Tupolev Tu-114
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Tupolev Tu-114
Le quadri turboprop Tu 114 vu par Wikipedia.en. Merci
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The [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Tu-114 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]: Tyполев Тy-114 Poccия) ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Cleat) is a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] powered long-range airliner designed by the Tupolev design bureau and built in the USSR from May 1955.
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The aircraft was the largest and fastest passenger plane at that time (until the advent of the Vickers VC10) and also had the longest range (10,900 km). It remains one of the fastest [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] passenger planes of any era.
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Re: Tupolev Tu-114
Due to its wing and powerplant design, the Tu-114 was able to travel at speeds typical of modern jetliners (880 km/h).
Able to accommodate 224 passengers, a more usual number in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] service was 170 provided with sleeping berths and a dining lounge.
In 14 years of civilian service, the Tu-114 was noted for its very high level of safety and reliability, and carried over six million passengers before being replaced by the jet-powered [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Tupolev Tu-114
Development
In response to a directive No.1561-868 from the Council of Ministers and Ministry of Aircraft Production order No.571, issued in August 1955, the Tupolev Design Bureau was to create an airliner that had a range of 8,000 km (4,971 mi), based on the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] strategic bomber, powered by 4 powerful [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines driving massive [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
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Re: Tupolev Tu-114
The Tu-114 used the basic wing, empennage, landing gear, and powerplants of the Tu-95 bomber, mated to a totally new [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] of much larger diameter.
To cope with the increased weight, increased [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] surface area was required, and the flap chord was increased compared to the bomber's flaps.
The wing was mounted low on the fuselage, giving the Tu-114 a much higher stance on its [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] than the bomber.
As a result a new nose landing gear strut was required, although the main landing gear remained unchanged.
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Re: Tupolev Tu-114
The Tu-114 was able to reach speeds typical of modern jetliners (880 km/h), carrying up to 224 passengers in maximum carriage configuration, although a more usual number for long-distance transcontinental flights was 170 passenegers who were provided with the luxuries of sleeping berths and a dining lounge for the upper class cabin.
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Re: Tupolev Tu-114
Design
This airliner has several unique technological features for its time such as:-
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- Wings [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] at 35 degrees – the same angle as for the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and several other jet airliners
- Powerful [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]MV [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the most powerful turboprop engines ever produced, each driving two AV-60H [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] four-bladed reversible-pitch propellers.
- Lower deck [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
- Lower deck [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] rest area.
- Long [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (the nose gear is 3 m high) due to its large propeller diameter. During a test flight to Washington prior to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]'s first visit to the United States, the destination airport did not have steps tall enough to reach the Tu-114's cabin door because of this feature (the same problem befell London and Paris when the plane first
arrived at those airports).
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Re: Tupolev Tu-114
Operational history
The Tu-114 had a fairly short commercial service life compared to other Soviet airliners, being operated on regular flights from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Whilst in service the plane was known for its reliability, speed and fuel economy, as it used less fuel than the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] that replaced it.
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Re: Tupolev Tu-114
In regular service with Aeroflot, the plane was first used for flights to international destinations like [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (in co-operation with JAL).
After being replaced by the Il-62 on these routes, the Tu-114 was frequently used on long range domestic flights.
The end of the commercial use was set at around 14 thousand flying hours.
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The end of the commercial use was set at around 14 thousand flying hours.
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Re: Tupolev Tu-114
The Tu-114 had an excellent safety record rarely matched by any other airliner (there was only one incident involving fatalities but the plane was not airborne at the time) and was only withdrawn from service after the introduction of the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] jet, carrying over six million passengers with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] during civilian service.
After the end of commercial service, it was used by the Soviet Army and Air Force until 1991.
The prototype Tu-114, CCCP-л5611, ferried [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to the United States on his first visit in 1959.
When it arrived at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the ground crew found that the aircraft's landing gear was so high that they had no passenger steps tall enough to reach the forward hatch.
The end result was that Khrushchev and his party were obliged to use the aircraft's own emergency escape ladder.
After the end of commercial service, it was used by the Soviet Army and Air Force until 1991.
The prototype Tu-114, CCCP-л5611, ferried [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] to the United States on his first visit in 1959.
When it arrived at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the ground crew found that the aircraft's landing gear was so high that they had no passenger steps tall enough to reach the forward hatch.
The end result was that Khrushchev and his party were obliged to use the aircraft's own emergency escape ladder.
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