Japan Airlines : JL : JAL
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Jeannot- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par Jeannot Jeu 30 Juin 2011, 22:46
JAL va lancer une LCC avec Jetstar
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]JAL to launch low-cost carrier with Qantas unit
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Airlines Corp (JAL) will enter the low-cost carriers market through a joint venture with Australia's Jetstar group, and launch domestic flights next year, Nikkei reported.
The venture will be capitalized at 10-20 billion yen ($123.8-$247.7 million), with JAL and Jetstar, a Qantas Airways subsidiary, holding 30 percent stakes each, the daily said.
A decision on which company will have management control will be taken later, the business newspaper said.
Mitsubishi Corp and Toyota Tsusho Corp have been invited to invest in the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], which JAL and Jetstar aim to finalize next month, Nikkei reported.
The new discount airline -- expected to eventually fly international routes -- may serve Tokyo's Narita airport, which is expanding its landing slots, the business daily said.
Osaka's Kansai International Airport and Central Japan International Airport outside Nagoya both of which operate around the clock, are also in the fray, the report said.
JAL took a variety of restructuring steps after filing for bankruptcy in January 2010, including reducing the number of routes, the newspaper said.
Although it logged a record consolidated operating profit of 188.4 billion yen for fiscal 2010, the company's revenue and profit are likely to plunge this year as a result of the March 11 earthquake and tsunami, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] said.
JAL had kept its distance from the low-cost-carrier market, with Chairman Kazuo Inamori saying the airline would differentiate itself by offering a high level of service, the report said
Jeannot- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Mer 12 Oct 2011, 01:36
Bonjour.
Les B787-8 de JAL : config. cabine (vols 'long-courrier') : 186 sièges.
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Japan Airlines long-haul 787s to feature 186 seats
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Singapore
08:24, ...10 Oct 2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Théoriquement, le B787-8 est un avion a config. cabine, de 220 à 250 sièges, en 3 classes std., selon les normes modernes de confort spacieux !
Les B787-8 de JAL : config. cabine (vols 'long-courrier') : 186 sièges.
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Japan Airlines long-haul 787s to feature 186 seats
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Singapore
08:24, ...10 Oct 2011
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A voir !Japan Airlines (JAL) has unveiled the cabin configuration for the Boeing 787s that it will operate on its international long-haul services.
JAL has begun selling seats for the first long-haul service on the Tokyo Narita-Boston route, which is scheduled to start on 1 April 2012.
The online booking system shows that the aircraft will have 186 seats in total, with 42 business class seats in a 2-2-2 configuration and 144 economy class seats in a 2-4-2 configuration.
JAL will use the 787 four times weekly on the Tokyo-Boston service, before increasing it to a daily flight from 1 June 2012. The airline, which has 35 787s on order, has confirmed only this service for the aircraft.
Launch customer All Nippon Airways will outfit its first 787s with 264 seats for its regional and domestic operations.
These will have 12 business class and 252 economy class seats. Later, the airline's regionally-configured aircraft will have 222 seats as it ramps up its initial pilot and cabin crew training.
For its international long-haul operations, ANA's 787s will have 158 seats, with 46 business class seats in a 1-2-1 and 1-1-1 staggered configuration, and 112 economy class seats.
Théoriquement, le B787-8 est un avion a config. cabine, de 220 à 250 sièges, en 3 classes std., selon les normes modernes de confort spacieux !
SEVRIEN- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Ven 21 Oct 2011, 22:41
Bonsoir, chers tous ! Merci, Jeannot.
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Encore une fois, LeehamNews cherche trop le "scoop" !
Il ne sait rien ! Rien ! Et il démontre, de nouveau, son ignorance dans le "aero-engine business" !
Tout est possible, ..... mais, LH, étant adepte de l'activité MRO et des accords du genre TotalCare, et étant bien averti des difficultés que connaît GE sur le GEnx, LH sait que l'aspect "commonality" n'a pas vraiment d'importance !
LH sait que les cris stridents de "Entertainer" Tim d'EMIRATES sur la "commonalirty" valent "hogwash & B.S." et rien d'autre ! LH passe tout son temps dans l'activité MRO à montrer que les accords du genre TotalCare gomment le besoin de "commonality" que GE galvaudait tant "dans le temps" !
Aussi, la planète entière sait que LH regrette vivement l'existence des GEnx sur ses B747-8I ! Et il va les faire convertir en versions fret (B747-8F) au plus tôt ! Car cela est l'objectif de LH !
N'importe quel enthousiaste de l'aviation civile devrait savoir que la gestion des moteurs des avions des flottes "fret" et celle des moteurs des flottes des avions "passagers" sont bien distinctes, et organisées selon des cycles de gestion séparés. Car l'activité / l'exploitation opérationnelle des flottes des avions de fret est totalement déconnectée de celle des avions de ligne !
Et, compte tenu des réalités ci-dessus, la notion de "commonality-moteurs" / 'communauté-moteurs' ne compte même pas pour des prunes !
LeehamNews commence à fatiguer les lecteurs ! Ses journalistes semblent avoir besoin de formation ! :|
--------------------------
Jeannot a écrit:Selon Leaham News, Lufthansa pourrait bien passer une "gross" commande de 787...A hint of things to come–Lufthansa 787 order?
Lufthansa Technik “is set to become a leading 787 MRO” following a deal with JAL, blares a headline in AviTrader’s current issue of MRO magazine.
The magazine writes:
Lufthansa Technik will become one of the world’s leading 787 MRO providers after concluding a Total Component Support (TCS) contract with
Japan Airlines (JAL) to support its fleet of 787 Dreamliners. The agreement runs for a term of 10 years and will see the MRO provide material
support, including repairs and logistics services, for JAL’s fleet of 35 Dreamliners from the moment its first aircraft is delivered next year. Lufthansa
Technik will supply its customer with materials from Tokyo as well as from its existing material locations in Frankfurt and Hamburg.
JAL has GEnx engines on its 787s, which may give GE the edge in engine selection for Lufthansa.
The German airline has been evaluating the Airbus A350 XWB and the 787 for many months for what would be a huge order, perhaps 150, across the Lufthansa group.
Lufthansa is expected to make a decision next year and we think it likely a split order would be forthcoming. Although there is a strong case for Boeing to win the entire order, we doubt this will happen.
Why would Boeing be the sole winner? Lufthansa simply doesn’t need the extreme range of the A350–up to 8,500nm. The talked-about 787-10 is, for the moment, a 6,900nm range airplane which is more suitable for Lufthansa. If you want this airplane, which is sized as a replacement for the 777-200ER, then you might as well stick with commonality of the 787-9 (with which you get the long range anyway).
At the same time, the A350-900 and A350-1000 have greater range and capacity and since Lufthansa is German and so is half of Airbus, an order is all but certain.
In addition to the 787 MRO deal, Lufthansa Technik contracted to service the 787′s Hamilton Sundstrand components. Write AviTrader:
The contract with JAL was Lufthansa Technik‘s first for services on the 787. It followed the deal up a week later when it negotiated a licensing
agreement with Hamilton Sundstrand to become a partner in Hamilton Sundstrand’s support network for Boeing 787 components. Hamilton
Sundstrand is the biggest single supplier of components for the 787, accounting for over 40%. According to Andrich, the licensing agreement
gives Lufthansa Technik access to repairs, the development of repair
solutions, test rigs and more, and will ensure that the company has a
‘firm foothold’ in the 787 for a long time.
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Encore une fois, LeehamNews cherche trop le "scoop" !
Il ne sait rien ! Rien ! Et il démontre, de nouveau, son ignorance dans le "aero-engine business" !
Tout est possible, ..... mais, LH, étant adepte de l'activité MRO et des accords du genre TotalCare, et étant bien averti des difficultés que connaît GE sur le GEnx, LH sait que l'aspect "commonality" n'a pas vraiment d'importance !
LH sait que les cris stridents de "Entertainer" Tim d'EMIRATES sur la "commonalirty" valent "hogwash & B.S." et rien d'autre ! LH passe tout son temps dans l'activité MRO à montrer que les accords du genre TotalCare gomment le besoin de "commonality" que GE galvaudait tant "dans le temps" !
Aussi, la planète entière sait que LH regrette vivement l'existence des GEnx sur ses B747-8I ! Et il va les faire convertir en versions fret (B747-8F) au plus tôt ! Car cela est l'objectif de LH !
N'importe quel enthousiaste de l'aviation civile devrait savoir que la gestion des moteurs des avions des flottes "fret" et celle des moteurs des flottes des avions "passagers" sont bien distinctes, et organisées selon des cycles de gestion séparés. Car l'activité / l'exploitation opérationnelle des flottes des avions de fret est totalement déconnectée de celle des avions de ligne !
Et, compte tenu des réalités ci-dessus, la notion de "commonality-moteurs" / 'communauté-moteurs' ne compte même pas pour des prunes !
LeehamNews commence à fatiguer les lecteurs ! Ses journalistes semblent avoir besoin de formation ! :|
SEVRIEN- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Ven 21 Oct 2011, 22:44
Additif !
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Oh ! LeehamNews ne s'est-il pas rendu compte que ce "deal" entre Lufthansa Technik et JAL remonte au moi dernier (septembre, 2011) ?
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Lufthansa Technik secures first 787 MRO deal from JAL
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
04:17 23 Sep 2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Curieux ! :lol:
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Oh ! LeehamNews ne s'est-il pas rendu compte que ce "deal" entre Lufthansa Technik et JAL remonte au moi dernier (septembre, 2011) ?
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Lufthansa Technik secures first 787 MRO deal from JAL
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] London
04:17 23 Sep 2011
Source: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Japan Airlines has contracted Lufthansa Technik to provide component support for its Boeing 787 fleet.
The airline has inked a 10-year total support deal with the German MRO provider for the on-board equipment of the 35 aircraft on order.
JAL is to become the first airline to operate the twinjet with General Electric's GEnx-1B64 engine.
The first delivery is planned before the end of the year, JAL said.
The deal is also the first 787 MRO agreement for LHT. The maintenance company will provide spares, repair and logistics services from its hubs in Hamburg and Frankfurt.
Certain material will be located at the airline's base in Tokyo. The two companies have co-operated in the past, when LHT supported JAL's now-retired Airbus A300-600 fleet.......
Curieux ! :lol:
SEVRIEN- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Ven 21 Oct 2011, 22:46
Additif.
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Pourquoi la mention, ci-dessus : "Curieux !" :lol:
"Read on" !
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Bonsoir, chers tous.
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(a) Qui peut me dire ce qui permet de croire que Lufthansa ait commandé, ou vienne commander à l'avenir des B787 ?
(b) Qui ne peut pas voir qu'il s'agisse d'une affaire intéressante, pour un Groupe de transport aérien (Lufthansa), ayant une filiale de grande renommée spécialisée dans le MRO (Lufthansa Technik ), que d'obtenir un contrat MRO pluri-annuel de la part d'une Cie. cliente dudit "airframer" (Boeing) , dont le Groupe de transport aérien (LH) n'a pas encore commandé un seul exemplaire ?
(c) Qui ne peut pas voir que c'est la Cie. JAL, qui n'assure pas ses propres gros travaux de MRO, qui ait octroyé ce contrat, et non pas "l'airframer", Boeing ?
(d) Qui ne peut pas voir qu'il y a 2 motoristes sur le B787 ?
(e) Quel illuminé croit qu'une Cie. aérienne, telle que LH, ayant une filiale dans le MRO, même de la qualité de Lufthansa Technik, choisisse ses avions (principalement) en fonction des moteurs, dont sa filiale assure l'entretien ?
(f) Quelle Cie. aérienne, telle que LH, ayant une filiale dans le MRO, de la qualité de Lufthansa Technik, a besoin de négocier son choix de moteurs en fonction des seuls moteurs dont cette filiale assure l'entretien, quand, pour assurer l'assise large et solide de ladite filiale, en augmentant la variété de l'offre, la Société mère (Cie. aérienne) aurait un intérêt objectif à prendre le moteur rival (lorsqu'il existe un choix, .. surtout quand, dans le cadre du choix entre le GEnx de GE et le RR Trent 1000, il y a tout pour recommander objectivement celui-ci plutôt que celui-la) ?
(g) Pourquoi Lufthansa n'aurait-il pas la même perception que BA (Groupe IAG) & AF / AF-KLM, et conclure qu'il y a de la place pour le B787 et l'A350-XWB (variantes à déterminer ) dans sa flotte ?
(h) Est-ce que ceux, qui font les questions et les réponses sur ces types de sujets, comme s'ils étaient le grand manitou', .... connaissent les moteurs pour lesquels Lufthansa Technik offre ses "Services hauts-de-gamme" pour les moteurs ("TES" / "Total Engine Support") ?
On dirait qu'il n'en est rien ! Sous réserve de modification récente, voici la situation , en réponse à cette question , ici, sous (h) :
Aussi, nous insistons sur le point suivant : "Lairframer "ne peut pas donner l'instruction au client de faire assurer le MRO-moteurs par l'atelier du chois de "l'airframer" !
LeehamNews et les scribouillards qui gobent ses âneries, n'ont ils pas compris que :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
---------------------
Voilà !
Quelle est la vraie étendue des connaissances des 'journalistes' de LeehamNews, ... dans les sujets sur lesquels ils écrivent ? Et celles des Forumistes qui gobent leurs écrits,.... qu'ils véhiculent bêtement, ensuite, sans discernement, sur le WWW ?
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Pourquoi la mention, ci-dessus : "Curieux !" :lol:
"Read on" !
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Bonsoir, chers tous.
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(a) Qui peut me dire ce qui permet de croire que Lufthansa ait commandé, ou vienne commander à l'avenir des B787 ?
(b) Qui ne peut pas voir qu'il s'agisse d'une affaire intéressante, pour un Groupe de transport aérien (Lufthansa), ayant une filiale de grande renommée spécialisée dans le MRO (Lufthansa Technik ), que d'obtenir un contrat MRO pluri-annuel de la part d'une Cie. cliente dudit "airframer" (Boeing) , dont le Groupe de transport aérien (LH) n'a pas encore commandé un seul exemplaire ?
(c) Qui ne peut pas voir que c'est la Cie. JAL, qui n'assure pas ses propres gros travaux de MRO, qui ait octroyé ce contrat, et non pas "l'airframer", Boeing ?
(d) Qui ne peut pas voir qu'il y a 2 motoristes sur le B787 ?
(e) Quel illuminé croit qu'une Cie. aérienne, telle que LH, ayant une filiale dans le MRO, même de la qualité de Lufthansa Technik, choisisse ses avions (principalement) en fonction des moteurs, dont sa filiale assure l'entretien ?
(f) Quelle Cie. aérienne, telle que LH, ayant une filiale dans le MRO, de la qualité de Lufthansa Technik, a besoin de négocier son choix de moteurs en fonction des seuls moteurs dont cette filiale assure l'entretien, quand, pour assurer l'assise large et solide de ladite filiale, en augmentant la variété de l'offre, la Société mère (Cie. aérienne) aurait un intérêt objectif à prendre le moteur rival (lorsqu'il existe un choix, .. surtout quand, dans le cadre du choix entre le GEnx de GE et le RR Trent 1000, il y a tout pour recommander objectivement celui-ci plutôt que celui-la) ?
(g) Pourquoi Lufthansa n'aurait-il pas la même perception que BA (Groupe IAG) & AF / AF-KLM, et conclure qu'il y a de la place pour le B787 et l'A350-XWB (variantes à déterminer ) dans sa flotte ?
(h) Est-ce que ceux, qui font les questions et les réponses sur ces types de sujets, comme s'ils étaient le grand manitou', .... connaissent les moteurs pour lesquels Lufthansa Technik offre ses "Services hauts-de-gamme" pour les moteurs ("TES" / "Total Engine Support") ?
On dirait qu'il n'en est rien ! Sous réserve de modification récente, voici la situation , en réponse à cette question , ici, sous (h) :
- CFM International: CFM56-2C, -3, -5A, -5B, -5C, -7B
- General Electric: CF34, CF6-50, CF6-80C2, -E1, CJ610/CF700
- IAE: V2500-A5, -D5
- Rolls-Royce: RB211-535, Trent 500, Trent 700, Trent 900
- Pratt & Whitney: PW100, PW150, JT9D, JT15D, PW4000-94.
Aussi, nous insistons sur le point suivant : "Lairframer "ne peut pas donner l'instruction au client de faire assurer le MRO-moteurs par l'atelier du chois de "l'airframer" !
- Les Forumistes qui avalent tous les bobards qu'on peut lire dans cette feuille de chou, LeehamNews, ne se rendent même pas compte que LeehamNews a monté son bateau sur le dossier MRO, confié par JAL à Lufthansa Technik, sur l'aspect GE / GEnx, sans comprendre que ce dossier exclut LES MOTEURS.
- Dans nois écrits jusqu'ici, nous n'avons rien dit ! Nous avons attendu qu'il y ait une réaction !
- Résultat ? Rien !
- Vraiment, .... le silence de l'ignardise ! Pire que ça, dans toute cette agitation, il y a certains qui essaient d'y remettre une couche ! Il croient que c'est avec l'accord de Boeing que JAL est allé s'adresser à Lufthansa Technik !
- Ils essaient de nous raconter de nouveau que RR devrait accorder à AFI tpout l'entretien de tous les moteurs RR Trent XWB en exploitation, chez tous les opérateurs concernés !
LeehamNews et les scribouillards qui gobent ses âneries, n'ont ils pas compris que :
- "Total Component Support (TCS) contract" ne concerne que l'airframe, et pas du tout les moteurs, ... pas du tout ?
Total Component Support TCS
Lien :An airline operator is usually faced with a choice: either greater aircraft availability and therefore an inherent need to tie up a lot of capital in a big spare-parts inventory, or low costs.
Well, Lufthansa Technik Total Component Support TCS meets both requirements at the same time.
And that's not all. If so desired, Lufthansa Technik experts will take care of all aspects of supplying the fleet with components from writing the specifications, initial provisioning studies, home base allocation to repair and overhaul, troubleshooting, documentation and engineering services. And all at the highest quality level with the cumulative professionalism gained from 40 years of hands-on experience.
When an airline customer becomes a member of the Lufthansa Technik components pool, the operating costs go down to a level normally available only to operators of much larger fleets. In fact, membership equals being part of a fleet totaling nearly 400 Boeing and Airbus jetliners of all types. Ultra-sophisticated logistics ensure that everything needed reaches their destination in the shortest possible time wherever in the world the aircraft happens to be.
------------------------
Capabilities (ceci veut dire : "Lufthansa Technik's Capabilities").
- A300, A310
- A318, A319, A320, A321
- A330, A340
- 737 CL, NG
- 747
- 757
- 767
- 777
- 787
- MD-11
- CRJ 100, 200, 700, 900
- E-Jet
- Q400
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Voilà !
Quelle est la vraie étendue des connaissances des 'journalistes' de LeehamNews, ... dans les sujets sur lesquels ils écrivent ? Et celles des Forumistes qui gobent leurs écrits,.... qu'ils véhiculent bêtement, ensuite, sans discernement, sur le WWW ?
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par Jeannot Ven 09 Déc 2011, 15:54
La livraison du premier 787 de JAL serait décalée à la mi-février.
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Dans cette histoire JAL aura été fidèle et patient. Une fidélité sans aucun doute bien récompensée...Japan Airlines 787 Delivery Slips To February
Japan Airlines (JAL) has revealed the first four international routes to be flown with its Boeing 787s, although the carrier now expects first delivery of the aircraft will slip to February.
While JAL is still discussing delivery dates with Boeing, President Masaru Onishi says the initial aircraft will likely arrive in mid-February. JAL previously said this would occur in December. The carrier will be the first to take delivery of the GE-powered version of the 787.
JAL forecast it would receive five 787s during its current fiscal year, which runs through the end of March, but now has lowered this projection to four aircraft.
The airline already announced that it would use the 787 for a new Tokyo Narita-Boston route, beginning April 22, although this may not be the first route for the 787. Onishi says the aircraft also will be used on three other existing international routes, beginning in the spring. These will be flights from Tokyo Narita to Moscow and Delhi, and from Tokyo Haneda to Beijing.
Onishi says the additional three routes were chosen because they are medium-sized in terms of demand and have a substantial percentage of business travelers. The 787s probably will not completely take over from the 777s currently serving these routes.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Ven 09 Déc 2011, 17:27
Merci, Jeannot.
En tant que quasi client de lancement (seul candidat pour le B787-3), la JaAL n'avait pas le choix. Etant donné la charge de travail attribuée au Japon (et, dans les projets de financement initiaux, montés de manière totalement "illégale", et ensuite rectifiés, pour être 'techniquement' dans le cadre de la légalité, .... mais pas du tout selon l'esprit....), la JAL n'avait pas l'option d'abandonner ou de diluer sa fidélité.
Ce genre d'article n'est pas très utile pour Boeing.
En tant que quasi client de lancement (seul candidat pour le B787-3), la JaAL n'avait pas le choix. Etant donné la charge de travail attribuée au Japon (et, dans les projets de financement initiaux, montés de manière totalement "illégale", et ensuite rectifiés, pour être 'techniquement' dans le cadre de la légalité, .... mais pas du tout selon l'esprit....), la JAL n'avait pas l'option d'abandonner ou de diluer sa fidélité.
Ce genre d'article n'est pas très utile pour Boeing.
SEVRIEN- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par Jeannot Mer 21 Mar 2012, 13:29
Japan Aorlines va recevoir son prmier 787 le 25 mars.
[url=http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=comm&id=news/awx/2012/03/21/awx_03_21_2012_p0-438655.xml&headline=JAL Reveals Delivery Date For First 787][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Reveals Delivery Date For First 787[/url]
JAL Reveals Delivery Date For First 787
Japan Airlines finally has a firm date for the delivery of its first Boeing 787, and the carrier confirms that its inaugural commercial 787 flight will be Tokyo-Boston.
The first of its 45 orders is set to be handed over on March 25 in Seattle. Multiple program delays have forced JAL to delay its first delivery estimates several times. The most recent guidance, issued in mid-February, was that it would occur in late March.
The debut commercial flight of the 787 on the Boston route will be on April 22. JAL had set the launch date for this new route several months ago, although it had hoped to begin flying the 787 on some existing international routes before the Boston flight began. The carrier had planned to introduce the aircraft on its New Delhi, Moscow and Beijing routes sequentially from late March. But the delivery delays mean these plans have been pushed back.
JAL now says it will deploy 787 service on these three existing routes, along with Singapore, “as soon as subsequent aircraft are delivered and all necessary preparations are completed.” The carrier also plans to use the 787 to launch another new route – to San Diego – in December.
After boosting its orders last month, JAL’s order comprises 25 787-8s and 20 of the -9 version, with the -9 deliveries expected to begin from the carrier’s 2015 fiscal year. The airline’s 787-8s will be configured with 42 business class and 144 economy seats. JAL says the business class seats will be 2 in. wider than those currently fitted on its Boeing 777s, and the economy seats will be just under an inch wider.
The flight schedule for the first 787 will see it leaving Seattle at 4 p.m. on March 26, arriving at 6.30 p.m. on March 27 at Tokyo Narita International Airport.
[url=http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=comm&id=news/awx/2012/03/21/awx_03_21_2012_p0-438655.xml&headline=JAL Reveals Delivery Date For First 787][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Reveals Delivery Date For First 787[/url]
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Jeannot- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Lun 26 Mar 2012, 06:31
Merci, Jeannot.
Force est de reconnaître que l'avion a une belle ligne.
Force est de reconnaître que l'avion a une belle ligne.
SEVRIEN- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Dim 29 Juil 2012, 08:24
Bonjour, chers tous.
"Engine Issue" / incident moteur (présumé).
Voir sous topic "Incidents de moteur présumés", ... rubrique "Incidents, Accidents, Sécurité Aérienne".
"Engine Issue" / incident moteur (présumé).
Voir sous topic "Incidents de moteur présumés", ... rubrique "Incidents, Accidents, Sécurité Aérienne".
SEVRIEN a écrit:Bonjour, chers tous.
-------------
Oh, oh ! Incident moteur de GEnx-1B sur B787 et sur la piste de Charleston.
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Originally published Saturday, July 28, 2012 at 11:07 PM
By Seattle Times business staff.
787 suffers "engine issue" on Charleston runwayBoeing confirmed a 787 Dreamliner experienced "an engine issue" during runway testing, leading to an NTSB investigation. ........
SEVRIEN- Membre
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Re: Japan Airlines : JL : JAL
par SEVRIEN Jeu 07 Fév 2013, 16:30
Bonjour, chers tous.
---------------------------
Dans ces affaires de B787, il ne faut pas perdre de vue les intérêts des clients, ... des Cies. aériennes.
Cela devient tout de même très grave quand l'un des principales cies. clientes se trouve devant le problème que nous connaissons sur les B787, avec la quasi-obligation d'envisager la solution de bouche-trou suivante : prolonger la vie active des B767 !
Heureusement, il ne s'agit que de 2 appareils !
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Lien :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Flight International : JAL mulls 767 retention as 787 grounding continues
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By: Mavis Toh Singapore
12 hours ago : le 07 / 02 / 2013
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"Japan Airlines (JAL) could delay the retirement of two Boeing 767 aircraft in order to cope with the impact of the grounding of 787s on its fleet.
"The two aircraft were scheduled to be retired between April 2013 and March 2014, says a spokeswoman.
"JAL has implemented plans to use replacement aircraft on routes serviced by the 787s until 28 February. However, delaying the retirement of its 767s could indicate that the airline is preparing for a longer disruption to its 787 operations.
"Adjustments to flight operations on and after 1 March 2013 will be announced as soon as it has been decided," says JAL.
"When asked if there will be changes to the airline's 787 induction plans, the spokeswoman says: "JAL is not currently considering changing our orders."
"JAL has a fleet of seven 787-8s, and another 18 -8s and 20 787-9s on order.
"On 4 February, All Nippon Airways (ANA) said it is in talks with Boeing to speed up the delivery of three 777 aircraft as its fleet of 17 787s remain grounded. The 777s were initially scheduled to be delivered between April 2013 and March 2014.
"The carrier is also considering to postpone the retirement of an Airbus A320 narrowbody that was scheduled for March.
Both ANA and JAL, which together own about half of the world's 787 fleet, have had to cancel hundreds of flights and deploy other aircraft on routes served using the 787.
"Japan's transport ministry ordered the grounding of the Japanese 787 fleet on 17 January, following a directive issued by the US Federal Aviation Administration after an ANA 787 had to make an emergency landing because of a battery-related problem.
"The 787s have been grounded for three weeks, but investigations into the cause of the battery failures do not appear to have yielded any results.
"The National Transportation Safety Board said on 6 February that the ongoing probe of the battery failures is still "weeks" away from determining a root cause."
"Boeing has also asked the US FAA to allow 787 test flights, but the agency has not announced its decision."
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"No Comment".
Sur les 'réseaux sociaux', il doit y avoir un paquet de contributeurs, qui, par le passé, ne voulaient pas vraiment s'attarder sur la distinction entre "fix" / 'solution temporaire' et "root cause", et qui vont finir par avoir mal à la tête devant le mur qu'est la "root cause".
Ils préféraient leurs hypothèses. Hmmm !
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Dans ces affaires de B787, il ne faut pas perdre de vue les intérêts des clients, ... des Cies. aériennes.
Cela devient tout de même très grave quand l'un des principales cies. clientes se trouve devant le problème que nous connaissons sur les B787, avec la quasi-obligation d'envisager la solution de bouche-trou suivante : prolonger la vie active des B767 !
Heureusement, il ne s'agit que de 2 appareils !
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Flight International : JAL mulls 767 retention as 787 grounding continues
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By: Mavis Toh Singapore
12 hours ago : le 07 / 02 / 2013
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"Japan Airlines (JAL) could delay the retirement of two Boeing 767 aircraft in order to cope with the impact of the grounding of 787s on its fleet.
"The two aircraft were scheduled to be retired between April 2013 and March 2014, says a spokeswoman.
"JAL has implemented plans to use replacement aircraft on routes serviced by the 787s until 28 February. However, delaying the retirement of its 767s could indicate that the airline is preparing for a longer disruption to its 787 operations.
"Adjustments to flight operations on and after 1 March 2013 will be announced as soon as it has been decided," says JAL.
"When asked if there will be changes to the airline's 787 induction plans, the spokeswoman says: "JAL is not currently considering changing our orders."
"JAL has a fleet of seven 787-8s, and another 18 -8s and 20 787-9s on order.
"On 4 February, All Nippon Airways (ANA) said it is in talks with Boeing to speed up the delivery of three 777 aircraft as its fleet of 17 787s remain grounded. The 777s were initially scheduled to be delivered between April 2013 and March 2014.
"The carrier is also considering to postpone the retirement of an Airbus A320 narrowbody that was scheduled for March.
Both ANA and JAL, which together own about half of the world's 787 fleet, have had to cancel hundreds of flights and deploy other aircraft on routes served using the 787.
"Japan's transport ministry ordered the grounding of the Japanese 787 fleet on 17 January, following a directive issued by the US Federal Aviation Administration after an ANA 787 had to make an emergency landing because of a battery-related problem.
"The 787s have been grounded for three weeks, but investigations into the cause of the battery failures do not appear to have yielded any results.
"The National Transportation Safety Board said on 6 February that the ongoing probe of the battery failures is still "weeks" away from determining a root cause."
"Boeing has also asked the US FAA to allow 787 test flights, but the agency has not announced its decision."
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"No Comment".
According to a Wall Street Journal report, Boeing has proposed a battery redesign as an interim solution for airlines, while the investigation of the root cause of the failures by the US and Japanese authorities continues.
Sur les 'réseaux sociaux', il doit y avoir un paquet de contributeurs, qui, par le passé, ne voulaient pas vraiment s'attarder sur la distinction entre "fix" / 'solution temporaire' et "root cause", et qui vont finir par avoir mal à la tête devant le mur qu'est la "root cause".
Ils préféraient leurs hypothèses. Hmmm !
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