Fedex Express : FX : FDX
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Re: Fedex Express : FX : FDX
Fedex sort de sa flotte 18 Airbus A310, 4 Boeing MD11, 26 Boeing 727
Les 310 et MD 11 mentionnés étaient déjà cloués au sol
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Les 310 et MD 11 mentionnés étaient déjà cloués au sol
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FedEx said it has decided to permanently ground 18 Airbus A310-200 freighters and six MD-10Fs.
“The majority of these aircraft are currently parked and not in revenue service,” it said in a statement. As a result of the retirements, the company incurred a noncash impairment charge of $134 million in its fiscal fourth quarter ended May 31.
“The decision to permanently retire these aircraft will better align the US domestic air network capacity of FedEx Express to match current and anticipated shipment volumes,” FedEx said.
The Memphis-based cargo operator also retired five Boeing 727-200Fs in the quarter ended May 31.
It plans to retire 21 additional 727Fs, which it noted will be “fully depreciated,” in the fiscal year started June 1.
IRVING- CLUB
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Re: Fedex Express : FX : FDX
Si je ne m'égare pas, il reste 24 A310-200 actifs chez Fedex et 15 A310-300
63 MD 11
40 B 727-200
Une quinzaine de B 757 sont à recevoir ( remplacement B727 )
La nouvelle tranche de B 777F est prévue pour 2013, ce sera 3, 4, 5 ou 6 avions ( il en faudrait 11 pour arriver aux 30 ( 15 + 15 ) négociés avec Boeing : on verra
63 MD 11
40 B 727-200
Une quinzaine de B 757 sont à recevoir ( remplacement B727 )
La nouvelle tranche de B 777F est prévue pour 2013, ce sera 3, 4, 5 ou 6 avions ( il en faudrait 11 pour arriver aux 30 ( 15 + 15 ) négociés avec Boeing : on verra
IRVING- CLUB
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Re: Fedex Express : FX : FDX
Fedex prend 14 Boeing 757 à United
Cet airframe a toujours autant la cote chez les intégrateurs !
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UAL possède une flotte énorme de B 757-222 & 224,( P&W et RR ) environ 150 dont un joli paquet en leasing chez différents lessors : PMCC , CIT, AT&T Cap, Gecas, BBC...
Cet airframe a toujours autant la cote chez les intégrateurs !
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FedEx Corp. said it agreed to buy 14 Boeing Co. 757 passenger jets from United Continental Holdings Inc. (UAL) and convert them into freighters, part of a plan to save on fuel costs with newer, more efficient planes.
The package-delivery company will take possession of the narrow-body jets this year through 2015, and the March 8 agreement includes an option to purchase another 16 of the planes, FedEx said today in a regulatory filing.
The Memphis, Tennessee-based company also has 70 767s and 777s on order, according to the filing.
FedEx began buying 757s in 2007, as passenger airlines began shedding them, to phase out its older Boeing 727s, echoing a shift already under way at United Parcel Service Inc. (UPS) The used 757s, which Boeing stopped building in 2005, are cheaper than new models and still provide a class of planes that can carry 20 percent more freight while burning a third less fuel than the three-engine 727s.
UAL possède une flotte énorme de B 757-222 & 224,( P&W et RR ) environ 150 dont un joli paquet en leasing chez différents lessors : PMCC , CIT, AT&T Cap, Gecas, BBC...
Clairet- CLUB
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