Convair B-58 Hustler
+4
LHA
Studer
Polytan
PHYLEAS
8 participants
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1956 à 1965
Page 5 sur 40
Page 5 sur 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Convair B-58 Hustler
TB-58A: Training aircraft, eight conversions from YB-58A.
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Re: Convair B-58 Hustler
RB-58A: Variant with ventral reconnaissance pod, 17 built.
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Re: Convair B-58 Hustler
B-58B:
Unbuilt version. SAC planned to order 185 of these improved bombers; cancelled due to budgetary considerations.
Unbuilt version. SAC planned to order 185 of these improved bombers; cancelled due to budgetary considerations.
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Re: Convair B-58 Hustler
B-58C: Unbuilt version.
Enlarged version with more fuel and 32,500 lbf (145 kN) J58, the same engine used on the Lockheed SR-71.
Design studies were conducted with two and four engine designs, the C model had an estimated top speed approaching Mach 3, a supersonic cruise capability of approximately Mach 2, and a service ceiling of about 70,000 ft along with the capability of carrying conventional bombs.
Convair estimated maximum range at 5,200 nautical miles(6,000 mi;9,600 km).
The B-58C was proposed as a lower cost alternative to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
As enemy defenses against high-speed, high-altitude penetration bombers improved, the value of the B-58C diminished and the program was cancelled in early 1961.
Enlarged version with more fuel and 32,500 lbf (145 kN) J58, the same engine used on the Lockheed SR-71.
Design studies were conducted with two and four engine designs, the C model had an estimated top speed approaching Mach 3, a supersonic cruise capability of approximately Mach 2, and a service ceiling of about 70,000 ft along with the capability of carrying conventional bombs.
Convair estimated maximum range at 5,200 nautical miles(6,000 mi;9,600 km).
The B-58C was proposed as a lower cost alternative to the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
As enemy defenses against high-speed, high-altitude penetration bombers improved, the value of the B-58C diminished and the program was cancelled in early 1961.
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Re: Convair B-58 Hustler
Operators
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (1961-1970)
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (1961-1970)
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Re: Convair B-58 Hustler
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (1960-1964); [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], (1964-1970).
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Re: Convair B-58 Hustler
Survivors
Today there are eight B-58 survivors: TB-58A, AF Serial No. 55-0663, at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Grissom Air Reserve
Base (former [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]/former [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]), Peru, Indiana (Oldest Remaining Aircraft... fourth B-58 Built)
Today there are eight B-58 survivors: TB-58A, AF Serial No. 55-0663, at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Grissom Air Reserve
Base (former [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]/former [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]), Peru, Indiana (Oldest Remaining Aircraft... fourth B-58 Built)
PHYLEAS- CLUB
- Messages : 615
Localisation : Paris
Page 5 sur 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
aeronewsline :: Accueil :: Histoire :: Aéronefs 1956 à 1965
Page 5 sur 40
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum