AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mer 04 Aoû 2010, 06:24
Il faut se réveiller devant les faits que, sans GECAS :
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- et les financements de moteurs et d'avions qu'il permet, directement ou indirectment (quand il est politiquement préférable que GECAS ne se montre pas en première ligne ... ) les parts de marché de GEnx sur B787 seraient bien inférieures à leur niveau d'aujourd'hui ;
- il y a un paquet de clients qui n'auraient pas pu commander des B787 !
EXIM Bank à la rescousse ?
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mar 10 Aoû 2010, 21:30
Préférence pour 10 x A330 par rapport à 6 x B777 !
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Air India plans to hire 10 midsize A330s, lease out six Boeing 777's.
State-run carrier to take final call in a month as maintenance costs rise, delivery of Dreamliners is delayed.
By : P.R. Sanjai
Mumbai: Faced with rising maintenance costs and a delay in delivery of aircraft (B787), state-run Air India is looking to lease out six of its large Boeing 777 aircraft as well as hire at least 10 midsize Airbus A330 planes. A final decision will be taken in a month after a government committee finishes studying the proposal.
Cela en dit long sur le problème des DOC et "Cost of Ownership" des B777-300ER & -200LR ! Ces Boeing n,e sont tout simplement pas vraiment compétitifs, dès lors qu'on se penche sur une analyse comparative des côuts et de l'aspect "over-all cost efficiency" ! Boeing trouve sur son chemin des concurrents qu'il n'attendait pas !
Chairman and managing director Arvind Jadhav confirmed there is a proposal from the airline’s engineering department asking for midsize aircraft, given delays in the delivery of Boeing 787s, which were supposed to replace old Airbus A310 aircraft that are being phased out.
Oui. AI commence à regretter la manière dont il a choisi Boeing, en éjectant Airbus !
“This proposal is referred to a committee headed by additional secretary and financial adviser in the ministry of civil aviation… It is expected to give its report in a month’s time,” Jadhav said.
“At present, the maintenance cost of old A330s is high. Since we cannot buy the planes, we could look at short-term leases for new planes that will lower the maintenance cost as well as retain the market (value),” said Jadhav, adding that Air India has asked US aircraft maker Boeing Co. for compensation for the delays, without disclosing details.
Boeing a vraiment semé le trouble un peu partout dans le monde avec son B787, et son incapacité à tenir les promesses contractuelles sur cet avion, ... à commencer par les dates de livraison, qui semblent continuer à "glisser" vers des retards de plus en plus longs.
A civil aviation ministry official, speaking on condition of anonymity, also confirmed the development, adding that “the same committee that was set up in 2004 for fleet acquisitions will look into the proposals”. Both Jadhav and the ministry official declined to divulge details of the new orders.
L'affaire est sérieuse, et considérée comme un grave manquement à ses obligations de la part de Boeing. "L'airframer" américain est vu comme ayant rompu et abandonnné ses promesses avec une certaine légèreté, chose inacceptable aux yeux des Autorités indiennes !
Dinesh A. Keskar, president of Boeing India and vice-president of Boeing International, declined to comment on Air India’s leasing plans, or on the compensation demands.
Mais il a déjà reconnu publiquement que AI doit recevoir une compensation appropriée ! Cela est correct.
The airline’s move stems largely from a delay in delivery of Boeing 787, leading to difficulties in Air India retaining its current market in the large carrier space. Also, the decision to replace old aircraft such as A310s and (Sevrien : "older") A330s is to lower maintenance costs.
Ceci est significatif !
A Boeing 777 (-300ER) can seat up to 365 people, while the Dreamliners have a capacity of 250 passengers. The A330 can seat up to 290 people.
On conclut, aussi, que AI veut réduire les "trip costs" / "trip costs per passanger" !
Air India was scheduled to get its first of 27 Boeing 787s, popularly known as Dreamliners, in September 2008, but delivery has been pushed back to the second quarter of calendar year 2011.
The government official quoted earlier said the carrier will only take a final decision on the leasing moves after it works out the cost, availability, internal rate of return and other operating terms of an alternative aircraft in the event that the Dreamliner is delayed further, or even to serve the current markets.
OK. Vu.
An Air India executive said on condition of anonymity that there was no harm in preparing a Plan B since the airline has already lost almost two years.
Je répète : l'affaire est sérieuse, et perçue comme nécessitant une action forte de la part des Autorités indiennes !
Some analysts say leasing more planes will add to Air India’s current debt of Rs18,000 crore. In 2007, the flag carrier had embarked on an ambitious fleet acquisition, buying 111 aircraft—43 from Airbus SAS and 68 from Boeing—worth $11 billion (Rs50,710 crore today).
Others, however, say that the carrier needs midsize wide-body aircraft to fly to destinations such as Singapore, Tokyo and Hong Kong, pointing out that the Boeing 777s are too large for those routes and would be under-utilized on seat occupancy, while adding to jet fuel costs.
Voir la remarque ci-dessus sur les "trip costs" / "trip costs per passenger" ! Les analystes la confirment !
Given that the Dreamliners are delayed and A310s are getting older, the carrier needs a better aircraft in the interim period, said V. Thulasidas, former chairman and managing director of Air India.
“Dreamliners are ideal to replace A310s since it is midsize in the category of wide-body planes. If Air India uses Boeing 777s instead of A310s, the performance will be suboptimal,” said Thulasidas, now a consultant to various aviation projects of the Kerala government, adding that even A330s would be a good interim arrangement until delivery of the Dreamliners starts.
pr.sanjai
Impossible de contredire Thulasidas.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mar 10 Aoû 2010, 22:51
Le B777-200ER a été de loin le meilleur compromis. Mais son segment et ses ventes sont dominés par les variantes à moteurs RR Trent 892 ou -895, motorisation de loin la plus performante et fiable pour cet appareil. Plus de 50% de cette partie du marché, ... le reste étant partagé entre GE & P&W.
Pout AI, quelques appareils d'occasion de cette "combinaison" (par exemple, .... ceux de SIA, de Cathay, ou de Thai......) "acquis" en leasing ou en achat, pourrait apporter une solution "stop-gap" bien adaptée.
Mais, le problème pour AI est que cette compagnie,....
-- lors de l'opération B787 et B777 avec Boeing,....
-- a surtout choisi les moteurs GE (GE90-115B, en exclusivité, de toutes façons) sur les B777-300ER, et le GEnx sur les B787, .....
pour avoir le financement GE (GECAS derrière la façade de l'Exim-bank?) pour les appareils !
Cela complique son affaire maintenant ! Et acquérir des A330-300 à moteurs GE CF-6, .... quel désordre ! IFSD & entretien en perspective, ... et problèmes au décollage à partir d'aéroports "hot" & / ou "hot & high" !
Boeing et la combinaison Boeing -GE / GE-Boeing sont doués pour semer le désordre dans n'importe quel marché ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Ven 27 Aoû 2010, 05:42
Encore des menaces d'annulations : Kenya Airways.
Sur fond de quasi-certitude d'un retard probable de 3 mois de la première livraison à ANA ?
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Kenya Airways considers canceling 787s, claims first delivery delayed 3 months
By [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
August 27, 2010
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Artist rendering of future Kenya Airways 787. Photo: Courtesy, Boeing.
Kenya Airways Group MD and CEO Titus Naikuni said the carrier is considering canceling the nine 787s it has on order, and claimed Boeing has informed him that the Dreamliner's first delivery to ANA will be delayed another three months.
Voilà une donnée à suivre !
La Cie. Kenya Airways sait qu'il ne s'agit point d'un problème -moteur, .... 'dans les fondamentaux' ! ATWOnline le 'sent' !
Speaking to ATW at KQ's Nairobi headquarters, Naikuni said he is already in discussions with Airbus regarding ordering A330s as a replacement for the 787s."Yes, I would dare canceling the [787] order," he said. "If [Boeing] can't deliver, we will cancel. We will take a decision [on whether to] go with Airbus or stay with Boeing before the end of the year."
Oui ! Il a besoin de PUC, tout de suite !
He added that he spoke to Boeing representatives "this morning and they informed me there is a further three-month delay in the first deliveries." He pointed out that a delay in first deliveries "would not [necessarily] affect our first deliveries, which are scheduled for around 2013." But he acknowledged that KQ "can only confirm" its delivery schedule "after the first delivery" to ANA takes place.
Voilà le problème !
KQ's initial order for six 787s plus six options was placed in March 2006 with deliveries of its first two scheduled for September 2010. The airline later converted three of its six options to firm orders. The 787s are part of the carrier's fleet modernization and expansion plan, and are slated to replace its aging 767s. While KQ has some flexibility in retaining its 767s, their interiors and IFE would need to be upgraded at a major cost if they remain in the fleet for an extended period, the CEO said.
Naikuni noted Boeing has not offered compensation for the delayed 787 deliveries nor offered to participate in 767 retrofits, "which is very disappointing."
"Boeing are not staying close to their customers" ! Boeing ne reste pas près, et / ou à l'écoute de ses clients !
If KQ were to order A330s, it would mark its first ever Airbus purchase. It currently operates 29 aircraft including four 777-200ERs, six 767-300ERs, 14 737s and five E-170LRs. "We are mainly a Boeing operator, but it is doable to switch to Airbus," he said.
Le seul fait qu'il y pense n'est pas une bonne nouvelle pour Boeing !
Effectivement, ... il lui faut les avions, ....... et "à date" ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]The carrier's expansion plans are ambitious and COO Bram Stellar said KQ will need additional aircraft even if the 787s are delivered in a reasonable timeframe.
"The plan is to launch a new destination each month for the next three years," he told ATW. "We want to fly to each capital in Africa, add more destinations in Europe [and] Asia and commence operations to Latin America." Sao Paulo is earmarked as its first Latin American destination and Kuala Lumpur is a possible addition in Asia. KQ launched several new destinations this year, including Muscat in June, Juba in July and Luanda this month, lifting its network to 50 points.
Next month it will launch services to Maputo, followed by N'Djamena in October, Jeddah and Malinde in November and Rome Fiumicino in December.
FCO will become its fourth destination in Europe. It also has secured two additional slots at London Heathrow, which will allow it to increase Nairobi-LHR frequencies to nine per week for its coming winter schedule.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par Jeannot Lun 06 Sep 2010, 22:39
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Hong Kong Airlines becomes new operator of A330-200F
Hong Kong Airlines has become the first operator of the new A330-200F freighter in East Asia, following the delivery of the first of three aircraft on long term lease from global aircraft lessor Aircastle Limited. The three A330-200F freighters will be operated on services linking Hong Kong with destinations across Asia, as well as to the Middle East and Europe.
“The A330-200F will enable Hong Kong Airlines to enter the dedicated cargo market with the most efficient aircraft available today in its class," said Yang Jian Hong, President, Hong Kong Airlines. "With our new freight services we will be able to complement our fast-growing passenger network as we work to build Hong Kong Airlines as one of the leading carriers in the Asian region."
“We are pleased to capitalise on the strong recovery in the air cargo market with the delivery of the first freighter aircraft in our A330 programme,” commented Ron Wainshal, Chief Executive Officer of Aircastle. “The A330-200F’s extended payload range and low operating costs make it the best aircraft in its class. This is the first of three aircraft from our order stream committed to Hong Kong Airlines and an important addition to Aircastle's diversified portfolio of modern aircraft.”
“This delivery reflects the confidence of both the airline and investor market in the A330-200F, said John Leahy, Airbus Chief Operating Officer, Customers."The A330-200F marks a step change for cargo operators, bringing unrivalled levels of efficiency to the mid-size freighter market. We are extremely pleased that both Hong Kong Airlines and Aircastle are among the launch partners for the programme."
The A330-200F is the latest addition to the highly successful A330 Family. Offering the lowest operating costs in its size category, it is the only modern mid-size, long haul, all-cargo aircraft capable of carrying 65 tonnes over 4,000nm/7,400km or 70 tonnes over 3,200nm/5,900km.
Aircastle Limited is a global company that acquires, leases and sells high-utility commercial jet aircraft to airlines throughout the world. As of June 30, 2010 Aircastle’s aircraft portfolio consisted of 129 aircraft and had 63 lessees located in 36 countries.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par Jeannot Mer 08 Sep 2010, 11:22
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]A330-200F deployed to Pakistan for inaugural charter
Etihad Crystal Cargo's new A330-200 freighter aircraft made its inaugural flight as a special charter run from Billund, Denmark to Karachi, via Abu Dhabi, carrying 59t of medical and humanitarian supplies to help Pakistani flood victims. Etihad worked with UK-based Chapman Freeborn Airchartering specialists on the project. Etihad Crystal Cargo freighter fleet consists of one A330-200F, twi Airbus A300-600s and a Boeing MD-11.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mer 08 Sep 2010, 16:52
Bravo !
Voir les nacelles "long-duct", qui confirment la propulsion RR Trent 772B ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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A fine "birth" !
Bravo !
Note the "long-duct" nacelles, confirming that the engines are RR Trent 772B ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Dim 12 Sep 2010, 20:10
(I) Certains de nos "experts dans le fauteuil", sous d'autres cieux, avaient poursuivi bêtement encore cette histoire futile d'une remotorisation des A330 avec des GEnx (des GEnx ! ).
Notre post ci-desssus démontre le rêve absurde qu'est cette "diversion".
Some of our "armchair experts", beneath other skies, had come back to pursue again this futile story of a re-engining of A330's with GEnx (yes, GEnx ! ).
Our message above demonstrates the absurdity of this dream !
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(II) Maintenant, on nous informe que la même faune revient en disant que le RR Trent 700 "mériterait bien" un petit coup de fouet de "3 à 4 points de pourcentage" en SFC..... !
Encore du rêve ! Du délire ! Le moteur vient de bénéficier d'un "up-grade" de "enhanced performance" (EP).
Ceci apporte certains avantages importants, tels qu'un "time-on-wing" largement accru, qu'une grande économie supplémentaire de 25% en entretien, et qu'un gain de "fuel-burn efficiency" en terme de SFC, dans :
- (a) les moteurs en "new-build",.... de 1.2% ;
- (b) les moteurs déjà construits, qui ne peuvent bénéficier que d'un "up-grade kit" en "retro-fit", ..... de 1.0%.
Le souhait, exprimé ci-dessus, de 3% à 4% supplémentaires , maintenant, en SFC, en sus des valeurs indiquées en (a) & (b) est 'du délire' !
En outre, cela démontre à quel point cette faune ne comprend ni le métier, ni le business des moteurs d'avions (le "jet engine business"). Que comprend-elle, au juste ? Les membres de cette faune, .... ils sont ingénieurs en quoi ?
Il faut leur expliquer que, déjà, à ce stade de maturité d'un moteur tel que le RR Trent 700 (ou même les moteurs 'équivalents' des rivaux GE & P&W), les gains indiqués en (a) & (b) ci-dessus, même si RR a tendance à les minorer par prudence, ... sont de niveau excellent !
Les hisser aux valeurs respectives de 1.7% et 1.5% serait tout simplement une réalisation extraordinaire ! A 2.0% et 1.8% respectivement, ...... du rêve !
Que nos "armchair experts" se le mettent bien dans le crâne !
S'ils ne me croient pas, ... qu'ils se renseignent chez les motoristes ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Réactions ?
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Voir la traduction de (II) en anglais ci-dessous.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par IGen Dim 12 Sep 2010, 20:35
(b) les moteurs déjà construits...
Merci d'avoir pris en compte la base installée ! Ceci est incontournable.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Dim 12 Sep 2010, 20:41
Oui, ...bien évidemment ! Et la base installée est considérable, dans ce cas !IGen a écrit:(b) les moteurs déjà construits...
Merci d'avoir pris en compte la base installée ! Ceci est incontournable.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Dim 12 Sep 2010, 22:15
English translation :SEVRIEN a écrit:Bonsoir, chers tous !
..........
(II) Maintenant, on nous informe que la même faune revient en disant que le RR Trent 700 "mériterait bien" un petit coup de fouet de "3 à 4 points de pourcentage" en SFC..... !
Encore du rêve ! Du délire ! Le moteur vient de bénéficier d'un "up-grade" de "enhanced performance" (EP).
Ceci apporte certains avantages importants, tels qu'un "time-on-wing" largement accru, qu'une grande économie supplémentaire de 25% en entretien, et qu'un gain de "fuel-burn efficiency" en terme de SFC, dans :
- (a) les moteurs en "new-build",.... de 1.2% ;
- (b) les moteurs déjà construits, qui ne peuvent bénéficier que d'un "up-grade kit" en "retro-fit", ..... de 1.0%.
Le souhait, exprimé ci-dessus, de 3% à 4% supplémentaires , maintenant, en SFC, en sus des valeurs indiquées en (a) & (b) est 'du délire' !
En outre, cela démontre à quel point cette faune ne comprend ni le métier, ni le business des moteurs d'avions (le "jet engine business"). Que comprend-elle, au juste ? Les membres de cette faune, .... ils sont ingénieurs en quoi ?
Il faut leur expliquer que, déjà, à ce stade de maturité d'un moteur tel que le RR Trent 700 (ou même les moteurs 'équivalents' des rivaux GE & P&W), les gains indiqués en (a) & (b) ci-dessus, même si RR a tendance à les minorer par prudence, ... sont de niveau excellent !
Les hisser aux valeurs respectives de 1.7% et 1.5% serait tout simplement une réalisation extraordinaire ! A 2.0% et 1.8% respectivement, ...... du rêve !
Que nos "armchair experts" se le mettent bien dans le crâne !
S'ils ne me croient pas, ... qu'ils se renseignent chez les motoristes ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Réactions ?
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Voir la traduction de (II) en anglais ci-dessous.
(II) Now, we are informed that ths same crew is coming back, saying that the RR Trent 700 would "really deserve" a little boost of "3 or 4 percentage points in SFC..... !"
Dreams again ! Delirium ! The engine has just benefited from an "up-grade" described as "enhanced performanc (EP).
This brings with it certain important advantages, such as substantially increased "time-on-wing", an additional, big cost-saving of 25% on maintenance, and a gain in "fuel-burn efficiency", in terms of SFC, in :
- (a) the engines in "new-build",.... of 1.2% ;
- (b) the engines already built, which can only benefit from an "up-grade kit" in "retro-fit", ..... de 1.0%.
The wish, expressed above, of 3% to 4% in addition, now, in terms of SFC, over & above the figures indicated in (a) & (b) is "delirium" ("a wild, mad dream") !
Further, this demonstrates the extent of this bunch's lack of understanding of both the profession, and the "jet engine business". What does this bunch understand, exactly ? The members of this crew are engineers of what / in what ?
On must explain to these guys that, already, at this stage of maturity of an engine, such as the RR Trent 700, (or even of the equivalent engines of rivals GE & P&W), the gains indicated in (a) & (b) above, even if RR tends to lower these out of prudence, are of an excellent level !
To hoist them up to respective values of 1.7% et 1.5% would simply be an extraordinary accomplishment ! To, respectively, 2.0% & 1.8%, ...... a dream !
May our "armchair experts" put that inside their heads !
If they don't belive me, .... let them go and find out from the engine-manufacturers ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Dernière édition par SEVRIEN le Lun 13 Sep 2010, 09:11, édité 2 fois
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Dim 12 Sep 2010, 22:36
Les clients sont ravis avec la performance des moteurs RR Trent 700, et des A330-300 / -200 qui en sont équipés !
Ces clients comprennent parfaitement ce qui est écrit ci-dessus ! Ils n'en demandent pas mieux ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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The clients are delighted at the performance of the RR Trent 700 engines, and of the A330-300 / -200 powered by them !
These clients understand perfectly what is written above ! They ask for nothing more ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par E_Dall Lun 13 Sep 2010, 08:57
Quelques instants de réalisme indus, humain et financier balaient cette idée.
Ces GenX n'auront jamais que les clients des 787 et 748 correspondant.
Pour le reste, l'A 350 XWB prend déjà suffisamment de ressources.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Lun 13 Sep 2010, 20:22
Vos remarques sont pertinentes, et fondées ! Merci ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]E_Dall a écrit:Le GenX sur A 330 est une vue de l'esprit.
Quelques instants de réalisme indus, humain et financier balaient cette idée.
Ces GenX n'auront jamais que les clients des 787 et 748 correspondant.
Pour le reste, l'A 350 XWB prend déjà suffisamment de ressources.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Ven 17 Sep 2010, 23:02
Tout cela est exact !H2S a écrit:Les moteurs de la famille T-500 ne posent aucun problème d'exploitation, d'entretien.
Nous avons des clients qui savent combien leurs coutent un A 300 F CF-6, ils ne sont pas contents du tout, et je suis poli. Pour les 330 CF-6 -80E, même son de cloche.
Mais il apparait de plus en plus clairement selon les retours que nous avons que l'A 330 a la préférence sur l'A 340-500 ou -600.
Oui ! Le responsable marketing des RR Trent de l'époque de la préparation des A340-500 / -600 m'a dit qu'il avait prévenu les clients que l'A340-500 finirait par être un appareil superbe, ... mais que "the economics would be lousy".H2S a écrit:L'A 350 XWB remplacera les magnifiques A 340-5 / 600, tout le monde le sait aussi.
Mais un engagement aujourd'hui sur 350 signifie une recette pas avant 2015, dans la meilleure hypothèse.
Voyez Arik Air, le choix de l'A 330-200 à la place de deux ou trois 340-500 en sus.
Idem pour leks B777-200LR !
A l'époque, Emirates & SIA avaient des motivations particulières dans leurs acquisitions de ces avions. SIA est toujours ravi de la présence que ces appareils lui pemettent d'assurer sur les trajets Singapour-NY
& Singapour-LA !
C'est possible, ... voire probable !H2S a écrit:Kingfisher, terminé. Kuwait....je parie pour un mixte 330 / 330F.
Oui !H2S a écrit:Aerolineas Argentinas : "qui veut se faire plumer encore une fois ?" - c'est ce que l'on entend !
Oui !H2S a écrit:Reste, après le choix politique chinois de quatre B 777-300ER, le très hypothétique intérêt de Saudi Arabian pour 15 ( + 1 VIP ) A 340-600. Aucun problème, car il se pose, concernant le hot.
Merci pour cette remarque ! C'est précisément ce que l'agité de service sous d'autres cieux ne comprend pas. C'est dommage ! Il ne semble pas vraiment comprendre le "jet engine business", le "civil aircraft business" ou le transport aérien ! OK, .... il est dans sa phase de "RR-Knocking". Mais il n'atteint personne ! Il nous permet d'écrire, et d'être lus (m'a-t-on dit) de manière plus suivie que lui et ses suiveurs, et lus plus durablement que lui !H2S a écrit: Les quelques améliorations réclamées sur le T-500 ne sont recevables par le constructeur qu'en bouclant son business case, soit au moins 55 / 60 moteurs.
Le compte n'y est pas.
H2S a écrit:Il faut vendre pour produire, les héritiers de la SNIAS l'ont compris ?
H2S a écrit:Pour moi, la belle aventure commerciale des 340-500/ 600 s'arrêtera avec les dernières livraisons VIP.
Oui !
Oui !H2S a écrit:D'une mort commerciale lente pour les 777-300ER ( le -200LR n'a pas eu un succès énorme ! ), nous assistons à l'arrêt des ventes des A 340-500 /600.
Tout à fait ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]H2S a écrit:Pour la carrière opérationnelle, c'est une autre affaire, LHT, pas exemple en sait quelquechose.
J'aime les A 350-5/ 600, mais les sentiments sont ici au placard.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Sam 18 Sep 2010, 12:02
Dans l'immédiat, .... c'est sûr ! Avec les A330-200HGW, par exemple ! Et cela prépare le chemin vers l'A350-XWB -même le -800) ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]H2S a écrit:J'ajoute, que même dans le pire scenario concernant le 787, ce sont les A 330 ( les-200 surtout ) qui ramasseraient la mise...
In the immediate present or future, that is certain ! With the A330-200HGW, for example ! And that prepares the lead-in to the A350-XWB, even to the A350-XWB-800 ! [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par Jeannot Lun 20 Sep 2010, 10:13
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]Malaysia Airlines commande deux nouveaux A330-200F
Malaysia Airlines a commandé deux nouveaux A330-200F, la version fret du gros porteur d'Airbus, suite à la suite de la conversion de deux options existantes. Ce tout dernier contrat vient augmenter le nombre des commandes fermes de la compagnie pour l'A330-200F à 4 exemplaires, qui seront tous exploités par MASkargo, filiale du transporteur. Ces appareils seront équipés des réacteurs PW4000 de Pratt & Whitney
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mer 22 Sep 2010, 20:59
Good news for RR & EU industry !
Re Contract
Released: 22 Sep 2010
22 Sep 2010
ROLLS-ROYCE WINS $560 MILLION ORDER FROM
LUFTHANSA AND SWISS
Rolls-Royce, the global power systems company, has won an order worth $560m, at list prices, for Trent 700 engines to power eight Lufthansa and SWISS Airbus A330 aircraft. The order includes a TotalCare long-term service agreement. The aircraft will enter service from 2012.
Nouvelle excellente, qui met GE & P&W encore un peu plus dans l'ombre !
Excellent news, which puts GE & P&W a little more in the shade !
Mark King, Rolls-Royce President - Civil Aerospace, said: "We are delighted that Lufthansa and SWISS continue to put their trust in our leading-edge Trent technology. The competitive TotalCare support package we are able to offer will enable our customers to derive additional operational and performance benefits."
Bien dit ! Tout le monde sait ce qu'il veut dire
Well said ! Everyone knows what he means !
Nico Buchholz, Executive Vice President Lufthansa Group Fleet Management, said: "Both airlines have had a good experience of the Trent 700's exceptional reliability and performance as well as the ability of TotalCare to provide support which allows us to continually improve our efficiency."
Ge / P&W, où êtes vous maintenant ! "Exceptional reliability & performance" ! Sans parti-pris aucun, on peut dire en toute objectivité, qu'on n'a pas vraiment l'habitude d'entendre de tels compliments au sujet de GE & P&W dans les moteurs HBPR (et pour cause) !
GE / P&W, where are you now ? “Exceptional reliability & performance” ! With no prejudices one can say in all objectivity, that one is not in the habit of hearing such compliments in favour of GE & P&W, in the field of HBPR engines, (and for good reasons) !
Comment GE va-t-il se débrouiller avec son vieux CF-6 sur les avions ravitailleurs de l’USAF ? !
How are GE going to manage with their old CF-6 on the tankers for their USAF ?!
The Trent 700 is the only engine specifically designed for the Airbus A330 and over 1,000 are now in service or on firm order. The engine remains the market leader for the aircraft, capturing 75 per cent of orders over the last three years. The engine offers outstanding levels of performance while delivering the highest available thrust.
Et le moteur a encore 3,800 lbs. (5.34%) de poussée unitaire en réserve !
And the engine still has 3,800 lbs (5.34%) of thrust per engine in reserve !
SEVRIEN- Membre
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Ven 15 Oct 2010, 15:17
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Oui, il sera intéressant de voir le choix de moteurs de KLM, pour ces A330. Vous avez raison. Il est clair que KLM sent venir un besoin de PUC, surtout si la tendance fondamentale est celle d’une reprise modeste mais soutenue dans le transport aérien.
Et KLM n’a pas de religion, sauf celui du bon sens et de pragmatisme. Il n’est pas marié avec GE, malgré sa longue relation avec ce motoriste.
Il n’hésitera pas à prendre des RR Trent 772B-EP, s’il considère que c’est cette motorisation qui va le mieux servir ses intérêts. Avec les accords du genre Total Care de RR, il n’y a plus de difficulté à changer de motoriste. La "commonality" / ‘communauté’ n’est plus le facteur vendeur ou déterminant. Un facteur ‘clé’ pourrait être le besoin de financement. Dans ce cas, GECAS fera un maximum pour se mettre en "pole position"!
Mais, même-là, KLM va regarder de près la question des valeurs résiduelles ! Avec une motorisation CF-6, c’est la chute libre ! Chez KLm c’est la comptabilité sur base IAS qui compte, dans les états financiers (Bilan, Compte de Résultat, et "Cash-Flow Statement"), qu’il s’agisse des "Local Books of Account" (Comptes Sociaux) ou des Etats Financiers Consolidés ("Group Accounts").
Si AF pratique encore la ‘Comptabilité à Papa’, au niveau des Comptes sociaux, sans tenir compte des valeurs résiduelles ‘du marché’ ou de la valeur nette réalisable, plutôt que de la VNC selon une base d’amortissement fiscal et n’ayant aucune relation avec la réalité économique, … c’est son affaire ! Quand il fait ses Comptes Consolidés, ce sont les IAS ("International Accounting Standards") qui priment, et non pas les GAAP français, et la présentation selon le Plan Comptable français ! Pour ‘mériter’, dans les Etats Financiers consolidés, l’utilisation du terme IFRS ("International Financial Reporting Standards"), il faut pratiquer les IAS ou les US GAAP ! Il n’y a pas de mystère !
GE, avec ses désastreuses performances sur CF-6, CF-34 et GE90, a semé un désordre opérationnel et financier tout simplement inadmissible au niveau de la planète. Et les divers problèmes sur CFM-56, là où on ne les attendait pas, n’ont pas amélioré la situation ! GE a failli totalement dans sa position de "leader" ! Il a mis une pagaille dans le marché et dans les opérations et les comptes, jamais vue auparavant sur la planète.
Ce sont ses injections de non-qualité à répétition, entre autres, qui sont à la base de tout cela, et de l’impossibilité pour GE de boucler son business case sur l’A330-200F ! GE avait compris que personne ne voulait ses CF-6 ! Ce n’est point que le marché lui-même fût / soit inintéressant. Inintéressant pour lui, GE, certes !
A l’horizon, … pas de prise de commandes, pas de ventes, pas de livraisons, pas de facturations, pas de recettes ! Le désert financier ! Dans une perspective sans ventes ni recettes, pourquoi consentir les investissements & exposer les frais,…. même les frais administratifs de la tentative de monter un "Business Case" ? L’affaire fut vite vue ! Pas de preneur de CF-6 sur ce "freighter" !
Aussi, si KLM a l’impression que c’est la motorisation RR Trent 1000 qui lui donne la meilleure solution globale, dans le renouvellement de sa flotte, il sera très heureux de prendre les moteurs RR, d’autant plus que de nombreux autres Cies. aériennes exploitant les A330-300 / -200, et ayant commandé des B787, ont opté pour cette combinaison de moteurs RR. Et si KLM prend des A350-XWB, il ne se plaindra point de l’exclusivité ‘de facto’ du RR Trent XWB sur cet avion.
Même AF serait en train d’accepter cette perspective pour l’A350-XWB. ;)
Car, ayant raté le coche sur la première fournée de production, comment GE croit-il pouvoir monter à bord de la deuxième fournée d’A350-XWB ? Que pourrait GE offrir, techniquement et financièrement, et comment pourrait-il boucler son "Business Case" ? Puis, à part AF, quelles Cies. veulent vraiment les moteurs GE après les fiasco connus sur CF-6 et GE90, dans les moteurs HBPR à forte poussée ?
Il ne serait pas étonnant qu’AF cherche à sécuriser l’entretien de ses RR Trent XWB PAR AFI ! Normal ! Mais, là, il faudra donner et observer, sans faille, des garanties, non pas sur la qualité du travail des techniciens d’AFI -- certainement pas de problèmes de ce côté-là – mais sur les comportements des Syndicats implantés au sein d’AFI ! S’il y avait le moindre incident, le travail serait transféré chez RR / LH Technik et ailleurs. Ce serait probablement la contrepartie minimale sur laquelle insisterait RR ? Ce serait non négociable ! Sauf solution selon laquelle, par exemple, Groupe AF assumerait, à coup sûr et sans faillir, tous les impacts négatifs sans exception de grèves et autres comportements non souhaitables, et n’allant pas dans le sens du service que le ‘client payant’ est en droit d’attendre.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Ven 15 Oct 2010, 15:37
Ceci renforce encore la relation entre la Cie., l’avionneur et le motoriste, et la position de RR dans cette partie du globe.
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Rolls-Royce wins $390 million order from Thai Airways
Thursday, 14 October 2010
Cette 'déclaration de rituel' n'est pas du bla-bla !Rolls-Royce, the global power systems company, has won an order worth $390m at list prices from THAI Airways International for Trent 700 engines to power an additional seven Airbus A330 aircraft. The order includes a TotalCare long-term service agreement for the aircraft which will be delivered from 2011.
Nick Devall, Rolls-Royce Executive Vice President Customer Business – Civil Aerospace, said: “THAI is a very important customer and we are delighted that they have once again demonstrated their confidence in Rolls-Royce. The combination of the Trent 700 and the TotalCare support package will deliver to THAI significant reliability and performance benefits to enhance their operation.”
C'est une très bonne affaire pour Airbus, aussi ! Voir les faits ci-après !Captain Montree Jumrieng, THAI Managing Director – Technical Department, said: “The Trent 700 has again proven to be the best economic and environmental solution for our A330 fleet. We have had a long and successful partnership with Rolls-Royce and this latest selection will further strengthen our relationship.”
Oui.The Trent 700 is the only engine specifically designed for the Airbus A330 and over 1,000 are now in service or on firm order. The engine remains the market leader for the aircraft, capturing 75 per cent of orders over the last three years. The engine offers outstanding levels of performance while delivering the highest available thrust.
Cela parle , tout de même ! Les faits sont plus parlants que les hypothèses et le DPO, n'est-ce pas ?THAI, which already operates eight Trent 700-powered A330s, was launch customer for the Trent 800 on the Boeing 777 and now has 20 of the aircraft in its fleet. It also operates ten Trent 500-powered Airbus A340s and has selected the Trent 900 to power six A380 aircraft, with all of the Trent fleet supported by TotalCare.
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mar 02 Nov 2010, 02:10
Est-ce que cette histoire de Vietnam Airlines et les B787-8, va maintenir ou regénérer l'intérêt du marché pour, et par là, prolonger la vie / l'été indien des Airbus A330, notamment de l'A330-200HGW?
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Mer 03 Nov 2010, 11:00
TUNISAIR choisit RR Trent (-soit le RR Trzent 777B-EP), pour ces 3 x Airbus A330.
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Rolls-Royce wins $200 million order from Tunisair
Wednesday, 3 November 2010
Rolls-Royce, the global power systems company, has won an order worth $200m at list prices from Tunisair for Trent 700 engines to power three Airbus A330 aircraft. The order, the first time the airline has selected Trent engines, also includes a TotalCare long-term service agreement.
Valeur symbolique importante !
Strong symbolic value !
Tunisair, the national carrier of Tunisia, is a scheduled and charter airline with a network that extends to the main cities of Europe, the Middle East and Africa. It ordered the aircraft in July 2008.
Tunisair Chairman and Chief Executive Officer Nabil Chettaoui said: “The Trent 700 will power our A330s which will replace A300-600 aircraft and allow Tunisair to operate new scheduled flights to North America upon delivery from Airbus in 2012.”
Les motoristes américians ont, donc, été écartés.
The USA engine-makers have, therefore, been "overturned".
The Trent 700 is the only engine specifically designed for the Airbus A330 and over 1,000 are now in service or on firm order. Rolls-Royce has announced $2.2bn worth of Trent 700 orders in the last four months alone.
The engine remains the market leader for the aircraft, capturing 75 per cent of orders over the last three years. It offers outstanding levels of performance and delivers the best payload capacity.
Metin Oktay, Rolls-Royce Civil Aerospace Vice President – Africa, said: “We are delighted to welcome Tunisair as the latest in our family of Trent operators. The combination of the Trent 700 and the TotalCare support package will deliver significant reliability and performance benefits to enhance its operations.”
Les faits parlent !
Facts talk !
Next year will mark the 50th anniversary of Tunisair starting operations of a Rolls-Royce jet engine, an Avon.
Voilà un volet sympathique pour l'aspect symbolique de cette commande !
A pleasant note in the general symbolic aspects of this order ! ;)
Qu'Airbus, EADS, John LEAHY 'et al 'en prennent note ! RR est toujours là, ..... et en appui ! ;)
May Airbus, EADS, John LEAHY 'et al' take note ! RR is always there, ..... and in support ! ;)
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Sam 06 Nov 2010, 02:03
China's Government has signed agreements covering 102 Airbus aircraft, including 10 A350s, during a visit Chinese president Hu Jintao to France.
Airbus states that these agreements include 66 new orders. They comprise 10 A350s, six A330s and 50 A320-family jets.
The airframer has not detailed the individual carriers for which the twin-jets are destined, although China Southern Airlines disclosed today that it was ordering six A330s and 30 A320s.
Taiwan's China Airlines already has 14 A350s on order but Airbus' backlog data does not show any mainland Chinese carrier as a customer for the type.
Airbus says it has signed today's deal with the China Aviation Supplies Holding Company in Paris. "We feel privileged that China continues to choose Airbus aircraft for the further development of its fleet," says Airbus chief Tom Enders.
Dossier à suivre, pour les détails, qui seront annoncés ultérieurement.
La commande de 10 x A350-XWB est encourageante !
SEVRIEN- Membre
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Re: AIRBUS A330 Civil (Passagers & Fret)
par SEVRIEN Jeu 18 Nov 2010, 18:07
Bien sûr, ceci démontre la confiance que les Cies. aériennes ont dans les produits RR !Owitzer a écrit:Egyptair signe un accord TotalCare avec RR pour ses 12 A 330, en service et à receptionner :
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November 8 2010
ROLLS-ROYCE WINS $350 MILLION ORDER FROM EGYPTAIR Rolls-Royce, the global power systems company, has won an order worth $350m from Egyptair for extended TotalCare long-term services for 12 Airbus A330 aircraft.
Egyptair currently operates eight A330s and four are due to be delivered in 2010 and 2011.
Combien d'A330, à moteurs GE CF-6, ou de P&W séries 4000 (soit les moteurs directement comparables avec le RR Trent 700) ont été commandés dans cette partie du globe ?
Pas beaucoup, me semble-t-il ! :|
SEVRIEN- Membre
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