Curtiss P-1 Hawk
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Re: Curtiss P-1 Hawk
AT-4 and AT-5 trainers
Two single-seat advanced trainer variants were placed into production, the AT-4 and AT-5A, using [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines. All were re-engined with Curtiss D-12D engines and reverted to use as fighters, designated P-1D and P-1F respectively. Five AT-4/XAT-5 test variants were re-classified as P-1E.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Two single-seat advanced trainer variants were placed into production, the AT-4 and AT-5A, using [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engines. All were re-engined with Curtiss D-12D engines and reverted to use as fighters, designated P-1D and P-1F respectively. Five AT-4/XAT-5 test variants were re-classified as P-1E.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Curtiss P-1 Hawk
Operational history
On June 23, 1924, taking off at 3:58 A.M., Army [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] left [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],
New York, in PW-8 24-204, modified with additional fuel and oil tanks, made a dawn-to-dusk transcontinental flight across the US.
Refueling five times, he landed at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], San Francisco, California, at 9:46 p.m., one minute before dusk, covering 2,670 mi (4,297 km) in 20 hours and 48 minutes.
His flight time included four planned 30-minute stops at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; and an unplanned stop in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for additional fuel when a muddy field in Missouri did not permit him to take on a full load. He also lost an hour at McCook to repair a broken fuel valve after an over-eager mechanic had over-torqued the valve, damaging it.
On June 23, 1924, taking off at 3:58 A.M., Army [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] left [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien],
New York, in PW-8 24-204, modified with additional fuel and oil tanks, made a dawn-to-dusk transcontinental flight across the US.
Refueling five times, he landed at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], San Francisco, California, at 9:46 p.m., one minute before dusk, covering 2,670 mi (4,297 km) in 20 hours and 48 minutes.
His flight time included four planned 30-minute stops at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; and [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]; and an unplanned stop in [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for additional fuel when a muddy field in Missouri did not permit him to take on a full load. He also lost an hour at McCook to repair a broken fuel valve after an over-eager mechanic had over-torqued the valve, damaging it.
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Re: Curtiss P-1 Hawk
The original fifteen P-1s served in the 27th and 94th Pursuit Squadrons, [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The first Hawk to serve with the Air Corps in quantity was the P-1A (17th, 27th, and 94th Pursuit Squadrons) beginning in 1925.
In October 1928 the largest order of 33 P-1s was made.
These were delivered by April 1929 as P-1Cs.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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The AT-4 and AT-5 trainer variants served with the 43rd Pursuit Squadron (School) at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Texas.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The first Hawk to serve with the Air Corps in quantity was the P-1A (17th, 27th, and 94th Pursuit Squadrons) beginning in 1925.
In October 1928 the largest order of 33 P-1s was made.
These were delivered by April 1929 as P-1Cs.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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The AT-4 and AT-5 trainer variants served with the 43rd Pursuit Squadron (School) at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Texas.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Curtiss P-1 Hawk
Variants
While a total of 202 Hawks were built in the basic variants PW-8, P-1, P-2, P-3, P-5, AT-4 and AT-5, conversions resulted in 148 having a P-1 designation.
XPW-8
3 manufactured, one modified to XPW-8A and later XPW-8B standard, one converted to CO-X two-seat observation aircraft.
PW-8
25 produced and flown by 17th Pursuit Squadron
XPW-8A
An XPW-8 converted with a new cooling system and modified wings for trials
XPW-8B
Model 34 - The XPW-8A fitted with single-bay tapered wing as prototype for the P-1 series.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
While a total of 202 Hawks were built in the basic variants PW-8, P-1, P-2, P-3, P-5, AT-4 and AT-5, conversions resulted in 148 having a P-1 designation.
XPW-8
3 manufactured, one modified to XPW-8A and later XPW-8B standard, one converted to CO-X two-seat observation aircraft.
PW-8
25 produced and flown by 17th Pursuit Squadron
XPW-8A
An XPW-8 converted with a new cooling system and modified wings for trials
XPW-8B
Model 34 - The XPW-8A fitted with single-bay tapered wing as prototype for the P-1 series.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Curtiss P-1 Hawk
P-1
Model 34A - Production version of the XPW-8B with modified rudder and additional wing center strut, and Clark Y aerofoil, powered by 435 hp (324 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (D12), 10 built.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
P-1A
Model 34G - P-1 with 3-inch fuselage stretch, larger wheels and revised fuel system, 25 built with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine and three conversions from P-2. Final two converted to XAT-4 Trainer and XP-3 racer prototypes. Delivered in 1926.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Model 34A - Production version of the XPW-8B with modified rudder and additional wing center strut, and Clark Y aerofoil, powered by 435 hp (324 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (D12), 10 built.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
P-1A
Model 34G - P-1 with 3-inch fuselage stretch, larger wheels and revised fuel system, 25 built with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] engine and three conversions from P-2. Final two converted to XAT-4 Trainer and XP-3 racer prototypes. Delivered in 1926.[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
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Re: Curtiss P-1 Hawk
P-1D
24 conversions from AT-4 trainers, re-engined with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (D-12D) engines.
P-1E
4 conversion from AT-5 trainers re-engined with 440 hp (328 kW) V-1150-3 built as AT-4s and converted to XAT-5 prototype. All re-engined and converted to P-1E.
P-1F
24 conversions from AT-5A trainers, one conversion from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], all re-engined with a 440 hp (328 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1929.
24 conversions from AT-4 trainers, re-engined with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (D-12D) engines.
P-1E
4 conversion from AT-5 trainers re-engined with 440 hp (328 kW) V-1150-3 built as AT-4s and converted to XAT-5 prototype. All re-engined and converted to P-1E.
P-1F
24 conversions from AT-5A trainers, one conversion from [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], all re-engined with a 440 hp (328 kW) [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in 1929.
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