aeronewsline
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Pokémon Évolutions Prismatiques : ...
Voir le deal

Dassault Mirage III

+2
Questar
Hertre
6 participants

Page 9 sur 29 Précédent  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 19 ... 29  Suivant

Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:32

A SEPR liquid-fuel [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] was to provide additional burst thrust of 14.7 kN (3,300 lbf).

The aircraft had a tailless [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] configuration, with a 5% chord (ratio of airfoil thickness to length) and 60 degree sweep.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:33

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:34

The tailless delta configuration has a number of limitations.

The lack of a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] meant [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] cannot be used, resulting in a long takeoff run and a high landing speed.

The delta wing itself limits maneuverability; and suffers from buffeting at low altitude, due to the large wing area and resulting low [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].

However, the delta is a simple and pleasing design, easily built and robust, capable of high speed in a straight line, and with plenty of space in the wing for fuel storage.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:35

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:36

The first prototype of the Mystere-Delta, without afterburning engine or rocket motor and with an unusually large vertical stabiliser, flew on 25 June 1955.

After some redesign, reduction of the fin to more rational size, installation of afterburners and rocket motor, and renaming to Mirage I, in late 1955, the prototype attained Mach 1.3 in level flight without rocket assist, and Mach 1.6 with the rocket.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:38

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:38

However, the small size of the Mirage I restricted its armament to a single [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], and even before this time it had been prudently decided the aircraft was simply too tiny to carry a useful warload.

After trials, the Mirage I prototype was eventually scrapped.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:41

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:42

Dassault then considered a somewhat bigger version, the Mirage II, with a pair of [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] turbojets, but no aircraft of this configuration was ever built.

The Mirage II was bypassed for a much more ambitious design that was 30% heavier than the Mirage I and was powered by the new [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] afterburning turbojet with thrust of 43.2 kN (9,700 lbf).

The Atar was an axial flow turbojet, derived from the [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] design.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:45

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:45

The new fighter design was named the Mirage III.

It incorporated the new [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] concept, where changes to the cross section of an aircraft were made as gradual as possible, resulting in the famous "wasp waist" configuration of many supersonic fighters.

Like the Mirage I, the Mirage III had provision for a SEPR rocket engine.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:47

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:48

The prototype Mirage III flew on 17 November 1956, and attained a speed of Mach 1.52 on its seventh flight.

The prototype was then fitted with the SEPR rocket engine and with manually-operated intake half-cone shock
diffusers, known as souris ("mice"), which were moved forward as speed increased to reduce inlet turbulence.

The Mirage III attained a speed of Mach 1.8 in September 1957.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:50

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:50

The success of the Mirage III prototype resulted in an order for 10 pre-production Mirage IIIAs.

These were almost two meters longer than the Mirage III prototype, had a wing with 17.3% more area, a chord reduced to 4.5%, and an Atar 09B turbojet with afterburning thrust of 58.9 kN (13,230 lbf).

The SEPR rocket engine was retained, and the aircraft were fitted with Thomson-CSF Cyrano Ibis air intercept radar, operational avionics, and a drag chute to shorten landing roll.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:51

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:52

The first Mirage IIIA flew in May 1958, and eventually was clocked at Mach 2.2, making it the first European aircraft to exceed Mach 2 in level flight.

The tenth IIIA was rolled out in December 1959.

One was fitted with a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] 67 engine with thrust of 71.1 kN (16,000 lbf) as a test model for [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] evaluation, with the name "Mirage IIIO".

This variant flew in February 1961, but the Avon powerplant was not adopted.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Dim 01 Aoû 2010, 20:54

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:24

Mirage IIIC and Mirage IIIB

The first major production model of the Mirage series, the Mirage IIIC, first flew in October 1960.

The IIIC was largely similar to the IIIA, though a little under a half meter longer and brought up to full operational fit.

The IIIC was a single-seat interceptor, with an Atar 09B turbojet engine, featuring an "eyelet" style variable exhaust.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:26

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:27

The Mirage IIIC was armed with twin 30 mm [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], fitted in the belly with the gun ports under the air intake.

Early Mirage IIIC production had three stores pylons, one under the fuselage and one under each wing, but another outboard pylon was quickly added to each wing, for a total of five.

The outboard pylon was intended to carry a [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] (AAM), later replaced by [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:29

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:29

Although provision for the rocket engine was retained, by this time the day of the high-altitude bomber seemed to be over, and the SEPR rocket engine was rarely or never fitted in practice.

In the first place, it required removal of the aircraft's cannon, and in the second, apparently it had a reputation for setting the aircraft on fire.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:30

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Hertre Mer 04 Aoû 2010, 16:30

The space for the rocket engine was used for additional fuel, and the rocket nozzle was replaced by a ventral fin at first, and an airfield arresting assembly later.
Hertre
Hertre
CLUB

Messages : 2602

Revenir en haut Aller en bas

Dassault Mirage III - Page 9 Empty Re: Dassault Mirage III

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 9 sur 29 Précédent  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 19 ... 29  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum