North American F-86 Sabre
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Re: North American F-86 Sabre
DF-1D
FJ 3 D-2 re désigné DF 1 D
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Re: North American F-86 Sabre
Operators
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Identique à celle disposée en p 38/39
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Re: North American F-86 Sabre
Specifications (FJ-2)
Data from Combat Aircraft since 1945
General characteristics
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General characteristics
- Crew: 1
- Length: 37 ft 7 in (11.45 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 37 ft 1.5 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (11.31 m)
- Height: 13 ft 7 in (4.14 m)
- Wing area: 288 ft² (26.7 m²)
- Empty weight: 11,802 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (5,353 kg)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 18,790 lb (8,523 kg)
- Powerplant: 1× [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], 6,000 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (26.7 kN)
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Re: North American F-86 Sabre
Performance
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 587 kts (1,088 km/h) at sea level
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 860 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (1,593 km) (normal)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 46,800 ft (14,300 m)
- [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: 7,230 ft/min (2,204 m/s)
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Re: North American F-86 Sabre
Bibliography
- Avery, Norm. North American Aircraft 1934-1998 Volume 1. Santa Ana, CA: Narkiewicz//Thompson, 1998. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Bowman, Martin. F-86 Sabre. London: Airlife, 2004. ISBN-1-84037-411-X.
- Dorr, Robert F. "Fury: The Navy's Sabre." Air International, January 1993.
- Dorr, Robert F. "North American FJ Fury." Aeroplane Monthly, February 2006.
- Taylor, John, W.R., ed. Jane's All the World's Aircraft 1965-1966.
London: Jane's All the World's Aircraft, 1967. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: North American F-86 Sabre
- Wagner, Ray. The North American Sabre. London: Macdonald, 1963. No ISBN.
- Wilson, Stewart. Combat Aircraft since 1945. Fyshwick, ACT,
Australia: Aerospace Publications Pty Ltd, 2000. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]. - Wilson, Stewart F-86 Sabre / MiG-15 Fagot / Hawker Hunter, Aerospace Publications Pty Ltd, 1995. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Winchester, Jim, ed. "North American FJ Fury." Military Aircraft of the Cold War (The Aviation Factfile). London: Grange Books plc, 2006. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: North American F-86 Sabre
Et le FJ-4 Fury, la version la plus aboutie :
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The North American FJ-4 Fury was a swept-wing carrier-capable fighter-bomber for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The FJ-4 featured an entirely new wing design, and in the end had little in common with the earlier [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] apart from its general layout and engine
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Re: North American F-86 Sabre
Design and development
Compared to that of the FJ-3, the FJ-4's new wing was much thinner, with a six percent thickness-to-chord ratio, and featured skin panels milled from solid alloy plates.
It also had an increased area, and tapered more sharply towards the tips. Slight camber behind the leading edge improved low speed characteristics.
Compared to that of the FJ-3, the FJ-4's new wing was much thinner, with a six percent thickness-to-chord ratio, and featured skin panels milled from solid alloy plates.
It also had an increased area, and tapered more sharply towards the tips. Slight camber behind the leading edge improved low speed characteristics.
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Re: North American F-86 Sabre
The main landing gear design had to be considerably modified to fold wheel and strut within the contours of the new wing.
The track of the main wheels was increased and because they were closer to the center of gravity, there was less weight on the nosewheel. Wing folding was limited to the outer wing panels.
The track of the main wheels was increased and because they were closer to the center of gravity, there was less weight on the nosewheel. Wing folding was limited to the outer wing panels.
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Re: North American F-86 Sabre
The FJ-4 was intended as an all-weather interceptor, a role that required considerable range on internal fuel.
The FJ-4 had 50% more fuel capacity than the FJ-3 and was lightened by omitting armor and reducing ammunition capacity.
The new wing was "wet"; that is, it provided for integral fuel tankage.
The fuselage was deepened to add more fuel, and had a distinctive "[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]" rear deck.
A modified cockpit made the pilot more comfortable during the longer missions.
The FJ-4 had 50% more fuel capacity than the FJ-3 and was lightened by omitting armor and reducing ammunition capacity.
The new wing was "wet"; that is, it provided for integral fuel tankage.
The fuselage was deepened to add more fuel, and had a distinctive "[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]" rear deck.
A modified cockpit made the pilot more comfortable during the longer missions.
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Re: North American F-86 Sabre
The tail surfaces were also extensively modified and had a thinner profile.
The overall changes resulted in an aircraft that had little in common with the earlier models, although a family resemblance was still present.
The two prototypes had the same [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine as the FJ-3, but production aircraft had the J65-W-16A of 7700 lb thrust.
The overall changes resulted in an aircraft that had little in common with the earlier models, although a family resemblance was still present.
The two prototypes had the same [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine as the FJ-3, but production aircraft had the J65-W-16A of 7700 lb thrust.
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