J. H. (1989). Jane's Encyclopedia of Aviation. London: Studio Editions. pp. 417. ISBN 0-7106-0710-5.
Simpson, R. W. (1995). Airlife's General Aviation. Shrewsbury: Airlife Publishing. pp. 366. ISBN 1-85310-577-5.
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