Lockheed XF-90
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1945 à 1955
Page 3 sur 4
Page 3 sur 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Lockheed XF-90
Testing and evaluation
The XF-90 was the first USAF jet with an afterburner and the first Lockheed jet to fly supersonic, albeit in a dive.
It also incorporated an unusual vertical stabilizer that could be moved forward and backward for horizontal stabilizer adjustment.
Because Lockheed's design proved underpowered, McDonnell's XF-88 won the production contract in September 1950.
The XF-90 was the first USAF jet with an afterburner and the first Lockheed jet to fly supersonic, albeit in a dive.
It also incorporated an unusual vertical stabilizer that could be moved forward and backward for horizontal stabilizer adjustment.
Because Lockheed's design proved underpowered, McDonnell's XF-88 won the production contract in September 1950.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
Upon Lockheed losing the production contract, the two prototypes were retired to other testing roles.
The first aircraft (46-687) was shipped to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Laboratory in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1953 for structural tests.
The first aircraft (46-687) was shipped to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Laboratory in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1953 for structural tests.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
It was no longer flyable, and its extremely strong airframe was tested to destruction.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
The other (46-688) survived three atomic blasts at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] within the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1952. The XF-90 lived on in popular
culture as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the "[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]" comic book.
culture as [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of the "[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]" comic book.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
t is currently undergoing minor restoration in one of the Museum's restoration facility hangars.
Its wings have been removed, and its nose is mangled from the nuclear blasts. During the decontamination process,
all the rivets had to be removed to remove radioactive sand.
Its wings have been removed, and its nose is mangled from the nuclear blasts. During the decontamination process,
all the rivets had to be removed to remove radioactive sand.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
At present, the museum plans to display the XF-90 in its damaged, mostly unrestored condition, to demonstrate the effects of nuclear weaponry.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
Specifications (XF-90A)
General characteristics
General characteristics
- Crew: One
- Length: 56 ft 2 in (17.12 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 40 ft 0 in (12.20 m)
- Height: 15 ft 9 in (4.80 m)
- Wing area: 345 ft² (32 m²)
- Empty weight: 18,050 lb (8,204 kg)
- Loaded weight: 27,200 lb (12,363 kg)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 31,060 lb (14,118 kg)
- Powerplant: 2× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-WE-15 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 4,100 lbf (18.2 kN) each
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
Performance
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 665 mph (1,064 km/h)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 2,300 mi (3,680 km)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 39,000 ft (11,890 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 5,555 ft/min (28.2 m/s)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 79 lb/ft² (386 kg/m²)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 0.30
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Lockheed XF-90
References
Notes
Notes
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Knaack Marcelle Size. Encyclopedia of US Air Force Aircraft and Missile Systems: Volume 1 Post-World War II Fighters 1945-1973. Washington, DC: Office of Air Force History, 1978. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] O'Leary 1994, p. 18.
- ^ [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Jones 1975, p. 241.
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Page 3 sur 4 • 1, 2, 3, 4
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1945 à 1955
Page 3 sur 4
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|