Incidents Moteurs présumés
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Dim 01 Mai 2011, 23:45
Le 'suspense' est êncore plus pesant, maintenant !
En effet, il sera intéressant de voir si l'on pourra apprendre des choses utiles sur les moteurs et leur comportement !
A suivre avec intérêt !
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 02 Mai 2011, 10:34
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Aucune victime ou blessé à déplorer, ce qui est la bonne nouvelle !
IFSD ! "Bird-strike" au décollage, ou peu après ? On ne sait pas . On ne sait pas encore s'il s'agit d'un incident de pale de soufflante ("fan-blade failure").
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Incident: Qantas B712 at Perth on May 2nd 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created & last updated Monday, May 2nd 2011 07:01Z -------------------------
A suivre. |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Mer 04 Mai 2011, 18:05
Plus d'IFSD pendant une période de 3 semaines qu'en les 3 ou 4 dernières années !
Il est clair que les derniers entretiens seront, comme d'habitude, analysés de près !
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Incident: AirTran B712 near Greenville on May 4th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created & last updated Wednesday, May 4th 2011 14:40Z ----------------------------------------------
A suivre. |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Mer 04 Mai 2011, 21:19
C'est encore un problème moteur CFM-56 (sur un B747-400 "classic") ! ------------------------ Lien : [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] ----------------------------------- Incident: Ukraine B734 at Odessa on Mar 31st 2011, rejected takeoff. By Simon Hradecky, created & last updated Wednesday, May 4th 2011 13:33Z
Curieux, ..... il y a eu des incidents de ce genre sur les premiers GE90 ! ------------- Réactions ? ----------------- PS : et s'il s'agissait de pièces PMA de fabrication P&W . Après tout, ce sont les CFM-56 sur les B737 "Classic", qui sont / furent visés les premiers par les opérations PMA d'entretien / MRO ! Les enquêteurs regarderont de près les opérations d'entretien, dans ce cas, aussi ! |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par Jeannot Dim 08 Mai 2011, 22:34
Air NZ 737 engine outageT
here were plenty of shaken passengers on an Air New Zealand Boeing 737-300 that had to make an emergency landing after its right-hand engine shut down during flight.
Flight 417 departed Auckland at 9:30 a.m. local time on May 8 bound for Wellington, but landed in Hamilton instead. Passengers report that the plane lurched around significantly after the engine outage. Air New Zealand says early indications show that the shutdown was related to low oil pressure. The aircraft has been grounded for further investigation, and the passengers were bussed to Auckland.
Here is a link to a local news report with colorful passenger quotes from the incident.
Onboard Air New Zealand flight 417 to Wellington, moments after its right engine went down, passengers feared for their lives.
“I just literally thought we were going to die, I thought this was it,” says one passenger, Brian Childs.
“We heard this like a thump and then the plane just basically corkscrewed up and down and left and one of the hostesses fell over and cut her arm a bit,” another passenger, Simon Hoffman, says.
The pilot explained to the 95 passengers what he knew. In the minutes before, there were terrifying scenes.
“One of the gentlemen had gone really white and they were running almost up the cabin which was frightening for us because we didn't know what was happening and pulling the curtain across, obviously it was serious,” says passenger Lorraine Cunneen.
The 737-300 departed Auckland at 9.30 this morning. It got into trouble above New Plymouth, then turned round and headed back for Auckland.
“It was just a loud bang and I thought it was the front wheel or the hatch had come loose or open or whatever but the plane lurched one way then the other then started to dive,” says Mr Childs.
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Dim 08 Mai 2011, 23:58
La bonne nouvelle est l'absence de victimes. On a l'impression que les pilotes ont dû lutter fort avec l'appareil !
Il conviendrait, du moins, de saluer les fruits positifs de leurs efforts à ce stade !
Affaire à suivre.
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 09 Mai 2011, 15:28
Autre lien :SEVRIEN a écrit:Bonsoir, chers tous. Merci, Jeannot !
La bonne nouvelle est l'absence de victimes. On a l'impression que les pilotes ont dû lutter fort avec l'appareil !
Il conviendrait, du moins, de saluer les fruits positifs de leurs efforts à ce stade !
Affaire à suivre.
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Incident: ANZ B733 near Hamilton on May 8th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created & last updated Sunday, May 8th 2011 07:13Z
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 09 Mai 2011, 15:33
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Air New Zealand probes engine failure
WELLINGTON, May 9, 2011 (AFP)
Air New Zealand said Monday it was investigating why an engine on a Boeing 737 failed in mid-air over the weekend, forcing the plane to make an emergency landing.
© 2011 AFP
A suivre, donc !
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 16 Mai 2011, 03:57
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DATE:16/05/11. SOURCE:Air Transport Intelligence news
Cathay A330 turns back after engine stall warning
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] A Cathay Pacific Airways Airbus A330 turned back to Singapore Changi Airport on 16 May after a stall warning from one of its Rolls-Royce Trent 700 engines.
Cathay's flight crew shut down the no. 2 engine after receiving the alert, said the Oneworld carrier. The A330, which had departed Singapore for Jakarta at 00:54, landed back at Changi at 01:57 without incident.
The airline and Rolls-Royce are investigating the incident, said Cathay.
"The 136 passengers on the A330 were accommodated in hotels, and most were transferred to other flights later this morning," it added.
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 16 Mai 2011, 10:27
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Rolls-Royce to investigate engine fire
By Kevin Brown in Singapore
Published & Last updated: May 16 2011 11:00
A Cathay Pacific aircraft carrying 136 passengers was forced to make an emergency landing at Singapore after one of its Rolls-Royce engines caught fire shortly after taking off for Jakarta.
The Airbus A330-300 jet landed safely on Monday morning, with no injuries. However, the incident will focus fresh attention on [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which was at the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] last year after a fire in an engine attached to a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Airbus A380.
L'investigation commencera tout de suite. Bonne nouvelle.
Rolls-Royce said it was investigating the latest incident, but it was too early to say what the cause might have been. Singapore’s Changi Airport confirmed that a fire in the engine had been extinguished.
“I can confirm that there was a fire when the fire crew dealt with the engine on the ground, and our crew put it out. But I cannot say whether there was a fire when the engine was in the air,” the airport’s official spokesman said.
La précision ! La recherche des faits. Pas les hypothèses 'tous azimuts' ! Pas de place pour le DPO et / ou les idées reçus des Agités et moutons de mode !
Cathay, the Hong Kong carrier, said the aircraft returned to Singapore after one of the engines triggered a stall warning. The passengers disembarked without incident and were taken to hotels, the airline said.
“The aircraft stopped on the taxiway and sparks from the No.2 engine were reported. They were doused by fire extinguishers,” the airline said in a statement.
Des étincelles ! Pas "des flammes" !
“We can appreciate the concern and anxiety felt by the passengers during the incident, but our captain and his crew were in control of the situation at all times. They reacted exactly as they are trained to do, shut down the affected engine and returned the aircraft safely to Singapore.”
A suivre.
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 16 Mai 2011, 13:58
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Incident: Delta MD88 at Daytona Beach on May 15th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created& last updated Monday, May 16th 201, 12:48Z,
"No comment". A suivre ! |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Ven 20 Mai 2011, 21:01
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Incident: Qantas B744 at Bangkok on May 20th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created & last updated Friday, May 20th 2011 07:09Z
Il est temps de regarder le MRO de Qantas ! Et qu'on ne dise pas que ce soit la faute de RR ! Possible, ... mais ...! Et si les moteurs de certains des avions B747-400 de Qantas étaient "serviced" à Bridgend (ou Cardiff),
BA, aussi, avait eu une mauvaise série d'incidents mineurs, sur ces moteurs ! Il n'est pas impossible qu'il y ait eu des répercussions, qui se manifestent encore (par exemple, sur les RB211 -524 G / HT de Cathay Pacific et de Qantas). Il n'est pas question de chercher à dédouaner RR, ou de désigner GE comme bouc émissaire ! Non, non ! Il est question de gratter plus loin que le vernis ! Aussi, à l'époque de Geoff DIXON et de ses équipiers, Qantas n'avait pas ces problèmes avec la même fréquence ! Il faut se demander si les équipes actuelles chez Qantas savent "'faire vivre" de manière aséquate les accords "Total Care" ! |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Mar 31 Mai 2011, 08:17
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Incident: Thai A333 at Bangkok on May 27th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created & last updated Monday, May 30th 2011 14:41Z -----------------------
Apparemment, un version plus ancienne d'A330-300, propulsée par P&W (PW4164). Qui sait ? |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par Taliqua Mar 31 Mai 2011, 09:51
8 A 330-321 : P&W 4164 ( C/N de 50 à 122, première génération )
3 A 330-322 : P&W 4168 ( C/N de 209 à 231 )
1 A 330-323 : P&W 4168 A1
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6 A 330-343; 343E; 343X : RR Trent 772 B/C 60 ( C/N de 990 à 1086 )
Soit un total de 17 + 1 A 330, tous des -300.
Sans compter ceux à réceptionner, bien-sûr
Taliqua- CLUB
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Re: Incidents Moteurs présumés
par T_Har Mar 31 Mai 2011, 10:14
Il semble que l'avion qui effectuait le TG 602 était un A 330-322, soit P&W
Mais je ne suis pas certain, absolument...
T_Har- CLUB
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Mer 08 Juin 2011, 07:10
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Ven 10 Juin 2011, 06:27
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Encore un incident concernant un GE CF-6 !
Il est temps de les condamner tous au sol !
Mal conçu, mal réalisé, ..... ce moteur a des problèmes qui persistent et perdurent ! Les multiples fixes et inspections semblent ne pas marcher & / ou suffire !
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DATE:10/06/11. SOURCE:Air Transport Intelligence news
ANZ probes GE CF6-80 engine problem
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Oui ! Depuis un certain temps, cette raison semble correspondre à une composante d'une brochette que GE recommanderait, s'il est vraiment nécessaire de révéler ou de dire quelque chose ! Tirez vos conclusions. Il est temps que ce genre de pratique cesse. Surtout chez GE, et, surtout sur cette famille de moteurs, dans toutes ses variantes !Air New Zealand (ANZ) is investigating an incident involving a Boeing 767-300, which had its left hand General Electric CF6-80C2 engine shut down after an engine problem.
ANZ had earlier said the engine problem could be due to a bird strike but has since ruled this out.
Oui ! "Boum", comme dirait un des Agités de Service !The flight crew operating the aircraft, which was flying from Auckland to Perth on 9 June, had reduced take-off thrust as normal when the aircraft was airborne. "But at this time there was an interruption to the airflow through the left hand engine which caused the flare seen from the rear of the engine," said the Star Alliance carrier. This change in airflow had resulted in "a similar reaction to that of a car backfiring", said ANZ's general manager airline operations and chief pilot David Morgan.
Exact.The pilots further reduced thrust as required by procedure and the left hand engine began "operating normally", it added. "Regardless of the engine returning to normal operating levels, the pilots followed Air New Zealand's conservative operating procedures and undertook a precautionary engine shut down before returning to the airport so the cause of the airflow disruption could be determined," said the airline.
La cause sera trouvée. "No comment" ici, ...... ; mais ...... !The flight crew returned to Auckland, where the aircraft landed without incident.
ANZ had said immediately after the incident that a bird strike could have caused the engine problem but said investigations have since showed no evidence of this. There is no damage to the engine.
Dossier à suivre !"The unit responsible for the control of airflow through the engine has been removed and will be sent to the manufacturer for testing. We have replaced the unit and will now undertake engine tests in conjunction with the engine manufacturer GE," said Morgan.
The 206 passengers on board the flight were accommodated in hotels before they flew out on another aircraft today, and have since arrived in Perth.
De toutes façons, ..... la FAA et le NTSB vont suivre l'incident de près ! ;)
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Lun 13 Juin 2011, 13:43
Mais, pas de IFSD mentionné !
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Incident: US Airways B762 at Athens on Jun 12th 2011, engine vibrations
By Simon Hradecky, created & last updated Monday, Jun 13th 2011
No comment. |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Mar 21 Juin 2011, 23:55
Moteur prend feu, ..... et fait l'objet de décision IFSD.
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Accident: Delta B752 at Atlanta on Jun 21st 2011, engine fire
By Simon Hradecky, created Tuesday, Jun 21st 2011 10:19Z, last updated Tuesday, Jun 21st 2011 15:37Z
Il est bon qu'il n'y ait pas eu d'autres problèmes plus graves !
Il y aura les investigations d'usage. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Ven 24 Juin 2011, 22:37
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Incident: Malaysian B744 at Amsterdam on Jun 21st 2011, engine problem.
By Simon Hradecky, created & last updated Thursday, Jun 23rd 2011 10:40Z
Moteurs P&W (PW 4056 ? ). Les mauvaises langues disent, "Bah : "Surge" / 'pompage', ... comme d'habitude ! " Pas forcément ! A voir ! A suivre. |
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Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Ven 24 Juin 2011, 23:01
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Incident: Aeroflot A321 at Krasnojarsk on Jun 24th 2011, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created Friday, Jun 24th 2011 18:55Z, last updated Friday, Jun 24th 2011 18:55Z
Moteurs : CFM-56. Pas de blessé ou de victime à déplorer ! C'est bien. |
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Quentin_Y2- CLUB
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Localisation : P & L
Re: Incidents Moteurs présumés
par SEVRIEN Ven 24 Juin 2011, 23:08
Photo impressionnante !
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