aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-25%
Le deal à ne pas rater :
PC Portable Gamer 16,1” HP Victus 16 – 16 Go /512 Go
749.99 € 999.99 €
Voir le deal

Incidents Moteurs présumés

+111
Dulhe
Corsica
Ajd
Clairet
Ambroise
Quentin_Y2
T_Har
Daren
Wax
Spirell
Ugant
Eider2
TuK
KUNDT
Maco
LOUPO
Koro
YWK
Paden
Ostair
Sahara
Alun_D
Farr2
Regill
K_Hi3
Fowl
Guido
H2S
DRUZ25
PierHand
InPix
Damien
Forsythe
EVALL
Terryan
Swift60
Alessandry
vonrichthoffen
Peewee
Toricks
Lay_F
Ydel
FORCETWO
LynxFleet
O'Dart
Griffith
SAPIENS
Priscott
Owitzer
Bergame
ANTHELME
LysanD
Jbail
Fedair
Barth
Rezt
VV_roll
Toffees
Arthau
Hooket
Stall
Prat
SEAFOX
Adrian_P
Philand
Questar
Hugot2
SISKARUS
Ramjet2
DOUGLAS
Crest2
V_Nuiss
Satoru
DUNDY
Paddy
JETHRO
Nooril
Pélikan
Assaro
Zitek
Joss
Horgue_l
TOXO7
Fennec
Yank2
TERRENCE
VictorK
TRINIDAD
AeroFirst
Thipail
Ricc
Vicant2
Brayet
Anicet23
IRVING
Cougar9
Taliqua
Jaguar
GAIA
Fresco
Toucan
Nils
DayAfter
SEVRIEN
Spawn2
LHA
CHEYENNE
Jeannot
CarrK
Aspen
Patts
115 participants

Page 9 sur 31 Précédent  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 20 ... 31  Suivant

Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Barth Mer 16 Juin 2010, 15:51

A propos du BA 16, Boeing 777-200ER; G-YMMP

...the crew declared PAN reporting multiple technical problems increasing in number and severity, the crew being unable to pinpoint any specific issues.

At the same time the crew reported being low on fuel having about 40 minutes endurance left.

The crew requested a long final to be able to configure the airplane early...
Source rapportée par avherald
Barth
Barth
CLUB

Messages : 1056

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Ydel Dim 11 Juil 2010, 22:17

Feu moteur sur un B 757 d' UAL ?

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

SIOUX FALLS, S.D.—A mechanical problem forced a United flight bound for Chicago to land at Sioux Falls Regional Airport.

United Flight 158 from San Francisco landed without incident around 4 a.m. Monday. No injuries werereported.

Passenger Claire Carmichael told station KDLT that fire was coming out of the left engine of the jet, a Boeing 757.

United spokesman Mike Trevino says the pilot decided to divert to Sioux Falls because of a mechanical problem.

Trevino says he had no information about any flames from an engine. Trevino says 182 passengers were aboard, but he didn't know how many were in the flight crew. He says a replacement aircraft was sent to Sioux Falls to take the
passengers on to Chicago.
Ydel
Ydel
CLUB

Messages : 764

Revenir en haut Aller en bas

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Ydel Dim 11 Juil 2010, 22:26

P&W 2000 ?

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Ydel
Ydel
CLUB

Messages : 764

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par LysanD Lun 02 Aoû 2010, 15:18

20 heures d'attente.

C'est un autre A 380 ( A6-EDH ) qui a remplacé celui qui a eu un arrêt en vol. ( A6-EDG )
LysanD
LysanD
CLUB

Messages : 354

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Lay_F Lun 09 Aoû 2010, 20:45

Bonsoir,
IN BRIEF: Monarch flight turns back after report of fire
TTG, Travel Trade Gazette, U.K. and Ireland, Arrival Time: 2010-08-09
A
Monarch flight had to turn back on Tuesday night after eyewitnesses saw
flames coming from one of its engines. The Airbus A321 took off from
Birmingham on its way to Tenerife at 6.45pm but returned to the airport
10 minutes later. All 213 passengers disembarked safely. Onlookers
claimed to see flames coming from the engines, but Monarch said
engineers found no signs of a fire.
Bizarre !

Moteur IAE V2500 ?

Non-incident , non-événement, .... ou à suivre ?

Oui, A 321 motorisé par deux IAE V 2533.A5

Moteur gauche coupé par l'équipage, atterrissage sans autre problème.

L'avion, G-MARA, a été dirigé assez rapidement à Manchester et inspecté dans l'atelier Monarch Aircraft Engineering.

Pour le moment, le constat serait " feu moteur " sans précisions supplémentaires.
Lay_F
Lay_F
CLUB

Messages : 482

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Toricks Mar 10 Aoû 2010, 15:47

Explication partielle; suffisante pour moi, sur Flight Global : Plus une précaution suite aux indications cockpit qu'un IFSD. Des traces de produits n'ayant rien à faire dans l'huile vues dans un ( des ) filtre(s).

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has disclosed that its second [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] has undergone an in-flight engine shutdown just a couple of days after entering into service.

The aircraft, powered by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines, was delivered on 19 July and put into service last week on the Frankfurt-Tokyo route.

Lufthansa says that the aircraft was flying the return sector on 6 August when, about an hour before landing at Frankfurt, the crew took a "precautionary" decision to shut the engine down.
A spokesman for the airline says the decision followed the generation of "confusing numbers" on a cockpit indicator.

The indicator showed that the problem centred on oil pressure.

Lufthansa's main A380 maintenance base is located at Frankfurt, and the aircraft - serial number 41 - underwent an engine change in order to return it to service as quickly as possible.

Inspection revealed "substances" in the filter but Lufthansa has not given further details.

The company had a spare engine available and the aircraft went back into service on 7 August.

Both of the carrier's A380s are operating the Tokyo Narita route, providing a daily service to the Japanese capital from Frankfurt.
Toricks
Toricks
CLUB

Messages : 1481

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Peewee Jeu 12 Aoû 2010, 23:22

Un condensé vu chez UBM Aviation :

The Trent 700-powered aircraft touched down at a groundspeed of 230kt with the left-hand engine stuck at a high-thrust setting of approximately 70 per cent N1 and the right-hand engine stuck at around 17 per cent N1.

Passengers and crew safely evacuated the aircraft via the escape slides after rescue services reported fire around the landing gear; five tyres were deflated by the landing.

The investigators found "fine spherical particles" in the aircraft’s fuel system, which seized the main metering
valves of both engines.

These spheres have been traced back to the fuel distribution system at Juanda International Airport in Surabaya, Indonesia, from where the aircraft had departed. The fuel hydrant, from which the twinjet took on 24,400kg of fuel, was on a circuit that had recently been extended.

The CAD says that when the system was taken back into operation, "some of the re-commissioning procedures…were not in line with the guidelines and practices commonly used by the aviation industry, and that the hydrant fuel system… was used before the completion of the re-commissioning procedures".

Cathay said that no abnormalities have been observed by itself or other airlines operating flights out of Surabaya.

The CAD emphasised the investigation still continues and that a final report is later to be published.
Peewee
Peewee
CLUB

Messages : 761

Revenir en haut Aller en bas

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Peewee Jeu 12 Aoû 2010, 23:26

" Est-ce qu'y a-t-il un expert pilote d'essai dans la pompe ? "
( vanne d'exboss )
Peewee
Peewee
CLUB

Messages : 761

Revenir en haut Aller en bas

Incidents Moteurs présumés - Page 9 Empty Re: Incidents Moteurs présumés

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 9 sur 31 Précédent  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 20 ... 31  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum