ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
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Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Mar 29 Jan 2013, 08:00
Bonjour, chers tous.
Nous avons été tellement inondés par les déferlantes d'écrits sur le B787, que nous avons oublié un peu les clients.
Par conséquent, j'ai jugé (à tort ou à raison) préférable de mettre cette nouvelle là où la décision (même forcée) a été prise : soit, chez la Cie. aérienne cliente, ANA.
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ANA Cancels Another 379 Flights - January 28, 2013
Nous avons été tellement inondés par les déferlantes d'écrits sur le B787, que nous avons oublié un peu les clients.
Par conséquent, j'ai jugé (à tort ou à raison) préférable de mettre cette nouvelle là où la décision (même forcée) a été prise : soit, chez la Cie. aérienne cliente, ANA.
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ANA Cancels Another 379 Flights - January 28, 2013
Il ne faut pas perdre de vue l'aspect négatif concret pour les Cies. aériennes. Car c'est ici que se joue le début des calculs des compensations. Attendez que Monsieur Al BAKER commence à demander à Boeing d'ouvrir son chéquier !All Nippon Airways, which has the biggest fleet of Boeing 787s cancelled another 379 flights scheduled for February 1-18, almost doubling the number of its cancellations.
Cela commence à s'accumuler de manière sensible & visible!The latest cancellations brings the number of ANA flights stopped since the January 16 emergency landing in western Japan to 838. All 787s have been grounded since January 17 due to unexplained battery problems.
Voilà une réalité concrète, aussi.ANA, which has 17 of the 50 Dreamliners that Boeing has delivered to airlines to date, said the cancellations have affected more than 82,620 passengers.
ANA ne donne pas dans l'hyperbole.ANA may have to scale back its next 2-year plan as it considers the mounting cost of the new aircraft's grounding.
Il convient d'espérer un "breakthrough" !US safety officials looking into a battery fire on a 787 said on Thursday they are nowhere close to completing their probe, raising the prospect of a lengthy suspension for the technologically advanced aircraft.
SEVRIEN- Membre
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Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Mar 29 Jan 2013, 08:17
Rebonjour, chers tous.
Cela vaut la peine de lire cet article d'Air & Cosmos & de suivre la vidéo.
J'espère que ceci ne fera pas de doublon.
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Enquête Boeing 787 : il reste "beaucoup de travail à faire"
Le 25/01/2013 Par Duncan Macrae
La présidente du National Transportation Safety Board (NTSB) Deborah Hersman a déclaré à propos de l’enquête en cours au sujet des batteries Li-ion du Boeing 787 qu’il reste encore "beaucoup de travail à faire". La déclaration a été faite le 24 janvier lors d'un point presse à Washington à propos des investigations menées par le NTSB.
Plus de deux semaines de travail de la part des spécialistes de l’agence de sécurité américaine n’ont toujours pas permis de faire la lumière sur la cause des incidents qui ont eu lieu, à neuf jours d’intervalle, sur deux Dreamliner en service avec Japan Airlines, le 7 janvier dernier, et All Nippon Airways, le 16 janvier.
L’absence de progrès décisif dans l’enquête – et donc le prolongement de l’interdiction de vol du 787 – constituent une mauvaise nouvelle pour le constructeur américain qui se voit contraint d’arrêter les livraisons d’appareils qui continuent pour l’instant de sortir des chaînes d’assemblage.
Images de la baie électronique du 787 de JAL (voir l'article)
Le NTSB américain mène l’enquête sur le départ d’incendie à bord du 787 de JAL à Boston, alors que son homologue japonais (JTSB) est en charge d’élucider l’incident ayant affecté l’appareil d’ANA au Japon. Une collaboration permanente est assurée entre les deux enquêtes.
Selon Deborah Hersman l’objectif prioritaire est de déterminer pourquoi les multiples dispositifs de sécurité n’ont pas fonctionné comme ils auraient dû.
Les divers examens déjà réalisés ont mis en évidence des traces de courts circuits et d’échauffements incontrôlés mais sans pouvoir restituer la chronologie précise des événements ni même affirmer si ces phénomènes étaient à l’origine du problème ou bien s’ils étaient le résultat d’autres dysfonctionnements.
Les huit cellules de la batterie endommagée du 787 de JAL (à droite), comparées avec une batterie neuve. (voir l'article)
Les examens ont porté notamment sur la batterie elle-même et ses éléments constitutifs (cellules, électrodes et régulateur de charge). Les cellules ont été scannées, demontées et examinées au microscope dans les laboratoires du NTSB.
Rappelons que les batteries en question sont fournies par l’entreprise japonaise GS Yuasa, que le système de régulation de la charge est réalisé par Securaplane Technologies aux Etats-Unis et que Thales a la maîtrise d’œuvre de l’ensemble du système de conversion de puissance électrique du 787 au sein duquel les batteries sont intégrées.
Pour bien comprendre le principe de fonctionnement d'une batterie Li-ion regarder cette video:
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Cela vaut la peine de lire cet article d'Air & Cosmos & de suivre la vidéo.
J'espère que ceci ne fera pas de doublon.
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Enquête Boeing 787 : il reste "beaucoup de travail à faire"
Le 25/01/2013 Par Duncan Macrae
La présidente du National Transportation Safety Board (NTSB) Deborah Hersman a déclaré à propos de l’enquête en cours au sujet des batteries Li-ion du Boeing 787 qu’il reste encore "beaucoup de travail à faire". La déclaration a été faite le 24 janvier lors d'un point presse à Washington à propos des investigations menées par le NTSB.
Plus de deux semaines de travail de la part des spécialistes de l’agence de sécurité américaine n’ont toujours pas permis de faire la lumière sur la cause des incidents qui ont eu lieu, à neuf jours d’intervalle, sur deux Dreamliner en service avec Japan Airlines, le 7 janvier dernier, et All Nippon Airways, le 16 janvier.
L’absence de progrès décisif dans l’enquête – et donc le prolongement de l’interdiction de vol du 787 – constituent une mauvaise nouvelle pour le constructeur américain qui se voit contraint d’arrêter les livraisons d’appareils qui continuent pour l’instant de sortir des chaînes d’assemblage.
Images de la baie électronique du 787 de JAL (voir l'article)
Le NTSB américain mène l’enquête sur le départ d’incendie à bord du 787 de JAL à Boston, alors que son homologue japonais (JTSB) est en charge d’élucider l’incident ayant affecté l’appareil d’ANA au Japon. Une collaboration permanente est assurée entre les deux enquêtes.
Selon Deborah Hersman l’objectif prioritaire est de déterminer pourquoi les multiples dispositifs de sécurité n’ont pas fonctionné comme ils auraient dû.
Les divers examens déjà réalisés ont mis en évidence des traces de courts circuits et d’échauffements incontrôlés mais sans pouvoir restituer la chronologie précise des événements ni même affirmer si ces phénomènes étaient à l’origine du problème ou bien s’ils étaient le résultat d’autres dysfonctionnements.
Les huit cellules de la batterie endommagée du 787 de JAL (à droite), comparées avec une batterie neuve. (voir l'article)
Les examens ont porté notamment sur la batterie elle-même et ses éléments constitutifs (cellules, électrodes et régulateur de charge). Les cellules ont été scannées, demontées et examinées au microscope dans les laboratoires du NTSB.
Rappelons que les batteries en question sont fournies par l’entreprise japonaise GS Yuasa, que le système de régulation de la charge est réalisé par Securaplane Technologies aux Etats-Unis et que Thales a la maîtrise d’œuvre de l’ensemble du système de conversion de puissance électrique du 787 au sein duquel les batteries sont intégrées.
Pour bien comprendre le principe de fonctionnement d'une batterie Li-ion regarder cette video:
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SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Jeu 31 Jan 2013, 11:41
Bonjour, chers tous.
ANA commence à compter (Article de "Flight International"). Il est permis de poser plusieurs questions pertinentes, en se conformant aux 'standards de haute facture', visés par les Responsables et Forumistes de ce Forum.
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ANA 787 grounding to cost $15m in January revenue - By: Greg Waldron Singapore
Qui va oser dire que 'ce gros titre' ("headline") n'est qu'une opinion qui n'engage que "Flight International" ?
Qui va dire que ce gros titre engage les seules responsabilités d'ANA et de "Flight International"?
Il conviendrait de demander à Boeing, et à ses Avocats, où se positionne les responsabilités, et de quelles "parties (prenantes) / acteurs" les responsabilités sont engagées.
Qui va essayer de contester le fait (non pas la spéculation) qu'ANA soit déjà en train de :
Quelles que soient les questions qu'on pose au sujet des préjudices subis par les Cies. aériennes, clientes de Boeing, et exploitant les B787, la responsabilité de Boeing, et, peut-être, d'autres parties (à déterminer) est très certainement engagée (niveau / hauteur d'engagement à déterminer, bien entendu).
Et, j'ajoute respectueusement, que cette conclusion n'engage pas plus mes responsabilités que l'article n'engage celles de Flight International & / ou d'ANA.
ANA commence à compter (Article de "Flight International"). Il est permis de poser plusieurs questions pertinentes, en se conformant aux 'standards de haute facture', visés par les Responsables et Forumistes de ce Forum.
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ANA 787 grounding to cost $15m in January revenue - By: Greg Waldron Singapore
Qui va oser dire que 'ce gros titre' ("headline") n'est qu'une opinion qui n'engage que "Flight International" ?
Qui va dire que ce gros titre engage les seules responsabilités d'ANA et de "Flight International"?
Il conviendrait de demander à Boeing, et à ses Avocats, où se positionne les responsabilités, et de quelles "parties (prenantes) / acteurs" les responsabilités sont engagées.
Qui va oser mettre en question ce chiffrage ? Qui croit que ces estimations n'aient pas été validées par les Auditeurs Indépendants ("Independent Auditors"), selon les bases et principes comptables internationalement acceptés, selon les normes et méthodes dites de "best practice" ?All Nippon Airways says flight cancellations associated with the grounding of its Boeing 787 fleet will reduce its revenue for the month of January by Y1.4 billion ($15.4 million).
Qui va essayer de contester le fait (non pas la spéculation) qu'ANA soit déjà en train de :
- prendre les chiffres "réels" de pertes de revenus de janvier 2013 (pertes en terme de 'manque à gagner' / "short-fall", par rapport au Business Plan et à ses chiffres budgétés pour ledit mois de janvier 2013, définitivement perdus, car, selon les conventions comptables, la prudence et la réalité dictent le principe que 'janvier soit passé, et ne puisse pas revenir'), comme base ou point de départ, pour
- prévoir les meilleures estimations, de "shortfalls" futurs de revenus, pour les mois à venir, selon les bases estimatives, en conformité avec la prudence, sans aller jusqu'au pessimisme le plus noir ?
Qui va oser contester cette déclaration ? Qui va oser dire à ANA que cette donnée n'engage qu'ANA ? Qui dirait aux avocats de Boeing qu'il 'n'y a qu'à' remettre en question les dires d'ANA ?Since the grounding of the 787 on 17 January, ANA says it has cancelled 459 domestic and international flights.
Qui va contester cette phrase d'ANA ? Surtout quand elle réfléchit les positions des Autorités de tutelle des USA et du Japon ? Qui va dire à ces Autorités que ce genre de déclaration n'engage que ses 'auteurs' ou 'émetteurs' ?"It remains unclear as to when the aircraft will resume normal service," it adds.
Voir ma remarque ci-dessus ! Ceci est l'indication claire et irréfutable que les chiffres ont été examinés et évalués (à proprement parler, et non pas 'audités', mais assujettis à une "critical appraisal" / 'appréciation critique', contenant les contrôles de cohérence d'usage), par les Auditeurs Indépendants. J'assume.ANA made the disclosure in its results announcement for the nine months ended 31 December 2012.
Oui.The US Federal Aviation Administration issued a directive ordering the grounding of all US-registered 787s on 16 January, after an ANA 787 had to make an emergency landing because of a battery problem. Regulators worldwide have since issued similar directives to ground the aircraft type.
ANA, the launch customer of the 787, operates 17 examples of the type.
Quelles que soient les questions qu'on pose au sujet des préjudices subis par les Cies. aériennes, clientes de Boeing, et exploitant les B787, la responsabilité de Boeing, et, peut-être, d'autres parties (à déterminer) est très certainement engagée (niveau / hauteur d'engagement à déterminer, bien entendu).
Et, j'ajoute respectueusement, que cette conclusion n'engage pas plus mes responsabilités que l'article n'engage celles de Flight International & / ou d'ANA.
Dernière édition par GAIA le Jeu 31 Jan 2013, 22:14, édité 4 fois (Raison : Petite retouche, qui ne change nullement le message. 2ème & 3ème edit = correction de fautes de frappe)
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Ven 01 Fév 2013, 02:25
Bonjour, chers tous.
ANA commence à bouger, et à préparer ses approches vers Boeing, en matière de "compensations".
Les chiffrages mentionnés dans le messsage ci-dessus, et les éléments connexes évoqués, vont, sans doute, aider aux calculs ultérieurement. On dirait ANA doit être au stade de 'poser ses jalons'. Voir article ci-après ("Seattle Times").
-------------------
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Gonzaga's Kelly Olynyk - Originally published January 31, 2013
ANA to seek damages from Boeing for 787 woes
Japan's All Nippon Airways is prepared to recoup from Boeing whatever damages it suffers from flight cancellations and other costs caused by the worldwide grounding of 787 jets, a senior executive said Thursday.
By YURI KAGEYAMA - AP Business Writer
TOKYO — Japan's All Nippon Airways is prepared to recoup from Boeing whatever damages it suffers from flight cancellations and other costs caused by the worldwide grounding of 787 jets, a senior executive said Thursday.
All Nippon Airways Co. Chief Financial Officer Kiyoshi Tonomoto said the airline was focused on investigating the cause of the 787 battery problems, and it was not yet in damage negotiations with Boeing Co. He also said efforts were focused on minimizing flight disruptions and revenue losses by using other aircraft.
All 50 Boeing 787s in use around the world were grounded earlier this month after a lithium-ion battery in a 787 operated by ANA overheated. The plane was forced to make an emergency landing at an airport in southwestern Japan, shortly after takeoff. Earlier in January, a 787 operated by ANA's rival Japan Airlines, suffered a battery fire while parked at a Boston airport.
ANA and JAL were the first carriers to stop flying the 787 jets, known as the Dreamliner.
ANA, the eighth biggest airline in the world by revenue, stuck to its forecast for a 40 billion yen ($440 million) profit in the current fiscal year, up nearly 12 percent from the previous year, despite the 787 woes.
The number of international passengers for the April-December period jumped 10 percent, while the number of domestic passengers rose nearly 7 percent, and as both business and leisure travel picked up for ANA. The recovery came despite a fall in travel to China, where anti-Japanese sentiment flared up over a territorial dispute in the latter half of 2012.
Boeing CEO Jim McNerney said Wednesday the U.S. manufacturer is sticking with plans to speed up 787 production and sees no reason to drop the lithium-ion batteries.
Airlines have been replacing 787 batteries at a rate that's "slightly higher" than Boeing had expected, but they were being replaced for maintenance reasons, not for safety concerns, he said.
McNerney said "good progress" is being made in finding the cause of the problems, but didn't have a timeline for when the plane would get back in the air.
The 787 is an innovative aircraft. It is powered by electricity more than older aircraft and its body is carbon fiber, not aluminum like standard planes. Major Japanese manufacturers have supplied key parts of the jet, including the lithium-ion battery at the center of the investigation.
The battery's manufacturer, GS Yuasa, based in Kyoto, has refused comment while the investigation is ongoing.
ANA commence à bouger, et à préparer ses approches vers Boeing, en matière de "compensations".
Les chiffrages mentionnés dans le messsage ci-dessus, et les éléments connexes évoqués, vont, sans doute, aider aux calculs ultérieurement. On dirait ANA doit être au stade de 'poser ses jalons'. Voir article ci-après ("Seattle Times").
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Gonzaga's Kelly Olynyk - Originally published January 31, 2013
ANA to seek damages from Boeing for 787 woes
Japan's All Nippon Airways is prepared to recoup from Boeing whatever damages it suffers from flight cancellations and other costs caused by the worldwide grounding of 787 jets, a senior executive said Thursday.
By YURI KAGEYAMA - AP Business Writer
TOKYO — Japan's All Nippon Airways is prepared to recoup from Boeing whatever damages it suffers from flight cancellations and other costs caused by the worldwide grounding of 787 jets, a senior executive said Thursday.
All Nippon Airways Co. Chief Financial Officer Kiyoshi Tonomoto said the airline was focused on investigating the cause of the 787 battery problems, and it was not yet in damage negotiations with Boeing Co. He also said efforts were focused on minimizing flight disruptions and revenue losses by using other aircraft.
On dirait que c'est surtout sur ce plan qu'ANA a envier de mettre Boeing devant ses responsabilités. En zffzt, c'st à partir de la plate-forme qu'est la sécurité ("air-safety") de ses passagers que la Cie. aérienne va avoir les arguments les plus sensibles & solides."But we will negotiate with Boeing," Tonomoto told reporters. "We are now focusing on assuring safety for our customers."
Voilà une reprise d'éléments traités / évoqués dans le post ci-dessus.ANA, the biggest customer for the Dreamliner with 17 of the jets in its fleet, canceled 459 domestic and international flights canceled this month, causing about 1.4 billion yen ($15.4 million) in lost revenue. It said it was unclear when the aircraft will be cleared by regulators to fly again.
All 50 Boeing 787s in use around the world were grounded earlier this month after a lithium-ion battery in a 787 operated by ANA overheated. The plane was forced to make an emergency landing at an airport in southwestern Japan, shortly after takeoff. Earlier in January, a 787 operated by ANA's rival Japan Airlines, suffered a battery fire while parked at a Boston airport.
ANA and JAL were the first carriers to stop flying the 787 jets, known as the Dreamliner.
Oui. A ce stade, et si le "grounding" ne dure pas trop loingtemps, le préjudice financier pourra être assez limité.Tonomoto said ANA revenue will be eroded by about 3 percent for this fiscal year ending March 31 if the 787 services can't be resumed, but that will translate to minimal impact on profit. Such losses will be gradually reduced over coming months, he said.
"It is not small," Tonomoto said of the 787 impact. "But it is not that great."
ANA, the eighth biggest airline in the world by revenue, stuck to its forecast for a 40 billion yen ($440 million) profit in the current fiscal year, up nearly 12 percent from the previous year, despite the 787 woes.
The number of international passengers for the April-December period jumped 10 percent, while the number of domestic passengers rose nearly 7 percent, and as both business and leisure travel picked up for ANA. The recovery came despite a fall in travel to China, where anti-Japanese sentiment flared up over a territorial dispute in the latter half of 2012.
C'est logique, dans les circonstancesANA's summer travel offerings were made on the assumption that it would have the 787 jets and so, if the grounding goes on longer, the plans will have to be remapped.
Flight plans for February and beyond were still undecided, and the carrier won't have a midterm plan until the 787 problems are cleared up, it said.
Oui. Le facteur 'clé' est la sécurité des passagers et de tout l'équipage.ANA hopes to fix whatever is wrong with the 787 as quickly as possible and, when services are ready to resume, hopes to give a full explanation so customers can feel the jets are safe, Tonomoto said.
Boeing CEO Jim McNerney said Wednesday the U.S. manufacturer is sticking with plans to speed up 787 production and sees no reason to drop the lithium-ion batteries.
Airlines have been replacing 787 batteries at a rate that's "slightly higher" than Boeing had expected, but they were being replaced for maintenance reasons, not for safety concerns, he said.
McNerney said "good progress" is being made in finding the cause of the problems, but didn't have a timeline for when the plane would get back in the air.
The 787 is an innovative aircraft. It is powered by electricity more than older aircraft and its body is carbon fiber, not aluminum like standard planes. Major Japanese manufacturers have supplied key parts of the jet, including the lithium-ion battery at the center of the investigation.
The battery's manufacturer, GS Yuasa, based in Kyoto, has refused comment while the investigation is ongoing.
Dans les circonstances, il lui est difficile de dévier de cette ligne de loyauté envers Boring et l'avion !Still, Tonomoto had only praise for the 787, for its fuel-efficiency but also for a cabin that's more comfortable for fliers than older aircraft.
"I think it is a fantastic plane," he said at the Transport Ministry. "Once this incident is dealt with, it will again be assessed as a quality plane."
Dernière édition par GAIA le Lun 04 Fév 2013, 10:17, édité 2 fois (Raison : Correction faute de ftappe)
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Lun 04 Fév 2013, 09:17
Bonjour, chers tous.
Article intéressant à lire sous lien :
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ANA Looking To Accelerate 777 Deliveries - February 3, 2013
"All Nippon Airways is in talks with Boeing to speed up the delivery of three 777s as its fleet of 787 Dreamliners remains grounded with undiagnosed battery problems, the Nikkei newspaper said on Sunday."
Bien entendu, par prudence managériale, ANA doit prévoir des mesures, destinées à atténuer les impacts négatifs et coûteux d'un "grounding" prolongé des B787.
Article intéressant à lire sous lien :
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ANA Looking To Accelerate 777 Deliveries - February 3, 2013
"All Nippon Airways is in talks with Boeing to speed up the delivery of three 777s as its fleet of 787 Dreamliners remains grounded with undiagnosed battery problems, the Nikkei newspaper said on Sunday."
Bien entendu, par prudence managériale, ANA doit prévoir des mesures, destinées à atténuer les impacts négatifs et coûteux d'un "grounding" prolongé des B787.
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Mer 06 Fév 2013, 08:12
Bonjour, chers tous.
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Thermal runaway seen in ANA 787 battery; Boeing wants test flights
February 5, 2013
By : Aaron KARP
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"The All Nippon Airways (ANA) Boeing 787 lithium ion battery that failed Jan. 16 exhibits signs of “thermal runaway,” according to Japanese investigators. Additionally, Boeing is asking US FAA to allow it to conduct 787 test flights.
"The Japan Transport Safety Board (JTSB) told reporters that the badly burned battery of the ANA B787 experienced an “uncontrollable high temperature” associated with thermal runaway, according to multiple reports from Tokyo. The .... NTSB has said the Japan Airlines (JAL) 787 lithium ion battery that sparked a fire in Boston Jan. 7 similarly shows indications of thermal runaway.
"The JTSB and NTSB both have been unable to determine a root cause of the lithium ion battery failures.
"As part of the effort to determine what happened on the two aircraft and facilitate the process of lifting the worldwide Dreamliner grounding, (the airframer) Boeing is asking FAA for permission to operate 787 test flights. An application for 787 test flights is “under evaluation” by FAA, a Boeing spokesperson told ATW. The company is not commenting further on the proposed flight testing.
"The ANA event—involving the main battery in the forward electronic equipment bay—occurred inflight and caused an unusual smell to permeate the aircraft, prompting an emergency landing. The JAL 787 event—involving the battery used to start the auxiliary power unit—led to an onboard fire while the aircraft was parked following a Tokyo-Boston flight."..."
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"No comment".
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Thermal runaway seen in ANA 787 battery; Boeing wants test flights
February 5, 2013
By : Aaron KARP
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"The All Nippon Airways (ANA) Boeing 787 lithium ion battery that failed Jan. 16 exhibits signs of “thermal runaway,” according to Japanese investigators. Additionally, Boeing is asking US FAA to allow it to conduct 787 test flights.
"The Japan Transport Safety Board (JTSB) told reporters that the badly burned battery of the ANA B787 experienced an “uncontrollable high temperature” associated with thermal runaway, according to multiple reports from Tokyo. The .... NTSB has said the Japan Airlines (JAL) 787 lithium ion battery that sparked a fire in Boston Jan. 7 similarly shows indications of thermal runaway.
"The JTSB and NTSB both have been unable to determine a root cause of the lithium ion battery failures.
"As part of the effort to determine what happened on the two aircraft and facilitate the process of lifting the worldwide Dreamliner grounding, (the airframer) Boeing is asking FAA for permission to operate 787 test flights. An application for 787 test flights is “under evaluation” by FAA, a Boeing spokesperson told ATW. The company is not commenting further on the proposed flight testing.
"The ANA event—involving the main battery in the forward electronic equipment bay—occurred inflight and caused an unusual smell to permeate the aircraft, prompting an emergency landing. The JAL 787 event—involving the battery used to start the auxiliary power unit—led to an onboard fire while the aircraft was parked following a Tokyo-Boston flight."..."
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"No comment".
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
Re: ANA (All Nippon Airways) ! NH ! ANA !
par SEVRIEN Jeu 07 Fév 2013, 01:13
Bonjour, chers tous.
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Le dossier B787 se complique. ANA annule des vols B787 jusqu'à la fin du mois de mars, 2013.
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February 7, 2013
ANA Cancels Boeing 787 Operation in March: Feb/Mar 2013 International Service Changes
by JL
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Update at 0030GMT 07FEB13
"As per 07FEB13 GDS inventory display and airline announcement, ANA extends Boeing 787 service cancellations until 30MAR13 inclusive. As a result, a number of International services are being affected for the month of February and March 2013."
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"No comment".
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Le dossier B787 se complique. ANA annule des vols B787 jusqu'à la fin du mois de mars, 2013.
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February 7, 2013
ANA Cancels Boeing 787 Operation in March: Feb/Mar 2013 International Service Changes
by JL
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Update at 0030GMT 07FEB13
"As per 07FEB13 GDS inventory display and airline announcement, ANA extends Boeing 787 service cancellations until 30MAR13 inclusive. As a result, a number of International services are being affected for the month of February and March 2013."
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"No comment".
SEVRIEN- Membre
- Messages : 20088
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