aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Jeux, jouets et Lego : le deuxième à -50% (large sélection)
Voir le deal

Embraer E-Jet : 170 : 190

+6
SEVRIEN
Joss
Jeannot
T_Har
TOXO7
DayAfter
10 participants

Page 2 sur 3 Précédent  1, 2, 3  Suivant

Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Embraer E-Jet : 170 : 190 - Page 2 Empty Re: Embraer E-Jet : 170 : 190

Message par Robin Mar 22 Nov 2011, 23:32

Alcoa s'accorde avec Embraer sur une utilisation optimisée de ses alliages, voilure, fuselage et fixations

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

MONTREAL - Embraer is teaming with U.S. aluminium giant Alcoa to improve the fuselage and wings of the regional aircraft it sells to compete with Bombardier.

The Brazilian manufacturer recently decided against developing a new plane to challenge Bombardier's CSeries
now under development.

Instead, Embraer announced Thursday a technology sharing agreement that will use Alcoa's proprietary aluminum alloys, advanced design and manufacturing techniques, and its fastener technologies to support the development of a new fuselage and wings for its current family of aircraft.

Embraer and Montreal-based Bombardier (TSX:BBD.B) compete head to head primarily for regional jets with less than 120 seats.

Pittsburgh-based Alcoa (NYSE:AA) said the deal will "leverage Alcoa's 100 years of aerospace technology experience and latest technology innovations to help Embraer develop high-performance aluminum aircraft."

Among Alcoa's products are lightweight aluminum and aluminum lithium alloys.

In June, Alcoa launched new alloys and technologies that it says will lower the weight, cost and maintenance of new aircraft compared with composites.

Robin
CLUB

Messages : 257

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Embraer E-Jet : 170 : 190 - Page 2 Empty Re: Embraer E-Jet : 170 : 190

Message par MESCAN Mer 11 Avr 2012, 06:52

Jet régional. Embraer discute avec ses clients et étudie toujours une alternative au GE CF-34.
Une réponse début de l'an prochain ?

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Embraer is unlikely to launch a next-generation, re-engined variant of its E-jet family before next year, but will continue to introduce gradual enhancements to its current models, the company’s president and CEO said Tuesday.

The Brazilian manufacturer is also continuing to explore different engine options for the future model despite its long-time relationship with GE Aviation and the CF-34 engine, Frederico Curado
said during a press briefing in Washington, DC.

Embraer announced late last year it had dropped plans to enter the 130-160 seat narrowbody market and would instead focus on developing a re-engined variant of its E-jet family that could be ready in 2018 ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).

“We need a very, very good engine that delivers a significant reduction in fuel burn, but also a reduction in maintenance costs,” Curado said.
“GE is a great partner, but we have to be open-minded about what is the best engine for the aircraft because this is a core feature of the airplane. Reliability is a given, and then it must deliver reduced fuel burn and maintenance costs.”

Curado said the company was in no hurry to launch the new variant.

“Our E-jets are modern aircraft and the 190 is selling well and has a strong backlog. We are very intensively talking with our customers and we will eventually converge on how many models we will have and the extent of the modifications to the airframe.

Is it just new engines or something else? That talk is not within our engineering walls; it’s about talking to our customers and it’s a long process to decide exactly what our customers want,” he said.

Curado therefore does not expect an announcement on the aircraft before next year, although he said an engine selection could potentially happen this year. In the meantime, gradual enhancements will continue to current models.

Curado added that he was happy with the decision to stay out of the narrowbody market, although it was difficult to reach.

“We didn’t see a business case for us or anyone else. We are happy with that decision and all of our efforts will be focused on the E-jets,” he said.
MESCAN
MESCAN
CLUB

Messages : 477

Revenir en haut Aller en bas

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

L'auteur de ce message est actuellement banni du forum - Voir le message

Embraer E-Jet : 170 : 190 - Page 2 Empty Re: Embraer E-Jet : 170 : 190

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 3 Précédent  1, 2, 3  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum