RUMEURS de Commandes
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Sam 14 Jan 2012, 09:42
Aeroflot va commander / a commandé des MC : 50 x B737-NG.
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Aeroflot to add 50 737s to its narrowbody fleet
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January 13, 2012
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Aeroflot A330-300. Courtesy, Airbus
[quote] Aeroflot (SU) has signed a memorandum of understanding (MOU) with Russian state corporation Rostechnology to lease 50 Boeing 737 NGs, the two companies announced Thursday. The aircraft, which were ordered in 2010 ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]), will be leased to the carrier by Aviation Capital Services, a leasing subsidiary of Rostechnology. Delivery is expected from September 2013 through 2017.
SU said it will receive 737-800 and 737-900 modifications, although details were not released. Earlier it was forecasted that the 737s might modernize SU regional subsidiaries’ fleet but after the MOU announcement, a carrier representative said part of the aircraft order will be operated solely by SU.
Over the past several years, the carrier has grown its narrowbody fleet with A320 family aircraft, which now numbers more than 70.
In 2008, Rostechnology decided to create a new airline, Rosavia, combining several regional Russian carriers—Vladivostok Avia (XF), Saravia Airlines (6W), Rossiya Airlines (FV), SAT Airlines (HZ) and OrenAir (R2) and KMV (KV) ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
A year later, the corporation announced the tender for narrowbodies for the new carrier but the airline project failed before Rostechnology signed the deal. It was decided to sell the regional carriers to SU ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]). KV ceased operations in the summer and Saravia was sold at the end of 2011 ([Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]).
Among the other subsidiaries, the largest 737 fleet is operated by R2, which now has five 737 Classics and 14 -800s. HZ’s fleet includes three 737 Classics. St. Petersburg-based FV also operates five 737-500s but the carrier has already announced it will take these aircraft out of service in the near future. SU subsidiary Donavia, which was launched before the deal with Rostechnology, will receive 10 737s. [quote]
La disponibilité rapide des appareils est visiblement un critère important (besoin de PUC, selon un plan). Peut-être, aussi, le désir de 'jouer les équilibres' -- realtifs -- entre Airbus & Boeing.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Sam 14 Jan 2012, 10:22
J'avais vu passer l'information mais je me demande si cette commande n'a pas été déjà passée avec Rostechnology et s'il ne sagit pas de la concrétisation du projet d'accord ancien.
A suivre...
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Sam 14 Jan 2012, 10:30
En effet, ... c'est la question que je m'étais posée, .... mais mes recherches sur le Forum ne m'ont pas aidé dans ce sens. C'est un des problèmes qu'on peut avoir avec ls lenteurs et lourdeurs (parfois rencontrées) dans les opérations concernant la Russie, .... surtout quand les Lessors sont dans le circuit, aussi.Jeannot a écrit:Merci Sevrien
J'avais vu passer l'information mais je me demande si cette commande n'a pas été déjà passée avec Rostechnology et s'il ne sagit pas de la concrétisation du projet d'accord ancien.
A suivre...
J'ai recherché une réaction, surtout sur "Aviation Capital Services, a leasing subsidiary of Rostechnology".
Est-ce que nos "As" connaissent bien cette maison ?
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Ven 20 Jan 2012, 01:20
PrivatAir signs for up to 10 CS100s
Bombardier has received a firm order for up to 10 CSeries CS100 aircraft from PrivatAir, which will be delivered in an all-business class configuration.
The order from the Geneva-based private airline and charter operator, which includes five firm 110-seat CS100s and five additional options, is valued at $309 million and up to $636 million if options are exercised.
"The CS100 jetliner is very well suited for our route expansion plans and we look forward to introducing this very modern aircraft into our fleet," said PrivatAir CEO and president Greg Thomas.
Bombardier CSeries vice president and general manager, Rob Dewar, said in a 5 January interview that Bombardier was in advanced discussions with a customer for CS100s with an all-business class configuration.
The aircraft will be certified for 180min extended operations (ETOPS) certification and will be capable of linking city centre airports such as London City with New York John F Kennedy non-stop in a premium configuration.
The Canadian airframer, which expects to deliver the first CS100 at the end of 2013, now holds order for 138 CSeries aircraft.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Ven 20 Jan 2012, 06:44
Tunisie-Syphax Airlines : acquisition de deux Airbus A319
Sous le haut patronage de M. Abdelkarim Harouni, ministre du Transport, M. Mohamed Frikha, PDG de Syphax Airlines, a signé le contrat d’acquisition de deux Airbus A319.
Ces airbus formeront la flotte de la compagnie pour son lancement prochain, auprès de l’Allemand Wölbern Flight Invest Gmbh & Co, pour une durée de cinq années. Ce contrat porte sur un montant global de 55 millions de dollars américains.
Le premier avion arrivera sur le tarmac de l’aéroport de Sfax Thyna le 29 février 2012 et sera baptisé « Karama », en référence à la Révolution tunisienne. Le second avion arrivera le 14 mars 2012 à Sfax et portera le nom symbolique de « Al Horria ». Ces deux airbus A319 auront chacun une capacité de 150 places.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Ven 20 Jan 2012, 06:46
Cathay Pacific says to buy 6 Airbus aircraft
Hong Kong's dominant carrier Cathay Pacific Airways Ltd said on Friday that it has signed a deal to buy six Airbus A350-900 aircraft with a basic price of $1.628 billion for delivery between 2016 and 2017.
The company said in a stock exchange filing that it would pay for the aircraft in cash in eight installments, to be funded by loans, other debt instruments and internal cash.
The Airbus aircraft would replenish and expand the company's fleet capacity and will principally serve long-haul destinations in Europe, the statement said.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 20 Jan 2012, 09:50
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C'est une bonne nouvelle pour le CSeries (PtivatAir).
Mais les espoirs nourris par Bombardier, en vue d'une commande de CSeries semblent s'estomper. Qui a des nouvelles ?
Dernière édition par SEVRIEN le Ven 20 Jan 2012, 10:35, édité 1 fois
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 20 Jan 2012, 09:53
Commande "legacy", donc.Jeannot a écrit:Tunisie-Syphax Airlines : acquisition de deux Airbus A319Tunisie-Syphax Airlines : acquisition de deux Airbus A319
Sous le haut patronage de M. Abdelkarim Harouni, ministre du Transport, M. Mohamed Frikha, PDG de Syphax Airlines, a signé le contrat d’acquisition de deux Airbus A319.
Ces airbus formeront la flotte de la compagnie pour son lancement prochain, auprès de l’Allemand Wölbern Flight Invest Gmbh & Co, pour une durée de cinq années. Ce contrat porte sur un montant global de 55 millions de dollars américains.
Le premier avion arrivera sur le tarmac de l’aéroport de Sfax Thyna le 29 février 2012 et sera baptisé « Karama », en référence à la Révolution tunisienne. Le second avion arrivera le 14 mars 2012 à Sfax et portera le nom symbolique de « Al Horria ». Ces deux airbus A319 auront chacun une capacité de 150 places.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 20 Jan 2012, 10:09
Quelle excellente nouvelle pour Airbus, Rolls-Royce, ...et Cathay, bien sûr.
Qui disait que l'A350-XWB avait des problèmes, et marquait le pas en matière de prises de commandes ? Ah, oui, ... encore un qui a laissé passer une bonne occasion de se taire.
En plus, il s'agit de "repeat business" avant livraison et EIS ! Le contrat inclut, certainement, des 'droits de conversion' vers l'A350-XWB-1000, ... ce qui permettra à Cathay d'éviter une attente trop longue pour la livraison de la variante -1000.Jeannot a écrit:Cathay Pacific prend 6 A350-900Cathay Pacific says to buy 6 Airbus aircraft
Hong Kong's dominant carrier Cathay Pacific Airways Ltd said on Friday that it has signed a deal to buy six Airbus A350-900 aircraft with a basic price of $1.628 billion for delivery between 2016 and 2017.
The company said in a stock exchange filing that it would pay for the aircraft in cash in eight installments, to be funded by loans, other debt instruments and internal cash.
The Airbus aircraft would replenish and expand the company's fleet capacity and will principally serve long-haul destinations in Europe, the statement said.
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Cathay ferait partie des clients intéressés par la nouvelle définition. A voir.
Enfin, ... les "deposits" viendront aider le financement du lancement et du "ramp-up", sans qu'Airbus s'expose au moindre risque réel de d'accusation infondée de benécier de subsides iilégaux.
Bien sûr, cela n'empêchera pas les USA de faire du "huffing & puffing" ! Ils sont obligés de chercher à détourner le regard des accusations concrètes, fondées et aux amendes y afférentes, quand le "jugement" final de l'OCM sera publié à l'encontre du 'cas Boeing'!
Réactions ?
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 20 Jan 2012, 10:34
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Hopes diminish for Gulf Air CSeries order
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Bahrain
18 hours ago : 19 /01 /2012
Réactions ?Bombardier hopes of seeing a CSeries order from Gulf Air at the Bahrain International Airshow appear to have been dashed.
Despite much speculation and a major presence from the Canadian manufacturer - with a CSeries cabin mock-up and several business jets on display and the head of its aerospace business Guy Hachey in attendance - Gulf Air has failed to schedule a press conference.
It is believed that a proposed deal for the narrowbody fell through in last-minute negotiations with the state-owned airline, which is currently being restructured under chief executive Samer Majali.
Neither Bombardier nor Gulf Air issued a comment.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Ven 20 Jan 2012, 18:33
Certains Forumistes 'd'ailleurs' voient, dans la toute récente commande de 6 x A350-XWB-900 supplémentaires, passée par Cathay Pacific, une opération de compensation, .... venant compenser l'annulation des 6 x A350-XWB-900 'Prestige' / VIP, de MAZ Air.
Sur la plan artihmétique, ... certes, cela compense !
Mais, dans le jargon juridique & / ou commercial, et sur le plan juridique & / ou commercial, comment peut une commande MAZ être compensée par Cathay Pacific ?
A ce jour, sauf erreur ou omission de notre part, il n'existe aucun lien juridique, ou commercial, ou 'capitalistique' / financier, ou 'de Groupe', entre MAZ et Cathay ?
Ces gens qui écrivent des bobards pareils, ... que comprennent-ils à l'aéronautique, à l'aviation & / ou au transport aérien ? Ils devraient réfléchir avant de taper dans le clavier !
Dernière édition par SEVRIEN le Sam 21 Jan 2012, 23:56, édité 1 fois
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Re: RUMEURS de Commandes
par SBerd Ven 20 Jan 2012, 18:41
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Bahrain Air (2B) is in talks with Sukhoi Civil Aircraft Co. (SCAC) to acquire three to five Sukhoi Superjet 100 aircraft.
Speaking at the Bahrain International Airshow, 2B CEO Richard Nuttall said the carrier is considering adding the aircraft, which seats 100-130 passengers, for its short-haul routes. It expects to place a firm order by the end of the first quarter and is planning for a 2014-2015 delivery.
2B is also negotiating with Bombardier for aircraft of similar size.
The carrier has a fleet of Airbus A319s and A320s, which operate 112 flights per week.
It will continue using A320s on its long-haul routes.
SBerd- CLUB
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Dim 22 Jan 2012, 12:07
Indigo serait en train d'envisager quelques A330 (5 à 10 ? ).
Ceci est certainement plus raisonnable et plausible que le délire de 150 x A320-NEO ! D'autant plus qu'IndiGo n'a pris livraison que de 49 de sa première commande de 150 "legacy" à IAE-V2500, d'il y a on ne sait plus combien d'années !
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Publié le 22 janvier 2012 à 12h00 par François Duclos dans [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
La compagnie aérienne low cost IndiGo a confirmé s’intéresser de près à l’Airbus A330, même si les discussions n’en sont qu’au stade préliminaire.
Devenue depuis son lancement en 2006 la plus grande compagnie à bas coûts en Inde, IndiGo opère actuellement une flotte de 49 Airbus A320, mais son carnet de commande en comprend 81 supplémentaires, et surtout 150 A320neo, livrables entre 2016 et 2025. Selon les média indiens, le constructeur européen essaierait de vendre à IndiGo entre cinq et dix A330, qui peuvent emporter plus de 300 passagers contre 180 pour le monocouloir.
Pas question en revanche de se lancer dans l’aventure du low cost long-courrier: IndiGo a clairement exprimé son désir de s’en tenir à des vols de cinq ou six heures maximum, afin de conserver intact le modèle low cost pratiqué (pas de nourriture, pas de divertissement en vol). La low cost ne suivra donc pas l’exemple d’AirAsia X (qui utilise les A330 mais vient d’annuler ses liaisons les plus longues vers l’Inde ou l’Europe pour se concentrer sur les marchés régionaux), de Jetstar Airways (en A330 également) ou de Scoot, filiale de Singapore Airlines qui devrait effectuer ses premiers vols vers Sydney cette année (en Boeing 777-200). Si des vols low cost entre Paris et l’Inde doivent un jour exister, ils ne seront donc pas opérés par IndiGo.
La low cost a d’autre part annoncé le lancement de deux nouvelles routes le 1er février 2012, avec des vols quotidiens entre Ahmedabad et Goa d’une part, et entre Bangalore et Lucknow d’autre part. Rappelons qu’elle a lancé en septembre 2011 ses premiers vols vers l’international, reliant désormais Katmandou, Bangkok, Dubaï, Mascate et Singapour.
L'A330 n'a pas dit son dernier mot !
A suivre, ... d'un oeil.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Mer 25 Jan 2012, 06:50
Norwegian va commander 372 avions dont 222 fermes (22 737-800, 100 737 MAX et 100 A320 NEO)
Norwegian Air Shuttle ASA has placed orders with Boeing Commercial Airplanes and Airbus fermesS.A.S. comprising a total of 372 aircraft whereof 222 are on firm order.
The firm orders are for 22 Boeing 737-800, 100 Boeing 737 MAX8 and 100 Airbus A320neo. The agreements also include purchase rights for an additional 100 Boeing 737 MAX8 and 50 Airbus A320neo. The firm orders have an aggregated value at list price of approximately NOK 127 billion.
Norwegian will be the European launch customer for the new Boeing 737 MAX8. The aircraft is the successor of the 737-800 featuring an all-new engine configuration which combined with airframe improvements will give a 10 – 12 % reduction in fuel burn over its predecessor. The existing 737-800 is currently the most efficient single-aisle aircraft and is the backbone of Norwegian’s operation.
Norwegian will take [/color][/font][Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien][font=Arial][color=#c4c8cc] of the new Airbus A320neo for future business and growth opportunities. The aircraft is the successor of the existing Airbus A320 featuring an all-new engine configuration which combined with airframe improvements will reduce fuel burn by 15 – 17 % compared to the existing A320.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Mer 25 Jan 2012, 08:57
Sauf erreur de ma part, Norwegian était un client exclusivement Boeing. C'est donc une belle percée d'Airbus !Norwegian inks firm orders and MoU for 222 narrowbodies
Low cost carrier Norwegian has unveiled plans to purchase 222 new aircraft: it has placed a firm order for 100 Boeing 737 Max and 22 737-800s and signed an MoU with Airbus for 100 A320neos.
The deal is worth Norwegian kroner 127 billion ($22 billion), the carrier said in a statement. The deal includes purchase rights for an additional 100 737 Max and 50 A320neos.
Separately, Boeing issued a statement saying that Norwegian is the first European carrier to finalise a deal for a member of the 737 Max family. Norwegian's order is for the 737-8 variant.
Deliveries of the new types will start in 2016.
"Today is a historic day for Norwegian," said Norwegian CEO Bjørn Kjos. "The order is the largest ever in European aviation history and marks a major milestone in the company's 10-year history."
The deal marks Norwegian's first order from Airbus. Kjos said the carrier has reached a size where it can benefit from having two suppliers. No engine selection has been made for the A320neos.
Boeing said the 737 Max now has over 1,000 orders and commitments from 15 customers.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mer 25 Jan 2012, 09:01
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Norwegian inks firm orders and MoU for 222 narrowbodies
By: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] Singapore
41 minutes ago : 25 / 01 / 2012
Low cost carrier Norwegian has unveiled plans to purchase 222 new aircraft: it has placed a firm order for 100 Boeing 737 Max and 22 737-800s and signed an MoU with Airbus for 100 A320neos.
The deal is worth Norwegian kroner 127 billion ($22 billion), the carrier said in a statement. The deal includes purchase rights for an additional 100 737 Max and 50 A320neos.
Separately, Boeing issued a statement saying that Norwegian is the first European carrier to finalise a deal for a member of the 737 Max family. Norwegian's order is for the 737-8 variant.
Deliveries of the new types will start in 2016.
A voir !
"Today is a historic day for Norwegian," said Norwegian CEO Bjørn Kjos. "The order is the largest ever in European aviation history and marks a major milestone in the company's 10-year history."
The deal marks Norwegian's first order from Airbus. Kjos said the carrier has reached a size where it can benefit from having two suppliers. No engine selection has been made for the A320neos.
Boeing said the 737 Max now has over 1,000 orders and commitments from 15 customers.
Affaire très intéressante pour Airbus : la première commande passé par Norwegian chez Airbus. Le choix du moteur sera, vraisemblablement, mais pas obligatoirement, le Leap X.
Les GECL devraient, tout de même, mesurer l'importance du choix du RR Trent 1000 (et non pas du GEnx-1B), fait par Norwegian, pour ses B787.
Mes sources me disent que AF-KLM n'a pas manqué de remarquer cet aspect. Mais, paraît-il, seulement la composante KLM en aurait déjà fait état discrètement, ...... AF restant, à ce stade, silencieux sur le sujet.
A suivre avec attention. ;)
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Sam 28 Jan 2012, 11:48
Qui peut donner quelques indications sur cette rumeur ?
Etihad serait en train de discuter avec Airbus et RR, et d'explorer la possibilité de transformer son annulation des 6 x A350-XWB-1000 en une commande de substitution de 6 ou 7 X A350-XWB-900.
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En effet, Etihad serait gêné dans l'application de son "Business Plan", en raison de l'arrivée tardive de ses A350-XWB-1000. Il est dit qu'Etihad n'est point fâché avec le fait de la redéfintion de cet avion par Airbus. Fâché ? Quelle fiction !
Bien sûr, il regarde vers le B777-300ER, .... mais l'équation économique n'y est pas ! Les DOC ne souffrent pas la comparaison avec ceux de l'A350-XWB, qui met le B77-300ER en pièces. Et il est inutile qu'Etihad regarde vers le B787 (retards trop importants ; B787-9 manquant de capacité PAX ; et B787-8, .... même pas "in the frame").
A l'heure actuelle, les B777-300ER d'Etihad sont à 412 sièges en deux classes (Business : 28 ; Eco : 384). Il faudrait une config. cabine 3 classes std., paraît-il. Compte tenu des critiques essuyées par Etihad sur les sièges en éco. (étroitesse), et même dans les sièges en classe affaires (trop étroits, surtout en position "lie-flat bed", tant dans les A340-500 / -600 que dans les B777-300ER), ... Etihad envisagerait une amélioration, ciblant l'adaptation en vue de l'arrivée plus tard de l'A350-XWB-1000.
Ces refléxions pousseraient vers la conclusion de l'opportunité d'une capacité pax entre 292 (actuelle capacité des A340-600 d'Etihad) et 320, "en config. cabine 3 classes std., selon les normes modernes de confort spacieux".
Dans le cadre de ces analyses et hypothèses, la rumeur voudrait que l'A350-XWB-900, avec ses 314 sièges, corresponde parfaitement à ces critères de config. cabine.
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Ma source veut, à ce stade, préserver le plus strict anonymat, chose compréhensible. Cela ne nous empêche pas d'évoquer le sujet (la source ne s'y oppose point ! ).
Avons-nous des lecteurs avec des idées sur le sujet ? Merci d'avance pour vos réactions, d'affirmation ou d'infirmation !
Le problème serait de trouver des créneaux de production permettant d'assurer les livraisons 'à date', pour l'EIS visé par Etihad.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Mer 01 Fév 2012, 14:18
- un autre client fidèle de Boeing pourrait bien couper sa commande en dexu (Max-Neo)
- UAL va commander des A321 (Neo/legacy) pour remplacer ses 757s
Ryanair and B737MAX
Not often I tend to agree with the outspoken Ryanair CEO Michael O´Leary, nicknamed by the xxxxx community with @MichaelOhReally. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], I had to agree with him. He said that he has been impressed by the fuel burn improvement the A320neo promises to deliver, but he is not impressed by the B737 MAX and said that the fuel born improvement is inferior.
Particularly he fears that the heavier CFM LEAP-1B engines and the subsequent heavier airframe will offset the better SFC, when compared to the CFM56-7B(E).
Meanwhile I had the opportunity to read the latest
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in full. Although disputed by Boeing, the report seems to be well researched. O`Leary as one of the best Boeing customers should have very good insight into the program as well - and probably people in his company who can distinguish between pure marketing and what is technical feasible and doable. So his remarks are outspoken (as always) and for sure not without any hidden agenda when it comes to pricing (for a still possible order of the B737 MAX). But putting his words in a context with the orders from American Airlines and Norwegian, both being loyal Boeing customers before and then splitting their orders between Boeing and Airbus, could be interpreted as some sort of discomfort with the B737 MAX. Norwegian CEO Kjos was cited: "A dual fleet also reduces the risk of delayed certification and other risks associated with being dependent on one aircraft type only."
A recent commentary from AirInsight suggests there could be another Boeing customer placing a split fleet order soon and that United, now run by Boeing-minded management (the former Continental management) could place an order for the A321/A321neo soon to replace United's B757 fleet.
So although there are about 1000 orders and commitments for the B737 MAX and I have no doubts that Boeing will have about 1000 firm orders for the MAX by the end of the year, the situation for Boeing is not too comfortable.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Mar 07 Fév 2012, 08:12
Dans l'article qui suit, s'agit-il d'une confirmation / d'un rappel de la commande d'ASTANA de 2008, ou d'une commande frâiche aujourd'hui ?
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Air Astana announces $1.3 billion 767-787 order, 19% profit decline in 2011
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] | February 7, 2012
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Computer-generated drawing of 787-8 in Air Astana livery. Courtesy, KC
Kazakhstan-based Air Astana (KC) is purchasing four Boeing 767-300ERs and three 787-8s in an order worth $1.3 billion at list prices. It is the largest ever in Kazakhstan’s civil aviation history.
The 767s will be delivered in 2013 and 2014 and the 787s in 2017 and 2019, the airline said.
J'ai comme une impression de "déjà vu". Mais, cela pourrait être du "repeat business".
At a press conference Sunday in Almaty, KC chairman Nurzhan Baidauletov said the introduction of the Dreamliner “will place Air Astana amongst the leading airlines of the world in terms of operating the highest quality, environmentally friendly air services.” Baidauletov also stressed that KC would not require state or shareholder funds for the purchases, but “will fund the new aircraft through a combination of its own cash and financial instruments through the air finance market.”
KC president Peter Foster said the 767s, equipped with winglets, would replace the two leased aircraft of this type and progressively replace its leased 757s.
Le contenu de ce paragraphe ci-dessus fait penser à l'annonce antérieure. Air ASTANA avait déjà sélectionné les moteurs RR Trent 1000 pour les B787. Si je me trompe, il pourrait s'agir d'une nouvelle commande pour cette motorisation. Je ne me souviens pas de la motorisation des B767. Il serait étonnant qu'il s'agisse des RB-211-624-G/HT (plutôt des GE ou des P&W). Qui sait ?
KC also announced its 2011 net profit declined by 19% to $61.9 million. Capacity grew by 15% and the number of passengers carried increased 16% to just over 3 million. Revenue was $760 million, up 16%.
Foster said the decline in profitability was entirely due to fuel price rises of more than 130% over 2010. Nonetheless, “a net margin of 8.1% is very respectable by industry standards and ahead of our 10-year average,” he said.
During the year the airline introduced its first three Embraer E-190 regional jets and one additional 757. It launched new services to Samara in Russia and Tbilisi in Georgia and increased frequencies on most of other routes.
A suivre.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Jeu 09 Fév 2012, 06:37
Japan's Skymark orders six A330-300s
Japan's Skymark Airlines has ordered six Airbus A330-300s that it will introduced into service from 2014.
The aircraft will allow it to expand its domestic and international route network, Skymark said in a statement.
Skymark placed a firm order for six Airbus A380s, its first widebody aircraft. in February 2011 and expects the deliveries to begin in the second half of 2014.
The airline operates a fleet of Boeing 737-800s mostly on domestic routes.
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Jeu 09 Fév 2012, 16:23
Oui ! le 'bon vieux A330' ! Il est toujours commande, et il sera commandé encore.Jeannot a écrit:Skymark commande six A330-300sJapan's Skymark orders six A330-300s
Japan's Skymark Airlines has ordered six Airbus A330-300s that it will introduced into service from 2014.
The aircraft will allow it to expand its domestic and international route network, Skymark said in a statement.
Skymark placed a firm order for six Airbus A380s, its first widebody aircraft. in February 2011 and expects the deliveries to begin in the second half of 2014.
The airline operates a fleet of Boeing 737-800s mostly on domestic routes.
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Et SKYMARK est assez intelligent pour savoir pourquoi il commande cet avion, sans parler de remotorisation, et pourquoi la remotorisation de cet avion est un non-sujet, .... aujourd'hui ! :|
Il est permis de penser que c'est le RR Trent 772B -EP qui sera sélectionné comme moteur ! Bien sûr, on pourrait se tromper ! ;)
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Re: RUMEURS de Commandes
par Jeannot Sam 11 Fév 2012, 08:24
Bombardier wins 3rd order for CRJ1000
Bombardier today announced a new firm order for six CRJ1000 regional jets and options for 18 more to an undisclosed airline.
The firm order, which is valued at $297 million at list prices, helps Bombardier quickly rebound from a difficult sales campaign in 2011. The company recorded sales of only four CRJ-series regional jets throughout all of last year.
Mike Arcamone, newly-appointed president of Bombardier Commercial Aircraft, said the CRJ1000 is performing "beyond expectations with current operators and we are thrilled to welcome another customer".
Bombardier has said the CRJ1000 has achieved a scheduled completion rate of 99.8% and a dispatch reliability rate of 99.5% as of 20 August 2011.
But sales of the 86- to 104-seater have been slow. So far, Spain's Air Nostrum and Brit Air in France are the type's only operators.
Bombardier launched the CRJ1000 as the latest stretch of the 50-seat CRJ200 in 2007, and deliveries commenced in December 2010. Compared to the 32.51m (106ft 8in) CRJ700, the CRJ1000 adds 6.62m to the length of the fuselage. The CRJ1000 also has more wing area.
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Re: RUMEURS de Commandes
par Hugot2 Sam 03 Mar 2012, 02:03
Airbus négocierait la vente d' A380 à deux clients au Moyen-Orient
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Bon, mais à part Emirates, Etihad et Qatar ?[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], the world’s biggest commercial planemaker, said it’s negotiating with two new potential [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] customers to sell the A380 superjumbo.
The delivery schedule of the planes is a determining factor for the deal, Habib Fekih, Airbus’s president for the Middle
East, said in an interview.
The company’s commercial customers in the region are Emirates, the world’s largest carrier by international traffic and the biggest operator of the aircraft, Abu Dhabi’s Etihad and Doha-based [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien].
The Middle East has become the main sales region for the A380, with Emirates having ordered 90 in total and Qatar Air and Etihad a combined 20. Emirates, which already operates 20 of the double-decker aircraft, is marketing its location as a multi-directional hub in Dubai that can connect any two points in the world with an A380 with just one stopover.
The Toulouse, France-based planemaker forecasts demand for 50 to 100 plane orders from Middle Eastern carriers this year, predominantly for narrow-body aircraft to replace ageing fleets, according to Fekih.
This year has “good prospects,” even if it looks quieter in terms of regional orders than 2011, which was an “exceptional year”, he said.
“The region ordered a lot of wide-bodies in the last few years so I believe orders for wide-bodies will be lower than
last years,” said Fekih.
“On the other hand, we have a lot of airlines replacing their A320s, or what we call the single-aisle fleets, because those were delivered in the early nineties.”
En tous cas, pas trop de soucis sur la confiance en l'A380
Hugot2- CLUB
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Re: RUMEURS de Commandes
par SEVRIEN Jeu 15 Mar 2012, 07:51
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"....
Still it's the same old story
And that worn out song
Do we ever really know what's going on.... " (Anika PARIS ? )
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Encore des commandes de compensation pour Boeing (B777) : Chine ! Il paraît que les retards dans les livraisons des B787 deviennent insupportables. Il est dit, encore, que les Chinois ne veulent pas vraiment les B777. Mais, à des prix bien bradés, ..... mieux vaut avoir le PUC, plutôt que de s'en priver. Et, GE prendrait à sa charge tous les IFSD, paraît-il ! ;)
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Lien :
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Originally published March 14, 2012 at 1:09 PM | Page modified March 14, 2012 at 7:50 PM
Boeing has China deals for 30 more 777s, Albaugh says
Boeing has won fresh orders for 30 of its star 777 widebody jets from various Chinese airlines, Commercial Airplanes Chief Executive Jim Albaugh said Wednesday.
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], Seattle Times aerospace reporter
Il paraît que ceci est faux. Ce ne seraient absolument pas des "commandes fraïches" au sens usuel et accepté 'liées à une nouvelle fournée de production". Et ce n'est pas Jom ALBAUGH & / ou Boeing qui va / vont modifer la signification de ce terme. Il s'agirait de commandes de compensation, pour les raisons indiquées ci-dessus, et à des prix "steeply discounted" (bradés).Boeing has won fresh orders for 30 of its star 777 widebody jets from various Chinese airlines, Commercial Airplanes Chief Executive Jim Albaugh said Wednesday.
Voir remarques ci-dessus. Boeing a besoin de cash, et privilégie le cash-flow plutôt que la rentabilité pure, car il cherche surtout à faire une contribution positive à ses frais fixes et incompressibles !The sales are worth nearly $9 billion at list prices. Based on market-pricing data from aircraft-valuation firm Avitas, the estimated purchase price after standard discounts is just less than $5 billion.
Oui. Mais ilsemblerait, aussi, que les Auotorités chinoises profitenet du système pour serrer encore plus les conditions commerciales et financières en faveur des Compagnizes chinoises concernées. Il faut des garanties de GE, vraiment 'actionnables' (l'historique a tendance à montrer que cela serait souhaitable, voire nécessaire). Aussi, vrai ou faux, on nous dit que Les Cies Chinoise voudraient un élément d'annulation et de substitution de commandes. En effet, elles souhaiteraient abandonner les avions B787 déjà commandés, .... pour avoir des modèles / numéros des séries de production les plus récentes, pour échapper au maximum aux problèmes des maladies de jeunesse de ces appareils (les JO de Beijing sont déjà un lointain souvenir ; Londres arrive).Speaking at the J.P. Morgan aviation conference in New York, Albaugh said the deals were struck while he was in China last week. On that visit, he met with airlines and also signed a collaboration agreement in Beijing with Chinese airplane-maker COMAC.
Boeing spokesman Marc Birtel afterward clarified that the 30 orders are not yet finalized. The figure includes 10 777-300ERs for China Southern Airlines, a deal announced Feb. 28.
In China, after an airline signs a deal with a jet manufacturer, the government must still approve the funds. That hasn't happened yet in this case, Birtel said, and until it does the Chinese 777 sales won't be formally listed on the Boeing order book.
Mais, piere d'achoppement eventuelle les Cies; chinoises semberaient vouloir que soient maintenus les prix unitaires d'acquisition de l'époque (US$ 120 millions, n'est-ce pas ? ).
Sources ? "Business Intelligence", disons, de l'UE !
Oh, oui ! Il faudra que l'UE se réveille !The Boeing order boost from China comes as rival European jet-maker Airbus is concerned about losing sales because the Chinese government has strongly objected to the European Union's imposition of its Emissions Trading System (ETS) on all airlines flying into European airports.
The ETS, seen as a unilaterally imposed carbon-emissions tax, is opposed by other countries besides China, including the United States. But China has been the most vocal opponent.
Oui ! Mais l'UE est riche, n'est-ce pas ? Il n'y a pas de crise dans la Zone Euro ! Il n'y a pas de récession ! Tout va bien ! Oh, là-là !Last week Airbus Chief Executive Tom Enders — along with the chief executives of five European airlines and two European jet-engine companies — sent a letter to the heads of government of Germany, France, the United Kingdom and Spain, expressing concern that the quarrel over the ETS will put jobs at risk in Europe.
The letter said approval for $12 billion worth of Airbus orders for Chinese airlines has been suspended until the dispute is resolved.
Non ! Boeing n'a pas le cash ! Au lieu de payer, il fait commander aux clients, à des prix bradés, des avions que les clients ne veulent pas vraiment acquérir ! Boring a trouvé le bon filon !Separately at the J.P. Morgan conference, Albaugh commented on a report from India that a government official told reporters that Boeing has agreed to pay state-owned Air India $500 million in compensation because of delays in delivering 27 Dreamliners ordered in 2005.
"I think if we settled for $500 million, somebody would have told me," Albaugh said, "We don't comment on deals that we've done, but I can tell you that we're not writing anybody a check for $500 million."
Albaugh's denial that this amount of cash is changing hands nevertheless leaves open a more likely option — that Boeing compensates the airline for the delays in other ways, such as reducing the payments due on delivery of the 787s, or price breaks on ancillary services such as training and aircraft support.
Cela fait parti de l'arsenal des "processus de compensation" !
"You don't say" !Birtel said "mitigation can take many different forms" and that Boeing "works with its customers to address contractual requirements as they take delivery of their airplanes."
Qui finance ? Eximbank et GECAS, vraisemblablement !Air India is expected to take its first 787 next month.
Voir remarque ci-dessus !Last year the airline, which is in financial distress, issued a formal request for loans to complete the purchase of its first seven Dreamliners, pegging the cost of each at $110 million. The U.S. Export-Import Bank offered lenders a guarantee for 85 percent of the loan.
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