BAE Systems Regional Aircraft (comme "Stop-gap")
Page 1 sur 1
BAE Systems Regional Aircraft (comme "Stop-gap")
par SEVRIEN Lun 15 Fév 2010, 17:42
Autre article sur BAE-146 / Avro-Jet.
On se rend bien compte que ce topic n'est guère attractif pour certaines cultures, surtout celles qui hébergent les Adeptes du NIH !
Dommage ! Il y a de quoi apprendre & surprendre, dans une bonne lecture sur ces appareils !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:11/02/10. SOURCE:Flight International
BAe 146 'could be transport stopgap'
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Et si l'on ne se renseigne pas sur ce genre d'avion, on ne se rend pas compte des prouesses de BAE Systèmes en matière de "Asset Management" ! Aah, ... le problème du NIH ?
Mais, si l'on se renseigne, ..... à temps, .... on s'offre la chance de mourir un peu moins bête, ... non ?
Quelques chiffres :
-- Caravelle : nombre construit : 282 :
-- Avro-RJ / BAE -146 : nombre construit : 387 (166 Avro, ..... 221 BAE -146)
-- Aussi : pour mémoire, ...... BAC -1-11 : nombre construit : 244.
A méditer.... , pendant 2 ou 3 minutes, tout de même ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voir post ci-dessous.
On se rend bien compte que ce topic n'est guère attractif pour certaines cultures, surtout celles qui hébergent les Adeptes du NIH !
Dommage ! Il y a de quoi apprendre & surprendre, dans une bonne lecture sur ces appareils !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:11/02/10. SOURCE:Flight International
BAe 146 'could be transport stopgap'
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Intéressant !BAE Systems is offering its out-of-production regional aircraft as a bridging solution for armies and air forces affected by military transport delivery delays, and is looking to build on a breakthrough deal with a UK Ministry of Defence contractor.
Oui ! Pas de doute : quand on préfère intellectualiser le problème, au lieu de flairer le vent et d'aller chercher le "business", on passe à côté de beaucoup de choses !In December, BAE revealed that Titan Airways had leased one of its BAe 146s to fulfil a six-month MoD contract in the Middle East.
Titan, a UK-based charter specialist, had been seeking an aircraft to fly "several times a week" between Bahrain, Muscat in Oman and Minhad in the United Arab Emirates, transporting "around 45 passengers" and freight on these sectors.
Et si l'on ne se renseigne pas sur ce genre d'avion, on ne se rend pas compte des prouesses de BAE Systèmes en matière de "Asset Management" ! Aah, ... le problème du NIH ?
Mais, si l'on se renseigne, ..... à temps, .... on s'offre la chance de mourir un peu moins bête, ... non ?
Quelques chiffres :
-- Caravelle : nombre construit : 282 :
-- Avro-RJ / BAE -146 : nombre construit : 387 (166 Avro, ..... 221 BAE -146)
-- Aussi : pour mémoire, ...... BAC -1-11 : nombre construit : 244.
A méditer.... , pendant 2 ou 3 minutes, tout de même ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Voir post ci-dessous.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: BAE Systems Regional Aircraft (comme "Stop-gap")
par SEVRIEN Lun 15 Fév 2010, 17:44
Suite !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:11/02/10. SOURCE:Flight International
BAe 146 'could be transport stopgap'
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Evidemment, .... il ne s'agit pas du "nec plus ultra"! Mais, on ne peut pas être enfant gâté toute sa vie !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DATE:11/02/10. SOURCE:Flight International
BAe 146 'could be transport stopgap'
By [url=mailto://]Niall O’Keeffe[/url]
Il renifle le business ! Il n'intellectualise pas le problème ! L'affaire A400M lui inspire toutes sortes de réactions ! Lesquelles ?Now, BAE's regional aircraft division is seeking to expand its presence in military markets. "We're aware that a number of replacement programmes for transport aircraft are running significantly late, and that there may be some opportunities to provide interim capacity," says Steve Doughty, vice-president of sales and marketing at the division.
Oui, ... mais quand la doctrine militaire et le NIH font obstacle sur le chemin du bon sens, ... on finit par faire quoi ?Deployment of an [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] RJ or [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] could allow a military user to "get 50% of the capability of a specialist aeroplane at 10% of the price" when faced with budgetary constraints or technical delays, he argues.
Reconnaissons-le, ..... ce genre de réflexion n'arrive même pas à percer le "mind-set" de certaines cultures ! Si l'on commence par le reconnaître, ... on peut arriver à comprendre l'absurdité qu'est ce genre de manque de réflexion ! Ensuite, ... cela ouvre des possibilités, en vue de solutions pragmatiques, ... si tant est qu'on ait l'esprit ouvert vers des solutions "décalées", mais sensées !BAE believes there is also straightforward replacement business to be won, estimating that, globally, over 1,700 ageing turboprop and jet airliners are used for transport and communication tasks by 150 air arms.
Additionally, regional aircraft could be used to free up high-value assets deployed on missions beneath their capability. "Burning up cycles on a [[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] C-130] Hercules carrying passengers around, or carrying mail, does not sound like a good use of those assets," says Doughty.
Réactions ?"Use those assets at what they're good for: rear loading ramp capability and special mission operations."
BAE first outlined its so-called 146M passenger/freighter proposal at last September's DSEi exhibition in the UK.
Evidemment, .... il ne s'agit pas du "nec plus ultra"! Mais, on ne peut pas être enfant gâté toute sa vie !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: BAE Systems Regional Aircraft (comme "Stop-gap")
par SEVRIEN Jeu 12 Jan 2012, 14:24
Bonjour, chers tous.
-------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------
RAF to fly second-hand BAe 146s in Afghanistan
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
1 hours ago : 12 / 01 /2012
Pas la peine de nous faire un re-make de : "Où sont les ailes de l'A350-XWB? " !
-------------
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------
RAF to fly second-hand BAe 146s in Afghanistan
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
1 hours ago : 12 / 01 /2012
Force est de reconnaître la qualité de robustesse de ces appareils, surtout sur des pistes improvisées, ou en mauvais état.The UK Ministry of Defence plans to buy two used BAe 146s to supplement its air transport activities in Afghanistan, with the pair to be acquired and modified under an urgent operational requirement deal.
First details of the planned purchase emerged in late December, when the MoD issued a contract notification seeking expressions of interest from potential suppliers of two "BAe 146-200 series quick change aircraft". Sources said the deal could be valued at around £6 million ($9.3 million).
The introduction of the assets could partially fill a looming capability gap caused by the gradual retirement of the Royal Air Force's remaining Lockheed Martin C-130K tactical transports and the delayed introduction of a new fleet of 22 Airbus Military A400Ms.
"The purchase of two second-hand BAe 146 aircraft, upgraded to theatre entry standard, helps to address an urgent Operation Herrick requirement for additional aircraft to enable the safe transport of troops and freight in theatre," the UK's Defence Equipment and Support (DE&S) organisation said in response to questions from Flightglobal. "The aircraft will supplement the hard-working C-130 Hercules fleet in providing safe (protected) movement between bases for troops in theatre."
Voir post ci-dessus. La patience paye ! On n'a pas besoin de réagir sur toute 'nouvelle', simplement parce qu'il y a pénurie en matière d'actualités dites 'classiques" !A formal tender for the acquisition should be issued in late January, according to DE&S, which said it "will look to purchase the most appropriate aircraft to minimise the performance, time and cost risk to make them operationally ready". Only five aircraft are listed in the configuration identified by the MoD, according to sources, with freight operator TNT having previously sought a buyer for its two examples.
Once acquired, the used transports will receive modifications including the addition of defensive aids system equipment to protect them from any attack by insurgents armed with surface-to-air missiles.
Selection of the four-engined regional type follows a previous six-month deal between the MoD and Titan Airways, which saw the UK charter airline support troop transport requirements in the Middle East region using one BAe 146 from late 2009. It also comes a little over two years after the then-BAE Regional Aircraft organisation unveiled a proposal to adapt the 146 for military transport applications for potential customers, including the UK.
Patience, donc !It is unclear which RAF unit will be responsible for operating the modified aircraft once they have been adapted for use in Afghanistan. Two 146-100-series aircraft (one pictured above) are currently assigned for VIP transport duties with the service's 32 (The Royal) Sqn at RAF Northolt near London.
Pas la peine de nous faire un re-make de : "Où sont les ailes de l'A350-XWB? " !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Sujets similaires
» BAE Systems Regional Aircraft
» BAE Systems Regional Aircraft
» "ICING" : ses Risques sur : "Airframes", Moteurs & "Fuel Flow Systems", Tubes Pitot ......
» ALLIANCES,
» "AIRFRAMES" : Airbus, famille A320, avec "winglets"
» BAE Systems Regional Aircraft
» "ICING" : ses Risques sur : "Airframes", Moteurs & "Fuel Flow Systems", Tubes Pitot ......
» ALLIANCES,
» "AIRFRAMES" : Airbus, famille A320, avec "winglets"
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum