RUMEURS de Commandes
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Ven 24 Juin 2011, 14:07
Quand la politique...China holds up Airbus order on EU CO2 row: report
China is holding up a multi-billion euro aircraft order, placed with Airbus by Hong Kong Airlines, in protest at European Union plans to extend carbon dioxide emissions trading to air traffic, a German newspaper reported.
said on Friday the order was initially slated to be signed on Tuesday during German-Chinese top-level government consultations in Berlin, citing industry sources.
Airbus parent EADS and Hong Kong Airlines declined to comment on the matter.
An industry source had told Reuters on Thursday that Hong Kong Airlines, which said last week it would announce orders at the Paris Air Show, placed a firm order for 10 Airbus A380 superjumbos worth $3.8 billion at list prices.
The European planemaker confirmed the deal but did not disclose who the customer was.
From January 2012, the EU will require airlines flying to Europe to be included in the emissions trading scheme (ETS), a system that forces polluters to buy permits for each tonne of carbon dioxide they emit above a certain cap.
Airlines from around the world have attacked the EU over the plan, with some warning of the danger of a trade war and airlines from poorer nations saying they would pay a high price.
Chinese airlines in May joined U.S. rivals in voicing strong opposition to their inclusion in the EU's carbon emissions market from 2012.
Beijing's aviation authority said the EU move will cost Chinese airlines 800 million yuan ($124 million) in the first year and more than triple that by 2020.
Mais j'ai lu aussi que le premier ministre chinois venait très prochainement en Allemagne ce qui permettrait à Mme la Chancelière de signer le contrat.
Entre temps Hong Kong Airlines qui a besoin de PUC joue qur les deux tableaux... Boeing et Airbus. Un de trop sans doute mais il vaut mieux travailler avec un filet.
[url=http://www.reuters.com/article/2011/06/24/us-eads-china-idUSTRE75N16Y20110624?feedType=RSS&feedName=GCA-GreenBusiness&utm_source=twitterfeed&utm_medium=xxxxx&utm_campaign=Feed: reuters/USgreenbusinessNews (News / US / Green Business)&utm_content=Google International][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] reuters/USgreenbusinessNews (News / US / Green Business)&utm_content=Google International[/url]
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 24 Juin 2011, 14:10
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Sam 25 Juin 2011, 16:12
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Qatar Airways boude Airbus
Par Valérie Collet
LeFigaro.fr – lun. 20 juin 2011
Il faut qu'AL BAKER ne pousse pas la comédie trop loin, tout de même ! Aucun vrai professionnel n'est dupe !Le PDG de la compagnie de Doha se déclare déçu des retards annoncés par les constructeurs en particulier par Airbus pour l'A350 XWB.
Balivernes, .... tout ça a été pre-orchestré ! Il ne faut pas nous prendre tous pour des idiots. Nous savons que les maladresses et inepties d'EADS / Airbus (L. GALLOIS, Th. ENDERS & "Dancer John" ) l'ont offusqué. Il est des cultures, bien nombrilistes (suivez mon regard), qui ne sentent pas / ne comprennent pas les autres cultures et / ou les sensibilités et susceptibilités des 'participants' desdites "autres cultures" !On attendait que Qatar Airways dévoile une commande géante d'Airbus le jour d'inauguration du Bourget. Finalement, la compagnie du Golfe s'est contentée d'une nouvelle commande de six Boeing 777 pour un montant total de 1,7 milliard de dollars.
EADS / Airbus ont permis à AL BAKER de croire qu'il allait être la vedette du Salon du Bourget 2011 ! Tony FERNANDES et d'autres ont vite tué cette illusion ! Mais, "two wrongs don't make a right" ! Tout le monde sait que l'ensemble des 6 x B777-300ER, que Al BAKER dit avoir décidé de commander comme sa seule commande au Salon, avait déjà été enregistré dans le Carnet de Commandes de Boeing, comme 'commande pour un client non identifié' :
-- ("*Qatar Airways---No. : 6-----Boeing Type : 777-300ER-------- Value : US$ 1.7 billion
-- * - orders were previously in Boeing order book but customer was unidentified).
-- Voir notre post, du jeudi, 23 juin , 2011, à 16h33, extrait du "Fact Book" -- NB : "Fact Book" du Salon, ..... 'les faits' ! -- du même jour, sous Topic "RUMEURS de Commandes" !
Ce genre de bobard, "Business Fiction", ne rehausse pas l'image généralement impeccable de Qatar Airways !
On n'a pas besoin de ça ! La planète entière sait qu'il s'agit d'une commande 'spéciale' de compensation, au bénéfice de Qatar, à des prix bradés, pour couvrir le PUC manquant, en raison de certaines livraisons de B787 largement en retard !
Interrogé sur ce contretemps, Akbar Al Baker, le PDG de Qatar Airways, a souligné hier qu'il était toujours en discussions avec Airbus et que la nouvelle commande n'était pas finalisée. «Nous négocions encore les conditions d'achat d'A320 Neo et de nouveaux A380. L'annonce aura lieu plus tard, peut être même après le salon du Bourget», a déclaré le PDG de Qatar Airways dont la flotte actuelle compte 98 appareils dont seulement 25 Boeing.
Des paroles , .. des paroles ! Ce sont les ingrédients bien insipides de son "Plan B" , ...de sa bouderie, ..... qui ne fait pas une ride durable sur l'eau de la réussite du Salon du Bourget 2011, où, il est vrai, même les choses désagréables dites par AL BAKER n'ont laissé aucune impression significative sur le Salon !Akbar Al Baker s'est dit extrêmement déçu des retards annoncés par les constructeurs sur leurs programmes et en particulier sur la livraison des A350 XWB. «Nous avons besoin d'avoir une vision d'ensemble pour décider de nos achats d'appareils et à cause de ces retards, franchement, nous n'avons plus confiance».
Le dirigeant de la compagnie du Qatar n'a pas caché qu'il s'intéressait de près aux programmes des constructeurs russes et chinois «basés sur les technologies occidentales».
On se souvient davantage de l'anecdote de "John, .... dance ! ", que de la tête faite par AL BAKER !
Toute cette affaire, certes, bien décevante pour AL BAKER et Qatar (on le comprend), a fait moins d'effet qu'un pet sur une toile cirée ! Ses menaces d'annuler sa commande ne sont pas prises au sérieux, pour les raisons que nous avons indiquées !
D'ailleurs, dans le village, ... le jardin de ce "monde globalisé", qui n'est pas peuplé que par les idiots, que nous connaissons et reconnaissons sur certains Forumms d'ailleurs sur le WWW, ces comportements n'impressionnent plus grand'monde !
"Entertainer Tim" est passé par là ! Même lui ne fait plus recette ! C'est du réchauffé !
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N'hésitez pas a donner vos réactions ! ;)
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Sam 25 Juin 2011, 19:53
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Commande Air France: la compagnie doit choisir "en fonction de ses besoins" (Gallois)
Le 25/06/2011 à 17:02
Aah ! Le JDD ! On commence à comprendre !La compagnie Air France-KLM "doit faire ses choix en fonction de ses besoins", estime le président d'EADS, maison-mère d'Airbus, Louis Gallois, dans un entretien publié dimanche dans le Journal du Dimanche.
Quelle belle réponse ... du cockpit !"Air France doit faire ses choix en fonction de ses besoins. C'est un de nos clients fidèles. Je préférerais, bien sûr, qu'il choisisse nos avions. mais je vous rappelle que 95% des avions que nous produisons sont exportés", répond M. Gallois quand on lui demande s'il attend une grosse commande de la compagnie.
Non ! Päs les 'acquérir' ! 'Passer commande', en vue de les acquérir progressivement pendant les années à venir !Air France-KLM envisage d'acquérir une centaine de long-courriers cet été, un achat qui représente des milliards de dollars.
Oui ! Ce n'était pas forcément "de la meilleure inspiration" !Cette future commande a réveillé en France le débat sur le patriotisme économique, avec une pétition d'une centaine de députés de tous bords pressant Air France-KLM de privilégier Airbus l'européen face à son rival américain Boeing.
Admirez la profondeur de la remarque !Tirant plus généralement le bilan du salon aéronautique du Bourget, qui a vu Airbus engranger une avalanche de commandes, M. Gallois estime que "le marché de l'aéronautique est redevenu très dynamique".
Ah, ...... le factuel ! C'est bien !"Les émergents donnent le +la+ et représentent plus des deux tiers du marché mondial", ajoute-t-il.
C'est quoi, .... cette 'interview' !"Notre carnet de commandes est plein pour les cinq à six ans à venir. Le problème est de faire accepter aux compagnies de n'être livrées qu'à six ou sept ans. Et de gérer nos capacités. Même au plus fort de la dernière crise, nous n'avons jamais arrêté de prendre les commandes. Pourtant, j'étais assez pessimiste", conclut-il.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Dim 26 Juin 2011, 17:35
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China Blurs A380 Order, Backs 747 Amid EU RowJune 25, 2011
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China downgraded the announcement of an Airbus superjumbo order and signed up for the Boeing 747-8 as deals worth USD$9 billion coincided with a row over European emissions trading rules, industry sources said.
Voilà une démarche concrète, à l'encontre d'Airbus, même si elle n'est pas encore définitive !
The deals both involved parts of the HNA airlines group and had been planned before the Paris Air Show, they said, but the decision not to announce the names of the buyers triggered one of the mysteries of this week's event.
Industry sources said plans to announce a high-profile USD$3.8 billion deal between Airbus and Hong Kong Airlines for 10 A380 superjumbos were called off on Thursday because of China's anger over European plans to charge airlines for emissions.
Chacun exerce la pression dont il se sent capable !
China threatened last month to hold back on purchasing Airbus aircraft because of the EU emissions trading scheme, which airlines body IATA has called illegal.
Additionally, industry sources said a company affiliated to the same carrier, Hainan Airlines, was behind the unexpected announcement of an bababa deal at Boeing this week.
Boeing said an unidentified airline had provisionally committed to 15 747-8 passenger jets worth USD$4.8 billion.
Airlines often choose to buy airliners without identifying themselves to their competition, but such announcements are rarely made at air shows which are designed for publicity.
Boeing also rarely announces deals before they are confirmed.
Airbus and Boeing declined to comment and representatives of the HNA Group were not available.
Hong Kong Airlines is 46 percent owned by HNA Group, the parent of Hainan Airlines.
Pourquoi faire seimple quand on peut faire compliqué !
TEMPTING TARGET
Airbus and Boeing both brought their largest passenger jets to the show, a biennial event which rotates with the Farnborough Air Show in Britain.
The 747-8 with 467 seats is Boeing's first stretched version of the 747 and is in the midst of flight testing. It will enter service initially as a freighter, then in a passenger version.
"Notionally" avec 467 sièges !
The 525-seat A380 is the world's largest airliner and Europe's most high-profile aircraft since Concorde, making it a tempting target in any political tensions affecting aerospace.
Vrai.
The Airbus deal has not itself been blocked and is in the manufacturer's order book, but the decision to cancel a signing ceremony is a clear protest signal, the industry sources said.
Absolument !
Aircraft purchases also need Chinese government approval.
Oui ! Approbation (préalable) et ratification 'a posteriori) !
The 747-8 purchase followed competition between Airbus and Boeing for the Hong Kong Airlines order.
While advancing development of its own smaller plane, China tends to balance orders between the two foreign suppliers.
Oui ! "even Stevens" entre Boeing & Airbus !
From January 1 next year, the EU will require all airlines flying to Europe to be included in the Emissions Trading Scheme (ETS), a system that compels polluters to buy permits for each tonne of carbon dioxide they emit above a certain cap.
China's top aviation industry body ramped up pressure on the European Union earlier this month, saying it would give full support to legal action against the forced entry of airlines into the EU's carbon trading scheme.
China says the scheme is unfair for developing countries and costly.
(Reuters)
Nous n'avons pas fini d'entendre parler de tout ceci !
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Lun 27 Juin 2011, 20:16
La suite demain...Airbus set for multi-billion China order -sources
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] could order dozens of Airbus jetliners during a visit by Premier Wen Jiabao to Berlin according to sources, but the deals are clouded by a spat between Beijing and Europe over aviation carbon tariffs
A Chinese leasing firm could, under one scenario discussed in the build-up to the visit on Tuesday, order over 60 A320 aircraft, worth about $5 billion at list prices, according to sources close to the negotiations.
But other people familiar with the matter said the type and value of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] had not yet been finalized on the eve of the visit.
Airbus declined to comment.
The visit comes just days after industry sources said China had delayed the announcement of a $3.8 billion order for 10 Airbus A380 superjumbo jets at the Paris Air Show to protest over EU emissions trading rules.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Mar 28 Juin 2011, 12:28
Airbus place 88 A320s en Chine
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Chinese firms order 88 A320s
China is placing orders for 88 Airbus A320-family aircraft, of which 42 will go to lessor ICBC Financial Leasing and another 46 to China Aviation Supplies Holding Company (CAS).
Airbus said the agreement, sealed in Berlin, comprises "all firm" aircraft. No engine selection has been given.
CAS president Li Hai signed a general terms agreement for 88 A320-family aircraft. ICBC, as part of this, has signed a purchase deal for 42 of the twinjets.
"This is the first order that ICBC Leasing has placed directly with an aircraft manufacturer," said Airbus, adding that ICBC has 68 aircraft in its portfolio.
"After a thorough assessment and study of the market, we have decided to place our very first order with Airbus for its A320 family," added ICBC Leasing chairman Li Xiaopeng.
"This strategic decision to start with the A320 family aircraft will help our customers to develop their business in the most profitable and sustainable way."
Airbus said that 13 Chinese carriers operate some 575 A320-family jets between them. The airframer has an assembly plant for the type in China.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mar 28 Juin 2011, 13:01
Bonjour, chers tous.
D'abord, ... s'agit-il vraiment d'appareils A320, ...... et non pas de NEO ?Jeannot a écrit:Voici la confirmation...
Airbus place 88 A320s en Chine[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Chinese firms order 88 A320s
China is placing orders for 88 Airbus A320-family aircraft, of which 42 will go to lessor ICBC Financial Leasing and another 46 to China Aviation Supplies Holding Company (CAS).
Airbus said the agreement, sealed in Berlin, comprises "all firm" aircraft. No engine selection has been given.
CAS president Li Hai signed a general terms agreement for 88 A320-family aircraft. ICBC, as part of this, has signed a purchase deal for 42 of the twinjets.
"This is the first order that ICBC Leasing has placed directly with an aircraft manufacturer," said Airbus, adding that ICBC has 68 aircraft in its portfolio.
"After a thorough assessment and study of the market, we have decided to place our very first order with Airbus for its A320 family," added ICBC Leasing chairman Li Xiaopeng.
"This strategic decision to start with the A320 family aircraft will help our customers to develop their business in the most profitable and sustainable way."
Airbus said that 13 Chinese carriers operate some 575 A320-family jets between them. The airframer has an assembly plant for the type in China.
S'il s'agit d'avions "legacy", le choix du moteur sera le fruit d'une 'bataille' entre les CFM-56 et IAE V2500 !
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mar 28 Juin 2011, 13:43
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China’s CAS and ICBC Leasing buy 88 Airbus A320 Family aircraft
28 June 2011[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
China Aviation Supplies Holding Company (CAS) and ICBC Financial Leasing Co., Ltd. (ICBC Leasing) have signed agreements with Airbus for a total of 88 A320 Family aircraft.
Ainsi présentée, .... quelle bonne nouvelle !
CAS’s General Terms Agreement (GTA) with Airbus for 88 A320/ Family aircraft was signed today in Berlin by Li Hai, President of CAS and Tom Enders, President and CEO of Airbus.
In the frame of this GTA, ICBC Leasing signed a purchase agreement with Airbus for 42 A320 Family aircraft. The agreement was signed by Li Xiaopeng, Senior Executive Vice President of ICBC and Chairman of ICBC Leasing, and Tom Enders. This is the first order that ICBC Leasing has placed directly with an aircraft manufacturer. So far ICBC has 68 aircraft in its portfolio. ICBC Leasing is a subsidiary of the Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), the world’s largest bank by market capitalization.
“Since the first A320 Family aircraft was introduced in China in 1995, the Airbus single aisle programme has played an important role in supporting the fast Chinese civil aviation growth. The A320’s high reliability and low operational cost have made them very popular among Chinese airlines. The outstanding eco-efficient performance of the Airbus A320 Family will contribute significantly to the sustainable development of Chinese civil aviation,” said Li Hai, President of CAS.
Pas besoin de NEO, ici ?
“After a thorough assessment and study of the market, we have decided to place our very first order with Airbus for its A320 Family. This strategic decision to start with the A320 Family aircraft will help our customers to develop their business in the most profitable and sustainable way,” said Li Xiaopeng, Chairman of ICBC Leasing.
“We are delighted to receive a new order from our long-lasting customer CAS, and also the very first order from ICBC Leasing. These aircraft will contribute to the growth and success of China’s aviation sector, and we are proud to be their partner,” said Tom Enders, Airbus President and CEO.
Rituel bien conduit !
By the end of May 2011, there were some 575 A320 Family aircraft in operation with 13 Chinese airlines.
The A320 Family (A318, A319, A320 and A321) is recognized as the benchmark single-aisle aircraft family. With more than 7000 aircraft sold, and over 4,700 aircraft delivered to more than 330 customers and operators worldwide, the A320 Family is the world’s best-selling single-aisle aircraft family. With 99.7 per cent reliability and extended servicing periods, the A320 Family has the lowest operating costs of any single aisle aircraft. Uniquely, the A320 Family offers a containerized cargo system, which is compatible with the worldwide standard wide-body system.
Réactions ?
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Re: RUMEURS de Commandes
par Chautauqua Mer 29 Juin 2011, 12:15
Premières livraisons l'an prochain; 2012. Donc une partie de la commande, c'est sûre, en legacy, sans sharklets.
Chautauqua- CLUB
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 29 Juin 2011, 13:41
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Commande de 15 x A330-300 de SIA (Cie. intelligente, qui "commande hors salon" ).
SIA ne fait pas partie des "moutons de mode" ! Cette Cie. est une vraie référence !
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DATE:29/06/11.SOURCE:Air Transport Intelligence news
SIA inks deal for 15 more Airbus A330-300s
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Nous avons compris.Singapore Airlines has reached an agreement with Airbus to lease another 15 A330-300s for its fleet.
These aircraft will both replace older Boeing 777s in the Star Alliance carrier's fleet and grow its capacity in the coming years. They will be delivered from the Airbus production line between 2013 and 2015, said SIA.
Pour le choix des moteurs , on ne perd pas de temps, maintenant, sur des concours 'bidon' qui n'ont plus lieu d'être. Ceux qui sont équipés d'A330, à moteurs de la famille RR Trent 700, ne vont pas aller chez GE (CF-6 ! ) ou P&W (séries 4000)! C'est dans le sens contraire que les "migrations" ont lieu !The A330s, which will be powered by Rolls-Royce Trent 700 engines, will be leased for a minimum of six years, with an option for an extension. They will be operated on regional and medium-range routes to Asia, Australia and the Middle East, said the carrier.
SIA's fleet already has another 19 A330-300s that it initially got on five year leases, and these could remain in service for even longer.
C'est la vérité, .. et c'est la combinaison du pragmatisme et de la flexibilité !"There is an option to extend that lease, and there is flexibility on the length of the lease extension," said a spokesman.
Des informations significatives !The carrier also has 20 Boeing 787-9s and 20 Airbus A350-900s on firm order, according to information in Flightglobal's ACAS database. The 787s were initially due for delivery in 2011, but multiple delays in the programme means that this has now been pushed to 2013 at the earliest.
"We remain in discussions with Boeing on the delivery date for the 787s. The first delivery of the A350s is scheduled for the 2013/14 financial year," said SIA's spokesman.
Tout à fait !SIA CEO Goh Choon Phong added: "Together with the additional [Airbus] A380s that we are taking delivery of this year, as well as A350s and 787s on order for the years ahead, the lease of the A330s is consistent with our longstanding policy of operating a young and modern fleet."
Oui ! SIA pourrait transférer progressivement ses B777-200-/ -200ER et -300 à cette filiale LCC ! Ces avions sont en très bon état, et très performants, grâce à, entre autres, leur excellente motorisation de la famille RR Trent 800 !The spokesman said that SIA has not decided on the aircraft for its new long-haul low-cost subsidiary, which is due to begin operations within the next year. The airline has said that it would initially provide aircraft to the subsidiary, but the spokesman reiterated that these A330s are for the full service carrier's operations.
Tout à fait !Receiving more A330s, however, would allow SIA to transfer some 777-200s in its fleet to the new subsidiary. These 777s could be upgraded to have an extended range and their cabin can be retrofitted for the low-cost operations, said industry sources.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 29 Juin 2011, 16:02
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Singapore Airlines to expand fleet with 15 more A330s
Underscores continued popularity of the best-selling mid-size widebody
29 June 2011
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Il est bon de noter le "repeat business".Singapore Airlines (SIA) has finalised an agreement with Airbus to expand its fleet with 15 more A330-300s. The aircraft will join an existing fleet of 19 A330-300s at the carrier, flying from Singapore to destinations across the Asia-Pacific region and to the Middle East. As with the carrier's existing A330 fleet, the new aircraft will be powered by Rolls-Royce Trent 700 engines.
"Reliability" / 'fiabilité' !"We are extremely pleased that Singapore Airlines will add further A330s to its fleet," said John Leahy, Chief Operating Officer, Customers, Airbus. "The news underscores the position of the A330 as the most popular aircraft in its class, offering levels of comfort, efficiency and reliability that continue to make it a winner with airlines worldwide."
Oui, qui est plus ou moins grande, selon la motorisation ! Ce n'est pas la peine de se voiler la face ! RR est en train de frôler les 60% en terme de parts de marché, laisssant les 40% entre GE & P&W, et ce malgré les "combines" des motoristes américians, qui ont permis à GE & à P&W d'obtenir la certification respective avant que RR n'ait eu la moindre possibilité d'obtenir celle du RR Trent 700 ! Tout cela est bien connu, ... catalogué, ... consigné !
Oui !The twin engine A330 is one of the most widely used widebody aircraft in service today. To date, Airbus has won more than 1,100 orders for the various versions of the aircraft and more than 750 A330s are currently flying with over 80 airlines worldwide. In addition to passenger and freighter models, the A330 is also offered in VIP and Military Transport/Tanker variants.
Dernière édition par SEVRIEN le Ven 01 Juil 2011, 09:54, édité 1 fois
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Ven 01 Juil 2011, 09:06
Garuda va acheter quatre Airbus A330 cette année
DJAKARTA, 1er juillet (Reuters) - La compagnie aérienne indonésienne Garuda prévoit d'acheter quatre Airbus A330 cette année, a dit vendredi à des journalistes le ministre indonésien de l'Industrie M.S. Hidayat.
Lors du salon aéronautique du Bourget, Garuda avait annoncé un protocole d'accord portant sur l'achat de 15 A320 et de 10 A320neo.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Ven 01 Juil 2011, 11:14
Garuda Indonesia adds new A330s to fleet
Garuda Indonesia, the national carrier of Indonesia, has signed a new firm order for four A330-300s. The airline has chosen the latest 235 tonne maximum take-off weight variant for long-haul services to all destinations to the Middle East, Asia and Pacific from its hubs in Jakarta and Denpasar. The airline will furthermore convert three previously ordered A330-200s into -300 versions. The agreement was signed in the presence of French Prime Minister François Fillon and His Excellency Hatta Rajasa, Coordinating Minister for Economy of Indonesia.
The new aircraft will join a fleet of seven leased A330-200s and six A330-300s already in service with the airline. This purchase agreement follows an order for six A330-200s signed in July 2010 and will increase the total A330 fleet of Garuda to 23 aircraft. The airline has recently committed to 25 A320s both standard and NEO for its low cost subsidiary Citilink.
“Over the last 15 year, thanks to our A330 Family aircraft, we have benefited from the lowest seat mile cost, true long range capability and proven reliability while our passenger enjoyed very high level of comfort. It is a natural choice for us to continue our successful operations with the A330 Family of Airbus,” said Emirsyah Satar, President & CEO, Garuda Indonesia.
“We are delighted that our relationship with our long-lasting customer, Garuda Indonesia, has been reinforced so strongly in recent weeks. The airline has chosen to become a new operator of our benchmark single aisle A320 Family and will expand its operations with the world's most efficient widebody aircraft in service today, the A330. These new and repeated orders are a clear vote of confidence,” explained John Leahy, Chief Operating Officer, Customers, Airbus.
The twin engine A330 is one of the most widely used widebody aircraft in service today. To date, Airbus has won more than 1,100 orders for the various versions of the aircraft and more than 780 A330s are currently flying with close to 120 customers and operators worldwide. The fleet has accumulated over 17 million flight hours in over 4 million flights and shows a dispatch reliability of 99.6 percent.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 01 Juil 2011, 14:15
Merci pour la précision !Chautauqua a écrit:Bonjour
Premières livraisons l'an prochain; 2012. Donc une partie de la commande, c'est sûre, en legacy, sans sharklets.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 01 Juil 2011, 14:31
----------------------Jeannot a écrit:Voici le communiqué D'Airbus qui confirme la commande de 4 A330-300s par GarudaGaruda Indonesia adds new A330s to fleet
Garuda Indonesia, the national carrier of Indonesia, has signed a new firm order for four A330-300s. The airline has chosen the latest 235 tonne maximum take-off weight variant for long-haul services to all destinations to the Middle East, Asia and Pacific from its hubs in Jakarta and Denpasar. The airline will furthermore convert three previously ordered A330-200s into -300 versions. The agreement was signed in the presence of French Prime Minister François Fillon and His Excellency Hatta Rajasa, Coordinating Minister for Economy of Indonesia.
The new aircraft will join a fleet of seven leased A330-200s and six A330-300s already in service with the airline. This purchase agreement follows an order for six A330-200s signed in July 2010 and will increase the total A330 fleet of Garuda to 23 aircraft. The airline has recently committed to 25 A320s both standard and NEO for its low cost subsidiary Citilink.
“Over the last 15 year, thanks to our A330 Family aircraft, we have benefited from the lowest seat mile cost, true long range capability and proven reliability while our passenger enjoyed very high level of comfort. It is a natural choice for us to continue our successful operations with the A330 Family of Airbus,” said Emirsyah Satar, President & CEO, Garuda Indonesia.
“We are delighted that our relationship with our long-lasting customer, Garuda Indonesia, has been reinforced so strongly in recent weeks. The airline has chosen to become a new operator of our benchmark single aisle A320 Family and will expand its operations with the world's most efficient widebody aircraft in service today, the A330. These new and repeated orders are a clear vote of confidence,” explained John Leahy, Chief Operating Officer, Customers, Airbus.
The twin engine A330 is one of the most widely used widebody aircraft in service today. To date, Airbus has won more than 1,100 orders for the various versions of the aircraft and more than 780 A330s are currently flying with close to 120 customers and operators worldwide. The fleet has accumulated over 17 million flight hours in over 4 million flights and shows a dispatch reliability of 99.6 percent.
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Voici le lien de "Flight International"
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Lien :
DATE:01/07/11. SOURCE:Air Transport Intelligence news
Garuda orders four new A330-300s
By Quintella Koh
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Aspect à suivre.Garuda Indonesia has placed a firm order for four [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]-300s, which will take the carrier's A330 fleet to 23 aircraft.
It will also convert three A330-200s, dating from a July 2010 order for six aircraft, to -300 variants, said [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
No engine choice was specified, but Garuda's existing A330s are powered by Rolls-Royce Trent 700s.
Dossier à suivre.The airline will use the new -300s on Middle Eastern routes from its hubs in Denpasar and Jakarta.
Garuda also has seven A330-200s and six A330-300s on lease.
Garuda posted a net loss of Rp183.6 billion ($21.5 million) for its fiscal first quarter ended 31 March, down from a net profit of Rp18 billion a year earlier. The loss was caused by higher fuel costs and operating expenses.
As of 31 March, Garuda operated 85 aircraft, up from 73 a year earlier. It aims to retire seven [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Classic aircraft this year.
SEVRIEN- Membre
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Lun 04 Juil 2011, 14:18
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Essayons de faire un genre de synthèse sur quelques aspects ‘cle’ à prendre en compte dans une analyse des possibilités & /ou probabilités liées à cette commande, qui sera passé, un jour (bientôt, ..... pour éviter qu'AF -KLM ne rate complètement le coche?) !
D’abord, l’interférence des Hommes Politiques français est maladroite. Cela demeure notre réaction. Mais la maladresse s’oublie très vite chez AF, &/ ou en France …… pas du tout chez KLM !
KLM est un partenaire à part entière. La Société de droit ‘privé’ et indépendant qu’est AF-KLM n’a pas à subir ce genre d’ingérence !
En toute vraisemblance, sur une commande ferme de 100 appareils pour AF-KLM, avec panachage entre des Boeing B787 et Airbus A350-XWB ( +, peut-être, 50 ‘options’ en totalité) il pourrait y avoir 35% à 40 % d’un tel nombre pour Airbus, selon des modalités à déterminer -- achat ou leasing -- (à moteurs RR Trent XWB).
Chez AF, l’aspect MRO a son importance. Cela est le problème d’AF. Cette Cie. ne peut pas dicter les conditions d’acquisitions de moteurs chez tous les motoristes. GE ‘donne’ (selon des accords bien ficelés, et orientés GE) l’activité MRO à AF (les techniciens sont très bons sur le plan professionnel).
Certes, la partie KLM prendra des B787 (variante -9 ; selon des sources fiables , ni AF ni KLM ne voudrait la variante -8. Les moteurs GEnx sont le choix apparent, et prévu, …. mais, chez KLM, il y a des Managers qui ne sont pas satisfaits de certains aspects de ce moteur, et préféreraient le RR Trent 1000.
Chez ILFC, il y avait un peu plus de 70 appareils, et pour 60% environ de ces appareils, les moteurs RR Trent 1000 ont été contractuellement commandés (ceci remonte à l’époque de SUH ; Courpron ne pourra pas changer cela). Les autres appareils restants n’avaient pas fait l’objet de sélection moteur.
Il pourrait y avoir des possibilités de souplesse pour des B787 en leasing pour AF-KLM !
Mais, pour quand ? Et quand est-ce que le moteur GEnx sera certifié à la valeur de 75,000lbs de poussée ? Aucune combinaison de « l’airframe + moteurs» (avec les moteurs RR ou GE) n’a été certifiée à ce jour (la variante B787-9 n’a pas reçu sa définition ‘toute finale’, et n’est pas encore construite, … tandis que le moteur RR Trent 1000 est certifiée à la valeur de 75,000lbs / 74,500 lbs. )
AF choisirait, sans doute, le B787-9 (avec les moteurs GEnx,…. bien entendu) pour remplacer les A340-300, notamment.
Pour remplacer les B747-400 actuels de KLM,…… pourquoi ne pas prendre une combinaison d’A350-XWB & d’A380 ? KLM n’est pas opposé à RR, comme le sont les inconditionnels d’AF. Ses dirigeants sont plus réalistes, pragmatiques ; ils savent que les moteurs de RR sont excellents et, dans les HBPR à forte poussée, ont aujourd’hui, dans le domaine des moteurs de la catégorie Trent XWB, bien de l’avance sur GE, … qui n’est pas positionné pour pouvoir rattraper, .. sauf dans le « huffing & puffing » (Source KLM). Bien sûr, GEnx sont en mode « catch-up », ….. ; pendant que GE fera ses efforts pour combler les retards, RR continuera à avancer !
La partie KLM ne serait même pas opposé à l’acquisition de quelques A350-XWB en achat direct, mais pourrait les prendre (plutôt la version A350-XWB-900), et , peut-être plus vraisemblablement en Leasing ; car cette formule résoudrait le problème d’éventuels litiges internes chez AF-KLM sur la question MRO ).
Les Business Plans seraient, nous dit-on, organisés pour pouvoir adapter des scénarios en conséquence.
AF ne voudrait pas le B747-8I. KLM pourrait avoir un penchant vers ce Boeing. Mais, force est de reconnaître que cet appareil :
· est plutôt raté,
· a un surpoids incompressible de 10 tonnes (au moins),
· est frappé de divers problèmes, qu’il faut résoudre par bricolage astucieux, plutôt que par « basic hardware engineering » pour la certification !
En outre, les moteurs n'apporteront des gains en « fuel-burn efficiency » que de 10% à 12%, à contraster avec les valeurs de 26% à 28% initialement annoncées, ….. il y a 6 à 7 ans ! Même la valeur de 16%, qui avait fini par être visé à un moment donné, comme étant 'réaliste', restera dans le domaine du rêve !
Les chiffres annoncés par siège / km-siège (« seat-mile »), initialement, resteront une fiction, parce que la capacité PAX de l’avion B747-8I, en config. Cabine à 467 sièges , en 3 classes std., selon les normes modernes de confort spacieux , ne sera pas réalisée (Lufthansa ne prévoit que 405 sièges, et, avec ses 405 sièges, n’offre pas la même espace de confort qu’on trouve sur l’A380-800, en config. Supposée « correspondante » à 525 places !
Même avec ses 471 places, les « seat-mile costs » des A380-800 de SIA sont inférieurs, .... plus "performants", donc !
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Il ne faut pas oublier qu’AF / AF-KLM, en remettant « au lendemain » ses commandes (franchement, ….. pas la commande du siècle, même si elle a son importance) a tout simplement commis des erreurs d’appréciation et de stratégie, et a :
· sur les B787,
· raté la possibilité de faire une opération « prix » (prix d’achat de lancement ) et financière (indemnités pour les inévitables retards dans les livraisons) ;
· sur les A350-XWB, en croyant trop longtemps que GE arriverait rapidement à monter sur le programme pour les versions -800 & -900 (le programme n’a jamais eu besoin de GE, voyons ! ), ……
· bêtement laissé filer des occasions de disponibilité rapide, et sera obligé de prendre, le cas échéant quelques exemplaires à moteurs RR en Leasing (sans possibilité d’activité MRO là-dessus) dans l’espoir que GE arrivera « pas trop, tard » avec un moteur (spécialement pour AF / AF-KLM ? ),
alors qu’il est possible que GE décide qu’il n’y a aucun « business case » pour venir sur l’A350-XWB ? à un stade si éloigné dans le temps, quand les commandes d’A350-XWB à moteurs RR auront dépassé de loin les 600 unités .
Quand est-ce qu’Airbus insérerait des A350-XWB-800 / -900 à moteurs GEnx dans des créneaux de production ? En bousculant le "timing" de la production pour les clients qui ont commandé (bien avant AF), les appareils à moteurs RR Trent XWB ? En foi de quoi ? Du patriotisme économique ? Ou tout simplement par favoritisme pour AF, qui continue à ressembler, aux yeux de beaucoup d’acteurs et d’observateurs avertis et (trop?) sévères , à une Cie. Nationale gouvernée par « La Politique » ?
Certes, Airbus ne voudrait pas perdre le Business d’AF ! Mais, pour RR, c’est une affaire qui, probablement, n’est « neither here nor there », pour les raisons que nous avons déjà largement indiquées !
A ce stade, on ne présuppose pas de commandes d’A350-XWB-1000 ( possibilité éloignée, … mais, …. passons). Sur un tel appareil, RR ne voudrait pas s’embêter avec AF, et réciproquement !
La version « revampée » d’un B777-300ER ? Vous avez vu ce qu’on écrit !
Boeing voudrait-il faire encore un ratage tel que le B747-8I, bide s’il en fût ?
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Quelles sont les réactions de nos Forumistes ?
SEVRIEN- Membre
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mar 05 Juil 2011, 12:37
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Encore un / des article(s) sur les CSeries & Airbus-NEO pour Qatar !
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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DATE:05/07/11. SOURCE:Flight International
Qatar Airways still planning A320neo, CSeries deals
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Max Kingsley-Jones/Paris
Nous avons déjà commenté cela !
Oui ! Ceci n'est pas une commande "authentique" !
D'abord, ce ne fut qu'une révélation , .. une "disclosure", parce que cette affaire avait déjà été annoncée et enregistrée bien auparavent sous 'client non identifié' !
Cela s'appelle une 'commande administrative de compensation' ! C'est un petit lot de ces B777-300ER (en état de mort commerciale lente, technologiquement vieillissants), bradé à vil prix, pour compenser Qatar pour les retards colossaux pris dans les livraisons des B787 commandés par Qatar (à motorisation GEnx ). Mieux vaut ça qu'un coup de poing dans les yeux !
Mais , .....avec les moteurs GE90-115B qui manquent de fiabilité ...... §
Cette commande 'bidon' (la procédure nécessite que ces avions de compensation passent par une commande) a déjà fait couler beaucoup trop d'encre et a permis à Al BAKER de raconter trop de bobards, de vider son sac (à sa façon, ... mais dans un genre de charade où son jeu ne vaut pas un pet de lapin, par rapport à celui de Cary GRANT dans le film) !
Des balivernes, qui ne grandissent ni le bonhomme, ni la Cie. aérienne, ni le Salon du Bourget ! Mais Airbus aurait pu "stay closer to the customer" !
Oui ! Une absurdité et une honte ! :| :roll:.....expected orders for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] A320neos, A380s and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] CSeries twinjets were not announced.
"We're still interested in the CSeries, but have deferred our decision to a later date," [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] chief executive Akbar Al Baker told Flight International.
A major stumbling block for Qatar Airways in its CSeries negotiations had centred on engine maintenance cost guarantees from engine supplier.
Les observateurs avertis restent sceptiques ! Tout le monde a des "issues" avec P&W ! Comment peut-il en être autrement avec une bande qui enfreint les brevets des autres ?However, Al Baker said these issues have now been resolved. "We have no material differences with Pratt on the PW1500G," he added.
Al Baker said that the airline also intends to order A320s "but we don't know when. We still have unfinished business with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] on other matters".
He did not disclose what these issues related to or the status of the airline's talks for additional A380s.
Il ne va pas le faire !
SEVRIEN- Membre
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Mar 05 Juil 2011, 12:50
Jeannot- Membre
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Localisation : Vexin 78
Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 06 Juil 2011, 05:29
Et voici la suite !
Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Malaysia's AirAsia extends Airbus deal to 300 planes: source
REUTERS.
KUALA LUMPUR | Wed Jul 6, 2011 12:48am BST
Voilà !KUALA LUMPUR (Reuters) - Malaysian budget airline AirAsia Bhd will extend a deal with Airbus for its new A320neo jets to 300 planes, a source familiar with the matter said.
The two sides had announced a deal for 200 planes at the Paris Air show last month, shattering aviation records, but the additional order takes the list price of the contract to a staggering $27 billion.
Like the previous order, the fresh 100 planes would also carry CFM International engines, the source said.
Et cela renforcerait grandement la position du LeapX ! :|
Y aura-t-il une réaction vis-à-vis du GTF ? N'y a -t-il pas dejà un genre de "wake-up-call" chaque fois que le LeapX attire une commande ?
SEVRIEN- Membre
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 06 Juil 2011, 05:44
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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AirAsia To Extend Airbus Deal To 300 PlanesJuly 6, 2011
Malaysian budget airline AirAsia will extend a deal with Airbus for its new A320neo jets to 300 planes, a source familiar with the matter said.
The two sides had announced a deal for 200 planes at the Paris Air show last month, shattering aviation records, but the additional order takes the list price of the contract to a staggering USD$27 billion.
Like the previous order, the additional 100 planes would also carry CFM International engines, the source said.
The source, who spoke on condition of anonymity, said AirAsia would receive a discount for the entire order, but did not give further details.
Deliveries of the latest batch of the A320neo planes will be at the discretion of AirAsia, the source added.
The initial order of 200 planes will be delivered from 2016.
(Reuters)
Impressionnant, tout de même !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 06 Juil 2011, 06:09
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- Combien de tous ces avions NEO commandés vont être vraiment livrés ?
Et on peut on ajouter une autre :
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- Y a-t-il une sorte de mouvement "anti-GTF" en train de prendre forme ? Les "Fat Cats" de P&W / UTCV, ... en ont-ils fait un peu trop ?
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 06 Juil 2011, 23:38
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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PARIS, 6 juil 2011 (AFP)
Air France a dessiné les contours de sa méga-commande avant la pétition de députés
On croit rêver !
Comment eût-il pu en être autrement ?
Les "interrogateurs" Il faut qu'ils aillent se faire former ! n'ont pas la moindre idée du processus avant de demander aux avionneurs de faire leurs propositions ?
Puis, ... AF-KLM est une Société de droit privé !
Le patron d'Air France-KLM a expliqué, lors d'une audition à l'Assemblée nationale mardi, que la méga-commande d'avions "serait mixte et panachée" entre Airbus et Boeing, "orientation" qui était prise depuis plusieurs mois, a rapporté à l'AFP mercredi le porte-parole du groupe.
© 2011 AFP
Pauvre AF ! Ces mises en scène, ces justifications ridicules (aux yeux des "étrangers") donnent AF en spectacle !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Jeu 07 Juil 2011, 05:59
Même sujet, .... autre lien :
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Les Echos : 06/07 | 16:10 | mis à jour à 16:13 |
Air France-KLM : la méga-commande d'avions sera «panachée»
Auditionné par l'Assemblée nationale, son directeur général a expliqué que la futur commande de la compagnie serait partagée entre Airbus et Boeing. Certains députés avaient tenté de faire pression pour favoriser l'avionneur européen.
C'est à espérer !L'agitation de certains députés et du secrétaire d'Etat au Commerce extérieur, Pierre Lellouche, qui avaient tenté d'influencer Air France-KLM, n'auront eu aucun effet.
Comme nous l'avons toujours écrit !Lors d'une audition à l'Assemblée nationale mardi, Pierre-Henri Gourgeon, le directeur général de la compagnie aérienne, a expliqué que la méga-commande d'avions que celle-ci s'apprête à passer serait «mixte et panachée et que cette orientation est celle que les équipes d'Air France-KLM ont prise depuis plusieurs mois». Autrement dit, le transporteur commandera des appareils tant à Airbus qu'à Boeing.
Dommage qu'on aime cet aspect autoritaire ! Il est tellement plus civilisé de : "inviter" !En juin, 180 députés de tout bord (sur les 577) avaient signé une pétition lancée par le député UMP du Tarn, Bernard Carayon, afin de faire pression pour qu'Air France fasse affaire avec l'avionneur européen plutôt qu'avec l'américain Boeing. Pierre Lellouche, qui avait jugé que ces parlementaires étaient «tout à fait dans leur rôle» en prenant une telle initiative, avait de son côté [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] pour un entretien. «Ce sont des emplois français» qui sont concernés, insistait-il alors.
Ne pas «avoir tous ses oeufs dans le même panier»
Fallait-il 'convoquer' P-H GOURGEON pour apprendre ce que les écoliers (qui s'y intéressent) savent déjà ?«La direction d'Air France s'achemine vers une solution qui traduit l'embarras d'une compagnie aérienne», a réagi mercredi Bernard Carayon. Pierre-Henri Gourgeon, lui, explique qu'une compagnie aérienne doit avoir des Airbus comme des Boeing, surtout pour sa flotte long-courrier, afin de ne pas «avoir tous les oeufs dans le même panier». [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], qui nécessite d'analyser sa performance économique ligne par ligne sur sa durée de vie : soit de vingt à vingt-cinq ans. Enfin , les commandes d'avions se font aussi en fonction des dates possibles de livraison.
Quelles sont les réactions de nos co-Forumistes ? ;)Air France-KLM doit commander, probablement pas avant fin juillet, une centaine d'appareils long courriers. Une commande qui se chiffre en dizaines de milliards de dollars-afin de renouveler sa flotte d'A340 d'Air France et de MD-11 (groupe Boeing) de KLM.
LES ECHOS, AVEC AFP
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Jeu 07 Juil 2011, 06:19
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Lien :
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Allegiant approved to add 757-200 to fleet, eyes Hawaii service next summerBy: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Las Vegas-based Allegiant Air said Wednesday it has gained US FAA approval to begin operating the Boeing 757-200 aircraft type, the first step toward its planned launch of flights to Hawaii next summer. President Andrew Levy said in a statement, "The addition of the Boeing 757-200 will play an important role in our company's future growth." The leisure carrier operates a fleet of 51 MD-80s, which don't have the range to reach Hawaii from the continental US.
Allegiant last year announced it would add 757-200s to its fleet ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]). It currently owns four of the type, three of which are leased to two European carriers through mid-2012. It noted that it has also committed to buying two more 757-200s.
Etant donné qu'il y a des B757-200 "Ex-Thomson Airways" dans les 'contrats' déjà formés, il doit s'agir surtout de B757-200, à moteurs RR RB211-535-E4.
Initially, Allegiant will operate a 757 on existing routes from Las Vegas to McAllen (Texas) and Rockford (Ill.). The carrier's 757-200s will be configured to seat 217 passengers in a single-class cabin.
It said its "next focus" is gaining ETOPS certification from FAA to allow it to fly to Hawaii, "which the company anticipates achieving in summer 2012."
Il doit s'agir de certification ETOPS pour la Cie.. Car l'avion, le moteur, et la combinaison "Airframe-Moteur" sont certifiés ETOPS 180 minutes depuis longtemps !
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
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