Embraer E-Jet : 170 : 190
+6
SEVRIEN
Joss
Jeannot
T_Har
TOXO7
DayAfter
10 participants
Page 1 sur 3
Page 1 sur 3 • 1, 2, 3
Embraer E-Jet : 170 : 190
EMB livre le 600ème exemplaire de la famille E-Jet
Sur Aerocontact :
Embraer passe un nouveau cap. Le constructeur brésilien a annoncé le 15 septembre qu’il avait livré son 600e E-Jet, après cinq ans et demi de production. L’appareil régional a été remis à LOT Polish Airlines, qui se trouve avoir été la cliente de lancement des E-Jet en Europe.
Le 600e appareil de production de la famille est un ERJ 175. Il est aménagé en configuration monoclasse et peut transporter jusqu’à quatre-vingt-deux passagers.
Il s’agit également du premier jet régional d’une commande passée par LOT en janvier 2008. Elle portait sur douze ERJ 175 et était assortie d’options et de droits d’achat sur douze appareils supplémentaires.
LOT exploite déjà dix ERJ 170 et six ERJ 175. Elle possède également six ERJ 145.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Liste des opérateurs telle que présentée sur Wikip, en
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Sur Aerocontact :
Embraer passe un nouveau cap. Le constructeur brésilien a annoncé le 15 septembre qu’il avait livré son 600e E-Jet, après cinq ans et demi de production. L’appareil régional a été remis à LOT Polish Airlines, qui se trouve avoir été la cliente de lancement des E-Jet en Europe.
Le 600e appareil de production de la famille est un ERJ 175. Il est aménagé en configuration monoclasse et peut transporter jusqu’à quatre-vingt-deux passagers.
Il s’agit également du premier jet régional d’une commande passée par LOT en janvier 2008. Elle portait sur douze ERJ 175 et était assortie d’options et de droits d’achat sur douze appareils supplémentaires.
LOT exploite déjà dix ERJ 170 et six ERJ 175. Elle possède également six ERJ 145.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Liste des opérateurs telle que présentée sur Wikip, en
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
DayAfter- CLUB
- Messages : 20630
Re: Embraer E-Jet : 170 : 190
L'ERJ 190 reçoit la certification ISA + 39°
Sur Avitrader :
Embraer received ISA+39ºC certification for its EMBRAER 190 commercial jet, in the third quarter of 2009, from Brazil’s National Civil Aviation Agency (Agência Nacional de Aviação Civil – ANAC) and from the U.S.’s Federal Aviation Administration (FAA).
With this certificate, the aircraft will be able to fly without operating restriction in airports located in hot regions, at temperatures of up to 129ºF (54ºC) at sea level.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Sur Avitrader :
Embraer received ISA+39ºC certification for its EMBRAER 190 commercial jet, in the third quarter of 2009, from Brazil’s National Civil Aviation Agency (Agência Nacional de Aviação Civil – ANAC) and from the U.S.’s Federal Aviation Administration (FAA).
With this certificate, the aircraft will be able to fly without operating restriction in airports located in hot regions, at temperatures of up to 129ºF (54ºC) at sea level.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
TOXO7- CLUB
- Messages : 910
Re: Embraer E-Jet : 170 : 190
Embraer pense à implanter une FAL en Chine pour la famille ERJ 170/190
Comprend pas, L'usine d'Harbin ne tourne pratiquement pas mais les prises de commande ERJ 170/190 sont en baisse. Passage obligé pour vendre aux Cies chinoises qui ont tout loisir de s'équiper d'ARJ 21 locaux avec les mêmes moteurs.
Bon, vu sur Aviationweek :
Embraer is considering setting up a final assembly line for its Embraer 170/190 family in China, Executive VP-Airline Market Mauro Kern said.
A decision to go ahead with such a project would come within the next year. “In about six months, we will have a clearer view of what we will do,” Kern told The DAILY at the European Regions Airline Association’s annual meeting in Interlaken, Switzerland.
The line would most likely be located in Harbin.
Embraer already has a joint venture with Aviation Industries of China (AVIC) to manufacture the smaller ERJ-145 there. But existing orders will keep the facility busy only until early 2011. Embraer will need to know well in advance
what to do in order to avoid having an idle plant in Harbin.
Kern says the final assembly line is one of several options, and a final decision has not been made. Also, it is unclear if all four models of the family would be produced there or only specific members.
Airbus has started producing Chinese-made A320s in Tianjin, but they are sold only to local customers. That could also be an option for Embraer, although Kern says these details are not finalized.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Comprend pas, L'usine d'Harbin ne tourne pratiquement pas mais les prises de commande ERJ 170/190 sont en baisse. Passage obligé pour vendre aux Cies chinoises qui ont tout loisir de s'équiper d'ARJ 21 locaux avec les mêmes moteurs.
Bon, vu sur Aviationweek :
Embraer is considering setting up a final assembly line for its Embraer 170/190 family in China, Executive VP-Airline Market Mauro Kern said.
A decision to go ahead with such a project would come within the next year. “In about six months, we will have a clearer view of what we will do,” Kern told The DAILY at the European Regions Airline Association’s annual meeting in Interlaken, Switzerland.
The line would most likely be located in Harbin.
Embraer already has a joint venture with Aviation Industries of China (AVIC) to manufacture the smaller ERJ-145 there. But existing orders will keep the facility busy only until early 2011. Embraer will need to know well in advance
what to do in order to avoid having an idle plant in Harbin.
Kern says the final assembly line is one of several options, and a final decision has not been made. Also, it is unclear if all four models of the family would be produced there or only specific members.
Airbus has started producing Chinese-made A320s in Tianjin, but they are sold only to local customers. That could also be an option for Embraer, although Kern says these details are not finalized.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
T_Har- CLUB
- Messages : 3626
Re: Embraer E-Jet : 170 : 190
L'ERJ 190 approuvé en steep approach au LCY London
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Embraer has received steep approach certification for another member of its E-Jets family, the EMBRAER
190, to operate at London’s premier business airport, London City (LCY).
The EMBRAER 170 received the same certification in 2007 and is currently operated by British Airways at LCY.
The EMBRAER 190 uses a software solution developed on the existing fly-by-wire system, which means better flight qualities and control, reduced pilot workload, and lower fuel consumption.
The range of the EMBRAER 190 out of LCY is over 800 nautical miles (1,500 km), covering all current routes and bringing important European business destinations within reach.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Joss- CLUB
- Messages : 1582
Re: Embraer E-Jet : 170 : 190
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Fly Baboo sur Flight :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Fly Baboo sur Flight :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Geneva-based Baboo currently uses the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Q400 on the London City route and chief executive Jacques Bankir tells Air Transport Intelligence that the service is "doing well" in terms of loads.
But following the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 190's certification to conduct the steep approach into City, he states that the airline "wants to experiment" with its potential.
Baboo has three Embraer 190s in its fleet as well as a pair of Q400s.
Rutger_F- CLUB
- Messages : 609
Re: Embraer E-Jet : 170 : 190
Remotorisation ou new clean sheet design. des ERJ :
Embraer prendra une décision d'ici 6 à 9 mois. Le temps de voir les réactions du marché, l'évolution des Cseries et les prises de position d'Airbus et Boeing.
Intéressants, notamment, les % de DOC indiqués par Cesar Silva. Plus réalistes et plus convenables que les lubies d'UTC
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Embraer prendra une décision d'ici 6 à 9 mois. Le temps de voir les réactions du marché, l'évolution des Cseries et les prises de position d'Airbus et Boeing.
Intéressants, notamment, les % de DOC indiqués par Cesar Silva. Plus réalistes et plus convenables que les lubies d'UTC
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Embraer has set a six- to nine-month timeline for a decision on whether it will re-engine its E-Jets or come up with a clean-sheet design.
Although Boeing seems to have cooled on re-engining its 737, Embraer remains watchful about the threat of the Bombardier CSeries and a potential re-engined Airbus A320 family.
"We are deeply involved now in understanding what the alternatives are, and what the company might do. We should make a decision within the next six to nine months," said Embraer executive vice-president for the airline market Paulo Cesar Silva.
Speaking during last week's European Regions Airline Association conference in Barcelona, he said it was not clear whether airlines require a new product, especially as the 4-6% in potential direct operating cost savings will be quickly offset by the capital outlay for an all-new aircraft.
"Is this enough to invest in a new product? Maybe not," he says.
But the re-engining decision might be forced through if Airbus should make the first move.
"The most evident option, if either manufacturer re-engines their narrowbodies, is to re-engine the E-Jet family in order to remain competitive," explains Cesar Silva.
"As we move upwards and get closer to the two big dogs, the game which is played is very different. We can't afford to make a mistake. We have to be sure of where we want to be."
Greek2- CLUB
- Messages : 788
Page 1 sur 3 • 1, 2, 3
Page 1 sur 3
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum